امروز :شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۰۰:۱۷:۱۱

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

در مراسم رونمایی از عملکرد مرکز علمی کاربردی گچساران2 اتفاق افتاد:

زنده شدن نام شهید گچسارانی

در این مراسم از املاک و تجهیزات و ساختمان جدید و پورتال دانشگاه علمی کاربری گچساران۲ رونمایی شد. راه ملت: مراسم رونمایی از خدمات جدید دانشگاه علمی کاربری گچساران۲  روز پنجشنبه۱۴ آبان ماه با حضور دکتر غلامرضا تاج گردون نماینده محترم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی در محل این دانشگاه برگزار شد. در […]

در این مراسم از املاک و تجهیزات و ساختمان جدید و پورتال دانشگاه علمی کاربری گچساران۲ رونمایی شد.
راه ملت: مراسم رونمایی از خدمات جدید دانشگاه علمی کاربری گچساران۲  روز پنجشنبه۱۴ آبان ماه با حضور دکتر غلامرضا تاج گردون نماینده محترم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی در محل این دانشگاه برگزار شد.

در این مراسم از مقام شامخ شهید مهندس عبدالکریم آقایی وندا تجلیل و ساختمان جدید دانشگاه علمی کاربری گچساران ۲ بنام این شهید گرانقدر نامگذاری شد. تا بعد از حدود ۳۰ سال نام این شهید گرانقدر دوباره زنده شود.

قابل ذکر است شهید عبدالکریم آقایی وندا در سال ۱۳۴۱ در شهرستان آغاجاری در خانواده ای ولایت مدار چشم به جهان گشود.

این شهید گرانقدر همزمان با شروع جنگ تحمیلی درس و تحصیل را رها کرده و به جبهه های جنگ شتافت و پس از گذشت یک سال به عنوان مسئول عقیدتی و سیاسی سپاه خوزستان انجام وظیفه نمود، وی همچنین به زبان انگلیسی تیلط کامل داشت و علاوه بر آن همزمان در مدارس شهرآغاجاری به عنوان مدرس درس قرآن شد.

شهید عبدالکریم آقایی وندا در سال ۱۳۶۳ به عنوان نفر اول در رشته الکترونیک جامدات دانشگاه صنعتی شریف قبول و همزمان و علاوه بر تحصیل ارتباط خود را با جبهه های جنگ حفظ کرد، بطوریکه ایشان در طراحی و برنامه ریزی موشکی ایران نقش بسزایی داشتند و اولین موشک ایران موسوم به کرم ابریشم که به سمت عراق شلیک شد زیر نظر مستقیم این شهید ساخته شد.

شهید آقایی وندا همچنین از افرادی بودند که جهت شناسایی برون مرزی به قلب رژیم صهیونیسی نفوذ کرده و پس از اتمام عملیات شناسایی شبانه پوسترهایی از امام خمینی بر روی تانک های رژیم صهیونیسی نصب کردند که باعث ایجاد رعب و وحشت و عقب نشینی نیروهای صهیونیستی شد.

شهید عبدالکریم آقایی در سال ۱۳۶۵ در منطقه جزیره مجنون همانند سرور و سالار خود اباعبدالله الحسین در راه اسلام شهید و نامش در تاریخ جاودانه شد.

منتشر شده در :2015/11/07 - 03:11|شناسه خبر: 17908 1080 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه