امروز :دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۱۲:۰۷:۵۳

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

امام جمعه قلعه رئیسی

بعد از گذشت دوسال هنوز هیچ اتفاقی در عرصه اقتصاد مقاومتی نیفتاده است

صلواتی با بیان اینکه مردم ناراحت و نگران هستند که بعد از حدود دوسال نیم هنوز هیچ اتفاقی در عرصه بحث اقتصاد مقاومتی نیفتاده است افزود: امروز راه علاج مشکلات کشور و تنها نسخه شفا بخش مشکلات کشور فقط نسخه اقتصاد مقاومتی است که اگر این بی توجهی به مسئله اقتصاد مقاومتی از روی غفلت بود امیدواریم مسئولان هر چه زودتر از خواب غفلت بیدار شوند

حجت‌الاسلام اسماعیل صلواتی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه قلعه‌رئیسی با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: راه نجات از گناه توبه و استغفار، یاد خدا و استعانت از خداوند متعال، عبادت و بندگی خدا و اراده قوی انسان است، تقوا سبب از بین رفتن بسیاری از گناهان می‌شود.

وی ادامه داد: عواملی مانند تقوا، حفظ عفت، رعایت حقوق، شرکت در غم و شادی یکدیگر، وجود فرزند و کنترل عوامل مزاحم در حفظ و ثبات حیات خانواده مؤثر است.

راه ملت: به نقل از فارس، امام جمعه قلعه‌رئیسی در خطبه نخست به یکی دیگر از عوامل گناه که گناه ریختن آبروی مومن است اشاره و تصریح کرد: ریختن آبروی فرد مومن چه از روی مسخره کردن، دشنام دادن یا بد گفتن باشد یکی از گناهان کبیره است که باید مواظب باشیم.

صلواتی بیان کرد: نسبت‌های زشت به مومن دادن کلمات ناروا به او گفتن، فحش و ناسزا به مومن گفتن از مصادیقی است که باعث می شود آبروی مومن از بین رود.

وی تاکید کرد: کسی که راه برود برای عیب برادرش یا قدمی بردارد برای فاش کردن عیب پنهانیش نخستین گامی که در این راه بر می‌دارد قدم در آتش دوزخ است و خداوند او را در قیامت نزد تمام مردم رسوا می‌کند.

امام جمعه قلعه رئیسی با بیان اینکه کسی که از گناه مومنی آگاه شود و آن را فاش کند مانند همان گناهکار است یادآور شد: آبروی مردم خیلی گران است مواظب آبروی آنها باشیم این دنیا دار مکافات و بازتاب اعمال است و اگر آبروی کسی را ببری آبرویت را می برند و اگر به دنبال عیب مردم بروی دنبال عیبت می‌آیند و آبروریزی مومن در واقع جنگ با خداست.

صلواتی در خطبه دوم با دعوت به تقوای الهی، ملاک کرامت آدمی را معیار پذیرش اعمال و مرکب راهوار سعادت تقوا دانست.

وی در ادامه گفت: نظام سلطه به رهبری شیطان بزرگ آمریکا پس از ناکامی از طریق براندازی و تغییر ذائقه مردم ایران در جهت روی گردانی از آرمانهای انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی و پس از مایوس شدن از فتنه ها و توطئه های گوناگون اکنون راهبرد تعامل و ارتباط مستقیم همراه با فشار را در دستور کار خویش قرار داد.

خطیب جمعه قلعه‌‌رئیسی افزود: وزیر خارجه سابق آمریکا می‌گوید سیاست چماق و هویج بوش جواب نداد و بید از طریق تعامل و ارتباط مستقیم وارد شویم آنها به دنبال مهار و تغییر رفتار و تغییر ساختار نظام جمهوری اسلامی هستند.

وی با بیان اینکه شیطان بزرگ چهار رویکرد دارد یادآور شد: مجذوب سازی با هدف لیبرالیزه کردن نظام به گونه‌ای که با کمک عناصر خود فروخته و سست ایمان داخلی علی رغم حفظ صورت ظاهری انقلاب و نظام هویت و اصول و آرمانهای آن را تهی می‌کنند.

صلواتی خاطرنشان کرد: رویکرد دوم اجبار با استفاده از مولفه ها و تاکتیک‌های گوناگون برای در تنگنا قرار داد دولت و ملت ایران که حربه تحریم و تهدید است؛ که در جریان مذاکرات فعالیت‌های هسته‌ای در ایران بهانه و برای هموار کردن مسیر نفوذ با حربه مذاکره که اگر صلابت و درایت هوشمندی دیده‌بان تیزبین انقلاب امام خامنه‌ای نبود خدا می‌دانست عاقبت این مار خوش خط و خال مذاکره دامنه‌اش تا کجا نمی‌رفت.

خطیب جمعه قلعه رئیسی به رویکرد سوم اشاره و اضافه کرد: رویکرد تحریک و شورش با ایجاد یاس و ناامیدی شدید اختلاف ها و شکاف های سیاسی و جناحی در راستای سیاست شوم دوگانگی است.

وی ادامه داد: رویکرد چهارم استخدام و بکارگیری عناصری که در کشور از آن به نفوذ یاد می‌شود نمونه آن شبکه جاسوسی در رسانه‌ها و مطبوعات بود و آن هم رسانه‌هایی که از حمایت دولت برخور دارند به پشتوانه بیت‌المال متاسفانه اداره می‌شوند رسالت اینها این بود که چهره زشت آمریکا را بزرگ می‌کردند و اقتدار نظام و عزت ملی را زیر سوال می‌بردند کارآمدی نظام ولایی را زیر سوال می‌بردند.

صلواتی با بیان اینکه مردم ناراحت و نگران هستند که بعد از حدود دوسال نیم هنوز هیچ اتفاقی در عرصه بحث اقتصاد مقاومتی نیفتاده است افزود: امروز راه علاج مشکلات کشور و تنها نسخه شفا بخش مشکلات کشور فقط نسخه اقتصاد مقاومتی است که اگر این بی توجهی به مسئله اقتصاد مقاومتی از روی غفلت بود امیدواریم مسئولان هر چه زودتر از خواب غفلت بیدار شوند.

امام جمعه قلعه رئیسی در ادامه به قطع مکرر برق در قلعه رئیسی اشاره و خواستار نصب ایستگاه در این مناطق شد.

 

منتشر شده در :2015/11/13 - 07:11|شناسه خبر: 18231 654 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه