امروز :جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۰۹:۲۷:۱۹

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

جوابیه یک دانشجو به مدیر سیاست‌زده آموزش دانشگاه پیام‌نور کهگیلویه و بویراحمد

دانشجوی دانشگاه گچساران در پاسخ به نامه مدیر آموزش دانشگاه پیام‌نور استان کهگیلویه و بویراحمد نوشت: تعجبم در این است که چگونه نامه‌ای را که خطاب به تاجگردون نگارش شده بود، شما پاسخ دادید.

سید صادق بامزد، دانشجوی دانشگاه گچساران چندی پیش در نامه ای خطاب به تاجگردون، نماینده مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی، به بیان برخی از انتقادات وارده به وی پرداخت.
مدیر آموزش دانشگاه پیام نور استان، در واکنش به این نامه سر گشاده، بی توجه به موقعیت شغلی و دانشگاهی خود در نامه ای، به این دانشجو پاسخ داد.
بامزد، در جوابیه این نامه، نامه سرگشاده دیگری نوشت که در زیر می آید:
با توجه به جوابیه شریفی، مدیر آموزش دانشگاه پیام نور استان نسبت به نامه اینجانب به تاجگردون گفتن چند نکته را لازم می دانم که به عرض برسانم:

 

از اینکه در آستانه انتخابات مدیران دانشگاهی که باید فضای دانشگاه را به سمت آرامش پیش ببرند، خود پرچم دار شخص، گروه و جناح سیاسی می شوند، متأسف و متأثر شدم.
نوشتن نامه توسط مدیران دانشگاهی در حمایت از دانشگاه و دانشجو، کار پسندیده و قابل تحسینی است و من به عنوان یک دانشجو از حمایت های مسئولین به این شیوه به وجد می آیم؛ اما شریفی در خلوت خود به این سوال من پاسخ دهید که هدف از نوشتن جوابیه به نامه این جانب، حمایت از دانشجو و دانشگاه بود یا حمایت از تاجگردون.
من این جوابیه را به فال نیک می گیرم و این گونه برداشت می کنم که در حمایت از دانشجو و دانشگاه بود؛ اما در این بین سوال دیگری ذهن مرا به خود مشغول می کند و ان اینکه، تا کنون چند بار در حمایت از دانشگاه و دانشجو اقدام به نامه نگاری و انتشار آن در فضای رسانه ای کردید؟
آیا بیان مشکلات عدیده دانشگاه ها و اتفاقات مختلفی که طی چند ماه اخیر در دانشگاه های استان و شهرستان رخ داد، قابلیت پاسخگویی را نداشته اند؟
البته من با دیده خیر خواهی به نامه شما نگاه می کنم؛ اما…
جناب مدیر آموزش مجموعه مراکز دانشگاهی پیام نور که چند هزار دانشجو نوشته ها و دیدگاه های شما را رصد می کنند، به من حق بدهید که تعجب کنم از این امر که چرا نامه ای را که خطاب به یک نماینده مجلس نوشته و رسانه ای کردم، پاسخش را نه از خود نماینده، که از شما در یک مرکز دانشگاهی دریافت کردم.
آیا حق می دهید چند سوال برایم پیش بیاید که آیا شما نماینده تاجگردون در دانشگاه شده اید؟ یا مسائل دیگری وجود دارد که من و امثال من از آن بی اطلاعیم؟
و چطور می توان استدلال کرد که شما به عنوان مدیر آموزش یک دانشگاه از سوی رئیس این دانشگاه به عدم دخالت در حمایت از جناح ها و افراد سیاسی توصیه نشدید؟
یا سر خود اقدام به حمایت از یک جریان و شخص سیاسی، به عنوان مدیر بی طرف یک مجموعه دانشگاهی کرده اید، که لازم است ریاست دانشگاه مواظب اقدام های خودسرانه نیروهای خود در به حاشیه بردن فضای دانشگاه باشند؛ و یا خدای ناکرده ریاست دانشگاه از این اقدام شما مطلع بودند که در این خصوص نسبت به بی طرفی ریاست دانشگاه شکی نداشته و وی را انسانی به دور از حواشی سیاسی می دانم.
سوال دیگری که از نامه شما در ذهن من تداعی شد، این است که چرا عده ای که شعار «زنده باد مخالف من» شان گوش فلک را کرده، از صحبت های یک دانشجوی منتقد به خشم آمده اند؟
خدا را شاکریم که تا اتفاقی می افتد، همه خود را بسیجی می دانند؛ چه آنهایی که در فتنه ۸۸ حضور داشتند و چه آنهایی که کارشان اخلال در برنامه های بسیج بوده است.

 

گفتید «جریان های سیاسی که همراه شما نیستند را هوچی گر خطاب کردید»؛  باید بگویم: برای امت اسلامی، همیشه فقط ولایت ملاک بوده و هست و هر جریانی که مخالف ولایت باشد از نظر امت اسلامی مطرود می باشد.
در ضمن باید به عرض برسانم سوابق افراد نشان داده که چه کسانی هوچی گر هستند و کارشان هوچی گری است.
گفتید «چطور می شود یک بسیجی برای زدن حرف های نهفته در دلش از مسئولیتش کنار می رود؟»؛ درخصوص این حرفتان باید بگویم: آن زمانی که من مسئولیتی در بسیج داشتم به دلیل داشتن شخصیتی حقوقی که متعلق به مقدس ترین تشکل و نهاد جمهوری اسلامی می باشد، عده ای را در جایگاهی نمی دیدم که راجع به آنها اظهار نظر کنم و حال که به دلایل شخصی از مسئولیتم کناره گیری کردم، فارغ از شخصیت حقوقی قبلی، به عنوان یک دانشجوی مطالبه گر با در دست داشتن اسناد محکم به افشاگری درباره افرادی که انتصابشان به فتنه و جریان های ضد انقلاب می باشد می پردازم.
گفتید «به دانشجویان توهین کردید»؛ باید خدمتتان عرض کنم: جایگاه دانشجو و استاد هیچ گاه در نظر بنده کم رنگ نبوده و هیچ گاه به خود اجاره نخواهم داد به دانشجو و استاد کوچکترین توهینی روا بدارم و بی شک در مقابل توهین به ساحت مقدس دانشگاه و مقام بلند استاد سکوت نخواهم کرد، اما نسبت به آن دسته از اساتیدی که از جایگاه مقدس معلمی سوء استفاده کرده و به دنبال آلوده کردن جایگاه معلم به امیال سیاسی و شخصی خود هستند، انتقاد دارم و اجازه نخواهیم داد مقام مقدس معلمی بازیچه دست عده ای سود جوی سیاسی گردد؛ که به نظرم این دفاع از حق استاد و استاد حقیقی است؛ اگر مفهوم استاد و معلم را درست تجزیه و تحلیل کنید، خودتان هم به این نتیجه خواهید رسید که جایگاه استاد نباید به سیاست زدگی و بازی های احزاب آلوده شود.

 

از جلسه پرسش و پاسخ گفتید که چرا اسامی اساتید به شما داده نشد؛ به نظرم که اطلاع دارید و اگر خبر ندارید میگویم که بدانید؛ در گفتگوی صمیمی که روز یکشنبه ۲۲ آذر ماه بین دانشجویان رشته نفت با مدیر گروه صورت گرفت دانشجوبان اعلام کردند که از پیگیری اساتیدی که به دانشجویان نمره می دهند، ترس دارند؛ اساتیدی که به شرط حضور دانشجو در همایش های سیاسی به آنها نمره می دهند.
اما اسامی این اساتید را به گروه مورد نظر اعلام کرده اند که ما هم مثل شما مشتاقیم امثال جناب عالی پی گیری و با این اساتید برخورد کنید. البته اگر دنبال پی گیری هستید، ما بی صبرانه منتظر نتیجه می مانیم.
در بخشی از جوابیه خود، مرا گستاخ خطاب کردید که از شما به عنوان یک مسئول دانشگاهی که باید حالت پدرانه ای نسبت به دانشجویان داشته باشید، هیچ گلایه ای نخواهم کرد و به عنوان یک دانشجو که دنبال آموختن از بزرگان دانشگاهی می باشد، از این ادبیات شما درس فرا می گیرم.

 

اما جناب مدیر آموزش دانشگاه، مطالبه گری و آرمان خواهی حق دانشجو است که امیدوارم از این حیث دانشجو را گستاخ خطاب نکرده باشید.
اما در پایان باید به عرض برسانم، امیدوارم روزی فرا نرسد که مجبور باشم مطالبی را در خصوص افراد خاص، با استناد به اسناد، در معرض اطلاع عموم و رسانه ها قرار دهم.

منبع:snn

منتشر شده در :2015/12/15 - 05:12|شناسه خبر: 20015 706 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه