امروز :یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۱۰:۲۳:۱۵

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

دادستان کهگیلویه و بویراحمد

با رسانه‌های مخل آرامش و امنیت در انتخابات برخورد می شود

دادستان کهگیلویه و بویراحمد گفت: با رسانه‌هایی که به ایجاد درگیرهای انتخاباتی در استان دامن می‌زنند برخورد جدی می‌شود.

راه ملت: شامگاه پنج‌شنبه نشست مشترک اصحاب رسانه با مسئولان ارشاد اسلامی، قضایی و امنیتی کهگیلویه و بویراحمد با هدف پیشگیری از جرایم انتخاباتی برگزار شد.

در این نشست مشترک، مهرداد کرمی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان با بیان اهمیت انتخابات در نظام جمهوری اسلامی اظهار کرد: رسانه‌ها زبان گویای جامعه بوده و همه از مردم گرفته تا مسئولان برای رسانه‌ها به دلیل تنویر افکار عمومی و اطلاع‌رسانی احترام خاصی قائل هستند.

این مسئول ارشد قضایی در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: جامعه ارزش‌ها و هنجارهایی دارد که همه از رسانه‌ها انتظار دارند در راستای کمک به حفظ این ارزش‌ها و هنجارها گام بردارند و از قانون و قانون‌مندی در جامعه دفاع کنند.

کرمی بیان کرد: در خارج از کشور دشمنان به هیچ وجه خواهان اجرای قانون در کشور نیستند و بهترین فضا برای رسیدن به نیات خود را هرج و مرج و قانون‌شکنی و گریز از قانون می‌دانند که عده‌ای نیز در داخل همنوا با آن‌ها منافع خود را در بی‌قانونی و بی‌ثباتی و ناامنی می‌بینند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: حفظ آرمش و امنیت در هر برهه‌ای لازم و ضروری است و اکنون در آستانه انتخابات بیش از هر زمان دیگر ضروری به نظر می‌رسد.

این مسئول ارشد قضایی در استان با تأکید بر اینکه مردم پای انقلاب و نظام خود ایستاده‌اند، تصریح کرد: باید همراه با مردم در این فضا حرکت کنیم و آرامش و امنیت مردم را بیش از هر چیز دیگری مد نظر قرار دهیم.

این مسئول در ادامه با انتقاد از برخی نوشته‌ها و کامنت‌ها در رسانه‌های استان تصریح کرد: بسیاری از دوستان رسانه‌ای که با آن‌ها صحبت می‌شود قائل به این موضوع هستند که مطالب را گاه بدون مطالعه نشر می‌دهند لذا باید مراقب و متوجه آثار چنین کاری باشند.

وی با سخیف دانستن برخی از مطالب منتشره در سایت‌های استان گفت: در خصوص کامنت‌ها نیز مطالبی دیده می‌شود که خاصیتی جز رواج ناهنجاری و ناامنی ندارد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان با بیان اینکه همه اصحاب رسانه از دوستان ما محسوب می‌شوند و از نزدیک با آن‌ها آشنایی داریم، تصریح کرد: اما این دوستی هرگز مانع برخورد با هنجارشکنی و نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی در استان نمی‌شود.

وی با بیان اینکه اگر در رسانه‌های استان به خصوص در فصل انتخابات نقض قانونی صورت گرفت اصحاب رسانه از ما انتظار مماشات نداشته باشند، اظهار کرد: در غیر این صورت ملزم به برخورد قانونی با تخلف صورت گرفته هستیم.

کرمی در توضیح صحبت‌های خود گفت: برای مثال اگر رسانه‌ای به دامن زدن درگیری‌های انتخاباتی کمک کند منتظر برخورد قانونی دستگاه قضایی باشد چراکه همه تحرکات را چه از سوی کاندیداها و چه از سوی هواداران آن‌ها و حتی از سوی رسانه‌ها به خوبی رصد می‌کنیم.

وی با درخواست از رسانه‌ها برای ایجاد جو آرام در انتخابات و کمک به شور انتخاباتی در استان گفت: برای ما مهم نیست که چه کسانی رأی می‌آورند و افراد از چه کسی حمایت می‌کنند بلکه ایجاد آرامش و امنیت و جلوگیری از درگیری انتخاباتی برای ما مهم است.

دادستان مرکز استان با تأکید بر اینکه رسانه‌ها بهترین یاور مسئولان برای ایجاد فضای آرام و امن در انتخابات هستند از آن‌ها خواست تا هر روز بخشی از مطالب رسانه خود را به نشر قانون انتخابات اختصاص دهند.

کرمی خاطرنشان کرد: قطعا رسانه‌هایی که به ایجاد فضای امن در انتخابات کمک کنند توسط دستگاه قضایی استان مورد تشویق قرار خواهند گرفت.

منبع: فارس

 

منتشر شده در :2016/01/15 - 09:01|شناسه خبر: 21786 649 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه