امروز :جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۰۶:۵۳:۵۷

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

هیأت تجاری اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد به روسیه سفر کرد

در ابتدای این جلسه “پتروف” نایب رئیس اتاق بازرگانی روسیه، حضور دکترخادمی استاندار ، مهندس جبار کیانی رئیس اتاق بازرگانی یاسوج وهیئت همراه را خیر مقدم گفت. پتروف در این دیدار اظهار داشت: روسیه همواره و در هر زمانی روابط حسنه خود را با دوستانش حفظ می کند، جمهوری اسلامی ایران در این بین از جایگاه ویژه ای برخوردار است

راه ملت: به نقل از  اداره کل روابط عمومی استانداری کهگیلویه وبویراحمد هیأتی تجاری اقتصادی از استان کهگیلویه و بویراحمد به سرپرستی دکتر موسی خادمی استاندار و همراهی مهندس جبار کیانی پور رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج و ۲۴ نفر از مسئولین دولتی و بخش خصوصی استان متشکل از مدیران دولتی استان و فعالین اقتصادی در حوزه های کشاورزی، گیاهان دارویی، گردشگری، گل و گیاه ، خدمات فنی و مهندسی ، لوازم ارایشی و بهداشتی و صنعت به مسکو اعزام شدند.

این هیأت با توجه به تصمیم شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان و با برنامه ریزی اتاق بازرگانی یاسوج جهت آشنایی با تجار و بازارهای هدف جدید در حوزه کشورهای cis، در مسکو بسر می برند.

هیأت استان کهگیلویه وبویراحمد روز دوشنبه ۲۵ آبان ماه مورد استقبال رسمی رایزن اقتصادی سفارت جمهوری اسلامی ایران آقای زارع عفیفی و دیگر مقامات سفارت قرار گرفتند.

هیأت تجاری اقتصادی استان کهگیلویه وبویراحمد در اولین دیدار رسمی خود میهمان اتاق بازرگانی روسیه بود، در این دیدار که در ساختمان مرکزی اتاق بازرگانی روسیه انجام پذیرفت جمعی از مقامات اتاق مسکو و تجار روسیه در حوزه های تجاری مرتبط با فعالیت هیئت استان کهگیلویه وبویراحمد حضور داشتند.

در این نشست دکترخادمی استاندار کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به نقش مثبت روسیه در رفع تحریم ها  و اجرای برجام بیان داشت : امیدواریم با روی کار آمدن دولت تدبیر وامید روابط ایران و روسیه بیشتر از قبل مستحکم شده و روابط اقتصادی وارد دوره ای تازه شود.

دکتر خادمی با اشاره به پتانسیل های استان کهگیلویه وبویراحمد در حوزه های کشاورزی، نفت و گاز، گیاهان دارویی و گل وگیاه بیان داشت ، تجار استان کهگیلویه وبویراحمد و تجار استان امسک و دیگر مناطق روسیه با در نظر گرفتن این قابلیت ها می توانند مناسبات تجاری خوبی را با یکدیگر شروع کنند.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به روابط تاریخی ایران و روسیه بیان داشت: ایران همواره برای دوستی با روسیه جایگاه ویژه ای در نظر داشته است و این دو کشور همواره دارای اهداف مشترک اقتصادی منطقه ای با هم بوده اند.

در ابتدای این جلسه “پتروف” نایب رئیس اتاق بازرگانی روسیه،  حضور دکترخادمی استاندار ، مهندس جبار کیانی رئیس اتاق بازرگانی یاسوج وهیئت همراه را خیر مقدم گفت. پتروف در این دیدار اظهار داشت: روسیه همواره و در هر زمانی روابط حسنه خود را با دوستانش حفظ می کند، جمهوری اسلامی ایران در این بین از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

نایب رئیس اتاق روسیه با اشاره به توان اقتصادی روسیه در حوزه های مختلف اظهار داشت: روسیه در حوزه های مختلف اقتصادی و مبادلات تجاری برنامه ریزیهای کلانی داشته است. وی افزود: جای خوشحالی دارد هیئت استان کهگیلویه و بویراحمد هدف برقراری ارتباط اقتصادی را با کشور روسیه قرار داده است.

پتروف با اشاره به استان امسک که مقصد اصلی هیأت اقتصادی استان کهگیلویه و بویراحمد در کشور روسیه می باشد، بیان داشت: این استان از مهمترین مناطق اقتصادی و تجاری کشور فدراسیون روسیه می باشد. وی ابراز امیدواری کرد هیئت اقتصادی استان کهگیلویه وبویراحمد بتواند در تعامل با تجار و فعالین اقتصادی استان امسک زمینه شروع روابط اقتصادی پایدار را فراهم آورد.

پتروف با اشاره به برگزاری کمیسیون اقتصادی مشترک ایران و روسیه در چند روز گذشته، امضاء تفاهم نامه های گوناگون و برشمردن شرایط جدید منطقه ای و تحریم هایی که علیه کشور روسیه از طرف غرب اعمال شده است، بیان داشت: که این عوامل می تواند زمینه روابط خوب و سود آور برای دو طرف ایرانی و روس باشد.

نایب رئیس اتاق بازرگانی روسیه تصریح کرد: روسیه هیج گاه از تحریم های اقتصادی علیه ایران دفاع نکرد و اکنون که این تحریم ها در حال برداشته شدن هستند، امیدواریم رابطه اقتصادی با این کشور بیش از پیش در دستور کار جمهوری اسلامی ایران قرار گیرد.

مهندس جبار کیانی پور با اشاره به مناسبات فعال و خوب فعالین بخش خصوصی ایران و روسیه از دیر باز تاکنون، بیان داشت: برپایه همین مناسبات در روابط دیرینه و با توجه به شرایط مراودات خوب کنونی می توان امیدوار بود که همکاری های نتیجه بخشی بین تجار و فعالین بخش خصوصی دو طرف شکل بگیرد.

کیانی پور با اشاره به برنامه های چند روز آینده هیئت تجاری اقتصادی استان کهگیلویه و بویراحمد در مسکو و استان امسک اظهار داشت: در این دیدار ها تجار و فعالین اقتصادی دو طرف به تبادل اطلاعات تجاری و اقتصادی خواهند پرداخت و زمینه را برای شروع فعالیت های اقتصادی مشترک فراهم خواهند آورد.

رئیس اتاق بازرگانی یاسوج ظرفیتهای استان کهگیلویه وبویراحمد در حوزه های  کشاورزی ، میوه، گل و گیاه و گیاهان دارویی را بسیار بالا توصیف کرد و افزود: روسیه می تواند بازار هدف خوبی برای محصولات با کیفیت کهگیلویه وبویراحمد باشد.

در این نشست رئیس اتاق بازرگانی ،صنایع ،معادن و کشاورزی یاسوج ضمن تقدیم سلام رئیس اتاق ایران به اتاق روسیه از میهمان نوازی و میزبانی اتاق روسیه تشکر کرد.

در ادامه این نشست، تجار و  فعالین اقتصادی دو طرف به صورت رودررو به معرفی شرکت، محصولات و تولیدات خود پرداختند.

همچنین هیأت تجاری اقتصادی به ریاست دکتر خادمی استاندار کهگیلویه وبویراحمد دیداری صمیمانه با سفیر ایران در روسیه داشته است که در این دیدار در زمینه قابلیت های استان کهگیلویه و بویراحمد و راههای ورود به بازارهای روسیه به گفتگو پرداختند و از مجموعه   food city که بزرگترین مجموعه فروش و پخش محصولات غذایی و کشاورزی مسکو  بازدید کردند.

در این بازدید نمایندگان استان در خصوص راههای حضور تجار و بازرگانان استان کهگیلویه و بویراحمد و همینطور صدور محصولات استان به این بازار بزرگ نشستی با مسئولین این مجموعه برگزار کردند.

منتشر شده در :2015/11/20 - 01:11|شناسه خبر: 18676 989 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه