امروز :سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ساعت : ۱۰:۴۶:۴۷

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

سردار هاشمی ، سردار فرهنگی

محدوده ی فعالیت های فرهنگی سردار به تالیف کتاب محدود نشد و ایشان شاید مهمترین کار فرهنگی را در اقصی نقاط ایران اسلامی با کمک یا ساخت مساجد / کتابخانه و دیگر اماکن فرهنگی قدم های موثری در راه اتلای فرهنگ ایرانی –اسلامی این سرزمین برداشته اند.

اشاره: مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های بینندگان راه ملت است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست.
بینندگان راه ملت می توانند با ارسال یادداشت خود، مطلب ذیل را تایید یا نقد کنند.

راه ملت:  علی حسنی :

سردار هاشمی مردی که این روزها با القاب متفاوتی شهره ی خاص و عام شده است.

اگر چه این القاب هر کدام حکایت خاص خود را دارند و هر کدام ناظر به ویژگی خاصی از این مرد بزرگ هستند .

از حاج عدل که ناظر بر تواضع / فروتنی/ مردم داری ایشان است که با بافت های قومی شهرستان درآمیخته است تا سردار سازندگی که نماد تلاش و آبادنی ایران اسلامی است.

سازندگی که واژه ای مهجور در دیارمان بود که سردار سازندگی هم سازندگی را عملا به شهرستان تزریق کرد و هم ساختن خودباوری را به فرزندان این دیار دیکته کرد.

از سردار هاشمی که یادآور تلاش ها و رشادت های ایشان در جبهه های دفاع مقدس می باشد. یادآور یاران شهیدش / یاران جانبازش / یاران ایثارگرش / یاران آزاده اش و یادآور جانفشانی های سردار هاشمی در دفاع از ایران اسلامی است .

اما سردار هاشمی علاوه بر این خصوصیات وجه دیگر نیز دارد که برای افکار عمومی تا حدودی در زیر سایه ی دیگر خصوصیات ایشان پنهان مانده است و آن هم « چهره ی فرهنگی » ایشان است. سردار هاشمی در جبهه ی فرهنگی خدمات و اقدامات ویژه ای نیز انجام داده است .

از تالیف کتاب « اخلاق و مدیریت اسلامی » تا تلیف کتاب « گفتارهای معنوی » در کنار این تالیفات در حوزه ی اخلاق باید به تالیفات ایشان در حوزه ی تخصصی هم اشاره کرد . تالیف کتابهای « ایمنی(H.S.E) خطوط انتقال » و «‌ خطوط انتقال(نفت،گاز و پتروشیمی) » و « خطوط انتقال آب » هم جز اقدمات فرهنگی سردار هاشمی می باشند.

در هر حال اهتمام ویژه ای ایشان در تالیف ۵ کتاب نشان از دغدغه های فرهنگی ایشان دارد و اهمیت این دغدغه زمانی بیشتر می شود که میدانیم دغدغه های بیشمار که جز لاینفک کارهای اجرایی می باشند باعث نشد ایشان از فعالیت در را عرصه ی فرهنگی غافل شوند .

محدوده ی فعالیت های فرهنگی سردار به تالیف کتاب محدود نشد و ایشان شاید مهمترین کار فرهنگی را در اقصی نقاط ایران اسلامی با کمک یا ساخت مساجد / کتابخانه و دیگر اماکن فرهنگی قدم های موثری در راه اتلای فرهنگ ایرانی –اسلامی این سرزمین برداشته اند.

احداث مساجد در روستاهای بسیاری باعث جذب جوانانی شد که بعنوان سرباز جبهه ی فرهنگی به مقابله با تهدیدات نرم دشمن می پردازند و مروج اخلاق اسلامی هستند.سردار هاشمی با هوشمندی کامل و سیطره بر نیازهای امروز جامعه و درک ترفندهای دشمن که با شبیخون فرهنگی در پی آسیب رساندن به جامعه بخصوص نسل جوان هستند با فعالیت در این جبهه و کمک به مراکز فرهنگی چه در قالب ساختمان سازی/ چه در توزیع کتب و ادعیه و دیگر اقلام فرهنگی باعث پرورش جوانانی متعهد و انقلابی در جهت آرمان های نظام مقدس انقلاب اسلامی شد.

در کنار همه ی این اقدمات حضور چهره برجسته ی فرهنگی کشور و یکی از مفاخر فرهنگی استان در کنار سردار هاشمی یعنی دکتر فریدون داوری بیش از بیش چهره ی فرهنگی سردار را نمایان می کند.

اگر چه نقش ممتاز ایشان در حل اختلافات قومی و قبیله ای که از عمر بعضی از این اختلافات به چندین دهه نیز میگذشت و با همت سردار هاشمی حل شد از اقدامات پسندیده ای ایشان در حوزه ی فرهنگ قومی –قبیله ای دیارمان نیز می باشد.

بنابراین باید بر چهره ی فرهنگی سردار هاشمی نیز بیشتر تمرکز کرد تا ویژگی ها این مرد بزرگ بیشتر عیان شود . سرداری که علاوه بر سردار سازندگی بودن سردار فرهنگی نیز هست.

بنابراین با تمام احترام تمام قد می ایستیم و می گوییم : درود مرد بزرگ به بودنت افتخار میکنیم.

منتشر شده در :2016/01/12 - 07:01|شناسه خبر: 21718 978 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه