امروز :چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۲۰:۴۵:۴۶

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

بیانیه فرمانداری شهرستان بویراحمد پیرامون اتفاقات دانشگاه آزاد یاسوج

راه ملت؛ در پی حادثه صبح روز یکشنه ۸ آذرماه در دانشگاه آزاد واحد یاسوج فرمانداری بویراحمد بیانه ای پیرامون این حادثه منتشر کرده است. متن کامل بیانیه فرمانداری بویراحمد به شرح ذیل میباشد:   بسم الله الرحمن الرحیم مردم شریف و بزرگوار کهگیلویه و بویراحمد در خصوص حوادث اخیر دانشگاه آزاد واحد «یاسوج» لازم است […]

راه ملت؛ در پی حادثه صبح روز یکشنه ۸ آذرماه در دانشگاه آزاد واحد یاسوج فرمانداری بویراحمد بیانه ای پیرامون این حادثه منتشر کرده است.

متن کامل بیانیه فرمانداری بویراحمد به شرح ذیل میباشد:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

مردم شریف و بزرگوار کهگیلویه و بویراحمد

در خصوص حوادث اخیر دانشگاه آزاد واحد «یاسوج» لازم است موارد زیر به استحضار شما مردم فهیم و شهیدپرور رسانده شود.

بنا به درخواست یک تشکل دانشجویی قانونی در دانشگاه آزاد یاسوج مجوز جلسه ای تحت عنوان «افتتاحیه انجمن فرهنگ و سیاست دانشگاه آزاد یاسوج» با حضور سرکار خانم «آذر منصوری» توسط هیئت نظارت دانشگاه آزاد واحد یاسوج صادر گردید.
تشکل مورد نظر طی درخواست کتبی از فرمانداری بویراحمد، تامین امنیت سخنران مدعو را خواستار گردید که طبق مقررات و با انجام مراحل قانونی مکاتبات لازم با نیروی انتظامی انجام گرفته و نیروی انتظامی نیز به خوبی در محیط بیرون دانشگاه این مهم را به انجام رسانیده است.
با توجه به اهمیت موضوع، شورای تامین استان در جلسه مورخ ۷ /۹ /۹۴ با بررسی همه جوانب و پیش بینی های لازم به برگزاری این جلسه رای مثبت داد و خواستار اتخاذ تدابیر لازم برای برگزاری بدون حاشیه این جلسه گردید.
فرمانداری بویراحمد با برگزاری جلسه با مسئولین دانشگاه آزاد و تشکل دعوت کننده، بر رعایت همه نکات قانونی و خطوط قرمز نظام تاکید نموده و توصیه های لازم برای جلوگیری از هرگونه تنش به عمل آوردند.
در هنگام ورود سخنران به داخل سالن محل برگزاری در محوطه دانشگاه آزاد اسلامی، گروهی از معترضین (که به گفته شاهدان برخی افراد غیردانشجو نیز در بین آنها حضور داشته‌اند) با سر دادن شعار و ایجاد جو التهاب مانع برگزاری سخنرانی شده که با مشاجرات و درگیری مختصری بین دانشجویان دعوت کننده و معترضین گردید که دعوت کنندگان و مسئولین دانشگاه سخنران را به خارج از دانشگاه هدایت کردند و سخنران مدعو در این حادثه آسیبی ندید.
فرماندار بویراحمد به عنوان مسئول تامین امنیت شهرستان و مجری قانون حسب وظیفه ذاتی با حضور در دانشگاه برای آرام نمودن فضا و برگزاری قانونی جلسه تلاش نمود که با مخالفت معترضین به نتیجه نرسید.
بر اساس قانون، ورود نیروی انتظامی به داخل محوطه دانشگاه ممنوع بوده و تامین امنیت جلسات در داخل دانشگاه بر عهده حراست دانشگاه میزبان می باشد. لذا امکان دخالت نیروی انتظامی در محل سالن برگزاری وجود نداشت.
بعد از بروز اتفاقات ذکر شده، شورای تامین شهرستان بویراحمد جلسه فوق العاده تشکیل داده و با بررسی جزئیات حادثه و گزارشات موجود بر رسیدگی و برخورد قانونی با افراد خاطی و مقصرین تاکید نمود.
فرمانداری بویراحمد حسب قانون، وظیفه خود می داند از هر نشست و جلسه قانونی با هر گرایش سیاسی و صنفی که از مراجع ذیصلاح مجوز لازم را داشته باشند، حمایت نموده و امنیت آن را مطابق قانون برقرار نماید.

در پایان، با توجه به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، فرمانداری بویراحمد از همه فعالان سیاسی و دانشجویی، احزاب، شخصیت ها و همه دلسوزان نظام مقدس جمهوری اسلامی دعوت می‌نماید با فصل الخطاب قراردادن قانون و پایبندی به آن، آرامش جامعه را حفظ نموده تا شاهد انتخاباتی پرشور، سالم و با مشارکت حداکثری باشیم.

منتشر شده در :2015/11/29 - 11:11|شناسه خبر: 19208 783 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه