امروز :سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۱۹:۰۹:۱۴

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

با اجرای طرح تحول نظام سلامت؛

انجام۱۱هزارزایمان طبیعی رایگان دربیمارستانهای کهگیلویه وبویراحمد

وی بیان کرد: از زمان اجرای آغاز طرح تحول سلامت در این استان، ۱۱۴ هزار بیمار در بیمارستان های استان بستری شدند.

راه ملت، دکتر رضا چمن ظهر یکشنبه در نشست شورای سلامت استان افزود: همچنین در این مدت ۸۸۵ هزار بیمار در کلینیک های تخصصی و با تعرفه دولتی ویزیت شدند.

وی بیان کرد: از زمان اجرای آغاز طرح تحول سلامت در این استان، ۱۱۴ هزار بیمار در بیمارستان های استان بستری شدند.

وی یکی از دلایل آمار بالای بستری بیمار در بیمارستان ها را هزینه های پرداختی کم عنوان کرد و گفت: پایین پودن نرخ پرداخت هزینه های مردم در مراکز درمانی به کمتر از شش درصد و همچنین درخواست بعضی از همراهان مبنی بر بستری کردن بیمارانی که نگه داری از آن ها در منزل دشوار است از عوامل این نرخ بالای بستری بوده است.

چمن همچنین بیماری های قلبی و عروقی، سوانح و سرطان را از مهمترین عوامل مرگ و میر دانست و اظهار داشت: استعمال دخانیات در سنین پایین، تغییر سبک زندگی، کم تحرکی و افزایش وزن از جمله عوامل تاثیر گذار ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی است.

وی اظهار داشت: ۳۵ درصد مردان بالای ۳۰ سال و ۵۰ درصد زنان بالای ۳۰ سال در استان اضافه وزن دارند.

در بخش دیگری از سخنان خود از ساخت کلینیک‌های تخصصی در شهرستان‌ها کهگیلویه و گچساران خبر داد و تصریح کرد: ساخت کلینیک‌ها در شهر‌های دهدشت و گچساران در مساحت یک‌هزار و ۹۰۰ مترمربع و اعتبار چهار میلیارد تومان برای هر کلینیک پیش‌بینی شده که عملیات ساخت این کلینیک‌ها در حال انجام است.

رضایتمندی مردم استان از طرح تحول نظام سلامت

استاندار کهگیلویه و بویراحمد هم در این نشست گفت: طرح تحول نظام سلامت است که تا حدود زیادی رضایتمندی مردم بویژه در نقاط محرومی همچون کهگیلویه وبویراحمد را به دنبال داشته است.

سید موسی خادمی ظهر افزود: ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در استان در مقایسه با بسیاری از نقاط مختلف کشور وضعیت مناسب تری است.

وی بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی یاسوج نیز ظرف یک ماه آینده وضعیت سطح بندی خدمات ارائه شده در بخش های مختلف بهداشت و درمان استان را با همکاری مجموعه دستگاه های مرتبط تدوین کند.
خادمی اظهار داشت: این استان به لحاظ بسیاری از شاخص ها و همچنین شرایط خاص منطقه ای و فقر و محرومیت مردم به شدت نیازمند توجه و اهتمام بیشتر متولیان امر سلامت در حوزه امنیت غذایی است.

وی اظهار کرد: این استان همچنین در برخی شاخص ها از جمله مصرف فراوان چربی ها، کم تحرکی ، استفاده از فست فوت ها و افزایش بیماری های قلبی و عروقی و سرطان ها نیز نیازمند توجه بیشتر در زمینه کنترل بیماری های غیرواگیر است.

هزینه ۴۵میلیاردریال برای تعمیر مراکز بهداشتی روستایی

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان  هم در این نشست گفت: تاکنون ۴۵میلیارد ریال برای تعمیر مراکز بهداشتی و درمانی و خانه های بهداشت در سراسر استان هزینه شده که طی ۳۵ سال اخیر بی سابقه بوده است.

سید رشید غفاری افزود: ۲۱ میلیارد ریال نیز برای خرید تجهیزات مراکز بهداشتی و درمانی، خانه های بهداشت و ۱۰میلیارد ریال نیز برای تعمیرات و تجهیزات خانه های پزشک هزینه شده است.

وی همچنین عنوان کرد: در سالجاری شهر دهدشت تحت پوشش حاشیه شهر قرار گرفته و پیش بینی می شود تا دو ماه آینده، شهرهای یاسوج و گچساران نیز در قالب شش مرکز بهداشت و ۲۰ پایگاه سلامت تحت پوشش این طرح قرار بگیرند.

غفاری با بیان اینکه در گذشته به ازای هر ۲۰ هزار نفر یک پایگاه، به مردم ارائه خدمت داده می شد، بیان کرد: در حال حاضر در استان به ازای هر ۱۰ هزار نفر یک پایگاه وجود دارد و به ازای هر سه هزار نفر یک مراقب سلامت پیگیر وضعیت سلامت مردم هستند./مهر

منتشر شده در :2015/11/01 - 04:11|شناسه خبر: 17646 513 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه