امروز :پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۱۴:۴۰:۵۰

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

رضاتوفیقی در همایش اصلاح طلبان بویراحمد و دنا

فتنه گر کسی است که مردم را از دین بیزار میکند/ائمه جمعه هم باید از سیاست های دولت احمدی نژاد برائت بجویند/ در هر حوزه یک اصلاح طلب نامزد شود

جناب آقای مصباح یزدی که به او علامه هم میگویند به صراحت می‌گوید مگر مردم حق دارند؟ آقای مصباح شما قبل ازانقلاب کجا بودی؟ بزرگوار اصلا خودت از کجا حق آوردی؟ حق مال مردم هست انقلاب کردند که ذیحق باشند، که رای‌شان تاثیرگذار باشد. انقلاب برای همین بود! آیا درست است که ما هم شما را تشبیه کنیم؟

اصلاح طلبان شهرستان بویراحمد و دنا به منظور تعیین منتخبین شورای مشورتی اصلاح‌طلبان در حوزه‌ی انتخابیه‌ی بویراحمد و دنا عصر امروز در سالن شهید ایزدپناه یاسوج برگزار شد.

راه ملت: سید ضیاء الدین رضاتوفیقی از چهره‌های سرشناس اصلاح‌طلبان در این همایش سخنرانی کرد. سخنان رضاتوفیقی که عمدتاً با تشویق حضار همراه بود به نوعی حمله‌ی تند و تیز به جبهه‌ی اصولگرایان بود که مشروح آن در ادامه می‌آید:

ما امروز با دو انتخابات روبرو هستیم یکی خبرگان رهبری و دیگری مجلس شورای اسلامی. اما در وهله‌ی اول باید یک مساله را خوب بدانیم؛

اینکه رقیب ما چه کسی است؟ این پرسشی است که باید پاسخ داده شود. اما راجع به مجلس خبرگان رهبری نکاتی را عرض می‌کنم: اولا مجلس خبرگان در قانون اساسی ما مهمترین نهاد است، نهادی است که رهبری را انتخاب می کند و بر کارهای رهبری نظارت می کند که عالی ترین مقام کشور است. آقایان از همان ابتدا و بعد از رحلت حضرت امام تلاش داشتند به هر نحو که شده این مجلس را در دست داشته باشند. آنها در حالی که ملت سرگرم پیروزی در دوم خرداد بود آن مجلس را به آن شکل سروسامان دادند. ما در انتخابات خبرگان باید حواسمان جمع باشد منظورم در کل کشور هست و خبرگان را دست کم نگیریم که به مراتب مهمتر از مجلس شورای اسلامی است.

امروز می‌بینیم که توپخانه‌ی آقایان اصولگرا براه افتاد. تا دیروز و پس از رای آوری آقای روحانی برای اینکه کابینه‌ی متناسب با رای مردم انتخاب نشود جنگ روانی راه انداختند که فتنه گران نباید راه پیدا کنند.

فتنه چیست و فتنه‌گر کیست؟ به اعتقاد ما فتنه‌گر آن کسی است که مردم را از دین بیزار میکند. فتنه‌گر آن‌کسی است که مردم را از تشیع بیزار می‌کند. آن کسانی هستند که به خواست مردم، رای مردم و مطالبات مردم توجه نداشتند و ندارند. اتفاقاتی در سال ۸۸ رخ داد که در آن اتفاقات برخی شعارهایی دادند ولی آقایان به نام اصلاح‌طلبان نوشتند و همین را کلیدواژه کردند تا آقای روحانی نتوانست کابینه متناسب با رای مردم را انتخاب کند.

آیا اصلاح طلبان برانداز هستند؟ فتنه‌گر کسی است که برانداز باشد. آیا این آقایان در ۸ سالی که قدرت در دست داشتند و مردم را زده کردند فتنه گرند یا کسانی که مطالبات برحق مردم را فریاد زدند؟

ما هم قبول داریم عده ای برانداز در بعضی جاها شعارهایی دادند که با قانون مغایر بود اما چرا آن را به پای اصلاح‌طلبانی می‌گذارید که اکثریت کشور هستند. دلیلش این است که میخواهند اکثریت مردم را از صحنه خارج کنند و با پرونده سازی ها به هیات نظارت و شورای نگهبان جهت بدهند و کاندیداهای رای آور را رد صلاحیت کنند. این شگرد آقایان هست و این دروغی بیش نیست و بعد هم خودشان را در جبهه‌ی امام حسین(ع) و امام علی (ع) و اسلام و شهداء و خانواده‌ی شهدا و ارزشها جلوه می‌دهند و گاهی ترسیم می‌کنند که گویی تاریخ تکرار شده است در حالی که تاریخ تکرار شدنی نیست. اگر این باشد ما هم میتوانیم مثال بزنیم؛ شما الان که نوه‌ی بنیانگذار جمهوری اسلامی اعلام حضور برای خبرگان کرده است توپخانه تان راه افتاد. شما از همراهان امام چه کسی را به جا گذاشتید؟ خودتان کجا بودید؟ پیش از انقلاب و در مبارزه کجا بودید؟ خیلی از شما اصلا جنگ نرفتید!

جناب آقای مصباح یزدی که به او علامه هم میگویند به صراحت می‌گوید مگر مردم حق دارند؟ آقای مصباح شما قبل ازانقلاب کجا بودی؟ بزرگوار اصلا خودت از کجا حق آوردی؟ حق مال مردم هست انقلاب کردند که ذیحق باشند، که رای‌شان تاثیرگذار باشد. انقلاب برای همین بود! آیا درست است که ما هم شما را تشبیه کنیم؟ ما اینگونه خطاب نمیکنیم ولی اگر قرار باشد ما هم می‌توانیم بگوییم امام حسین هم نوه‌ی پیامبر بود و در عین حال عده‌ای فریاد میزدند ایها الناس این آقا از دین جدش خارج شده است! مگر عده‌ی زیادی در جبهه مقابل امام حسین(ع) قران نمی‌خواندند؟ درست است که ما بگوییم شما هم آنجوری هستید؟ ما نمیگوییم ولی شما هم این تشبیهات و مثالها و تهمتها و خود حق پنداری را رها کنید!

کلیدواژه‌ی بعدی آنها نفوذ هست. درست است که رهبری یک وقتی این بحث را مطرح کردند اما چه کسانی نفوذی اند؟ ما که شماها را می‌شناسیم و میدانم که برخی از شماها به کدام حزب وابسته بودید؟ عضو حزب زحمتکشان بودید که خودتان در تلویزیون گفتید مهره‌ی سیا بوده‌است. ما نیروهای آن حزب را میشناسیم که آمدند و قدرت را بدست گرفتند. وزارت اطلاعات هست دستگاه قضایی هست سپاه و اطلاعات سپاه که هست! نفوذیها را معرفی کنید، محاکمه کنید و مجازات کنید. همینطوری تهمت نزنید! مثل یکی از خطبای تهران که میگوید یکی از شخصیتها از عربستان پول گرفته است آقا سند بدهید مدرک بدهید این مملکت قانون دارد. دمادم همه‌ی انتخابات‌ها آقایان توپخانه‌ی تهمتهایشان راه می‌افتد برای اینکه اکثریت مردم را حذف کنند.

۳۶ سال از انقلاب می‌گذرد، خیلی دولت‌ها آمدند و رفتند اما مردم باید دو دولت را مقایسه کنند. آهای اصولگرایانی که احمدی‌نژاد را آوردید و رئیس جمهور کردید و بعد او را قدیس کردید و بعد ایشان را شبیه معصومین جلوه دادید و خوابها تعبیر کردید که بله امام زمان به خواب فلان و بهمان آمده و گفته به احمدی‌نژاد رای بدهید؟ نتیجه چی شد؟ آن ۸ ساله دولت احمدی نژاد چه بلایی سر این مملکت آوردید شما نمیتوانید مملکت را به تنهایی اداره کنید! مملکت را در معرض تهدید خارجی قرار دادید، اقتصاد را ورشکسته کردید، تا خرخره در فساد غرق شدید. این دولت یکدست شما بود! و اما دولت دیگری  قبل از شما بود؛ دولت اصلاحات و خاتمی بود و عملکردش هم مشخص هست. عملکردش در سیاست خارجی، در رشد اقتصادی، در آزادی مطبوعات، در آزادی احزاب، در کاهش بیکاری و تورم، در سرمایه‌گذاری و در صندوق ذخیره ارزی مشخص هست.

ما هیچگاه نخواستیم اصولگرایان نابود شوند. اصلا آنها برای اصلاح‌طلبان لازمند، همانگونه که آنها هم به ما محتاج هستند. آنها ما را نقد میکنند و ما آنها را نقد میکنیم . اما شما هم رقیب را از میدان به در نکنید و رد صلاحیت نکنید. آیا با این روشها میتوانید نتیجه بگیرید؟ شما ۸ سال اصلاح طلبان را حذف کردید اما اصلاح‌طلبان خود را از مردم میدانند ولی شما مردم را ازدست دادید! با حذف رقیب نخواهید که قدرت را به دست بگیرید! اصلا شما چون مردم را از دست دادید شروع کردید به رد صلاحیت. اگر شما به رای مردم امیدوار بودید که اجازه می دادید همه بیایند و رقابت کنند چون از نتیجه و رای مردم مطمئن بودید.

و ما در این دوره انتظار داریم رقابت باشد نهادها بیطرف باشند و به انحصار جناح خاصی درنیایند . ما اصلاح‌طلبان در کشور گفتمانی داریم دولتهایی داشتیم و آزمایشات خود را پس دادیم آنگونه که مجلس ششم از افتخارات نظام پارلمانی کشور در طول تاریخ از مشروطه تا کنون هست، چون مجلس پویایی بود که از حقوق مردم دفاع میکرد. برانداز نبود که! آنها برانداز را کسی میدانند که مخالف اصولگرا باشد.

بعضی از این خطبای نماز جمعه شرط میگذارند که اگر اینها میخواهند نامزد شوند باید از فتنه برائت جویند! ما هم برای آنها شرط می‌گذاریم، شرط ما این است؛شما هم از سیاستهای دولت احمد‌ی‌نژاد برائت جویید و بگویید ما او را آوردیم و اشتباه کردیم. از فساد و هزاران میلیارد تومان‌ها برائت جویید. ما هم شرط میگذاریم که اصولگرایانی که میخواهند کاندیدا شوند نظر خودشان را راجع به آزادی انتخابات، رسانه ها، احزاب و کرامت انسانی اعلام کنند.

 

ما در این انتخابات با تمام قدرت شرکت میکنیم و از همه کسانی که در خود صلاحیت و توانایی وامکان کاندیداتوری دارند می‌خواهیم که کاندیدا شوند، منتها باید به خرد جمعی و تصمیم شورای هماهنگی اصلاحات تن دهند چرا که در هریک از سه حوزه یک نفر بعنوان نامزد نهایی اصلاحات به مردم معرفی خواهد شد که بر اساس سوابق و امتیازات رتبه بندی شده بودند.

گزارش از: رحیم بنام/ریواس

منتشر شده در :2015/12/19 - 10:12|شناسه خبر: 20212 1147 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه