امروز :جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۱۳:۴۹:۰۹

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

دره مرگ در لنده+ تصاویر

راه ملت: به نقل از پایگاه خبری کهگیلویه ، بخش موگرمون از توابع شهرستان لنده است که دارای جاذبه های بکر گردشگری و مناطق عشایر نشینی در سطح شهرستان لنده است که سالانه پذیرای خیل عظیمی از گردشگران و عشایر از سراسر استان می باشد. جاده ارتباطی لنده به موگرمون یکی از جاده های ارتباطی […]

راه ملت: به نقل از پایگاه خبری کهگیلویه ، بخش موگرمون از توابع شهرستان لنده است که دارای جاذبه های بکر گردشگری و مناطق عشایر نشینی در سطح شهرستان لنده است که سالانه پذیرای خیل عظیمی از گردشگران و عشایر از سراسر استان می باشد.

جاده ارتباطی لنده به موگرمون یکی از جاده های ارتباطی بسیار مهم شهرستان لنده است که برای فصل کوچ و ارتباط با بخش های دیشموک و قلعه رئیسی از این تنگه استفاده می کنند که عبور آب های سطحی دره ها از این تنگه به خصوص در فصل زمستان باعث شده که عبور و مرور مردم به خصوص معلمانی که به عشق تعلیم و تربیت باید در کلاس درس حاضر شوند با مشکل تردد روبرو شوند.

تنگه لنده در سالهای گذشته آبستن حوادثی تلخ جانی و مالی بوده است که باعث بی پدری فرزندانی شد که چشم به راه پدر معلم خود بودند و هرگز رخ پدر را به واسطه تصادف در این تنگه ندیده و برای همیشه از دیدار پدر محروم مانند.

سال گذشته نیزشاهد نجات معجره آسایی جوان لنده ای از سقوط به این دره بر اثر شدت جریان آب بوده ایم که بازهم رد پایی از سهل انگاری مسوولان اداره راه و شهرسازی در عدم جانمایی گاردریل و یا پرکردن دره زیرجاده را می توان شاهد بود.

تنگه لنده هموراه در فصل زمستان کانون خطری جدی برای معلمان و مردم بخش موگرمون است که به طور مداوم در حال گذر از این تنگه می باشند که اگر این تنگه به هر دلیل بسته شود راه ارتباطی یک بخش به طور۱۰۰درصد قطع خواهدشد.

نبود چاره اندیشی برای احداث پل با ایمن سازی جاده تنگه لنده نوعی سهل اندیشی از سوی مسوولان شهرستان است که نبود هزینه یا کمبود اعتبارات را برای حل معضل جدی این راه ارتباطی مهم بهانه می کنند و این در حالی است که اگر این راه ارتباطی قطع شود باید منتظر حوادث تلخی برای مردم این بخش و راه های ارتباطی شهرستان باشیم.

امیدواریم مسوولان با تخصیص اعتبارات لازم برای حل معضل تاریخی تنگه لنده با اشراف بر کمبود اعتبارات و وضعیت درآمدی دولت این پروژه را یکی از پروژه های اولویت دار خود در سال۹۵قرار دهند و تا با تخصیص اعتبارات لازم مشکل مردم این بخش هرچه سریعتر حل شود.

بخش موگرمون به مرکزیت روستای شیتاب در فاصله ۱۲کیلومتری شهرلنده مرکز این شهرستان واقع شده است.

انتهای پیام/م/۲۰۰

تصاویر تکمیلی:

سیداسماعیل میری
منتشر شده در :2016/01/06 - 09:01|شناسه خبر: 21481 1458 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه