امروز :پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۱۱:۳۴:۰۶

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

وضعیت خودکشی در بویراحمد نگران کننده است

راه ملت: محمدکاظم نظری صبح امروز در جلسه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با محوریت خودکشی در شهرستان بویراحمد با اشاره به شاخص‌های اجتماعی در سطح جامعه و گرفتار شدن افراد در دام این آسیب‌ها اظهار کرد: مسئولان تمامی نهادها و سازمان‌های مربوطه باید با همکاری همدیگر آسیب‌ها را شناسایی و نسبت به کاهش آن اقدام […]

راه ملت: محمدکاظم نظری صبح امروز در جلسه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با محوریت خودکشی در شهرستان بویراحمد با اشاره به شاخص‌های اجتماعی در سطح جامعه و گرفتار شدن افراد در دام این آسیب‌ها اظهار کرد: مسئولان تمامی نهادها و سازمان‌های مربوطه باید با همکاری همدیگر آسیب‌ها را شناسایی و نسبت به کاهش آن اقدام لازم را اعمال کنند.

فرماندار بویراحمد با بیان اینکه در بهزیستی ستادی به منظور مقابله با آسیب‌های اجتماعی تشکیل شد که تاثیر بسزایی در کاهش آسیب‌ها خصوصا بحث خودکشی داشت، گفت: طی چند سال گذشته این ستاد منحل شده و متعاقب آن میزان خودکشی‌ها نیز بالا رفته است.

نظری با اشاره به دستور کار جلسه و وضعیت نگران‌کننده خودکشی در شهرستان بویراحمد اذعان کرد: متاسفانه شکل خودکشی به تناسب سایر تغییرات تغییر کرده و وضعیت کنونی در سطح شهرستان بسیار نگران‌کننده بوده لذا باید چاره‌ای در این خصوص اندیشید.

وی با بیان اینکه در گام اول مقابله با خودکشی‌ها و دیگر آسیب‌های اجتماعی ابتدا باید آمار و اطلاعات دقیقی داشته باشیم، گفت: باید آمار دقیقی از تعداد خودکشی‌ها داشته باشیم و اطلاعات و داده دستگاه‌های مربوطه در این خصوص جمع‌آوری و نتیجه نهایی ارائه شود.

این مسئول گفت: متاسفانه آمار خودکشی در شهرستان بویراحمد نگران‌کننده است و باید چاره‌ای اندیشیده شود و راه مقابله و پیشگیری از این آسیب را در دستور کار قرار دهیم.

رئیس شورای اداری شهرستان بویراحمد در این جلسه با اشاره به حساسیت بسیار بالای آسیب‌های اجتماعی خصوصا مقوله خودکشی اذعان کرد: دستگاه‌هایی از جمله دانشگاه علوم پزشکی و نیروی انتظامی که آماری از تعداد خودکشی‌ها دارند تا پایان بهمن‌ماه این آمار را به دبیرخانه کارگروه آسیب‌های اجتماعی واقع در بهزیستی ارائه دهند.

نظری ادامه داد: به منظور مقابله و کاهش آسیب‌های اجتماعی در سطح شهرستان باید از تمام ظرفیت مراکز مشاوره و دستگاه‌های مرتبط استفاده کرد چرا که رشد آسیب‌ها خود تهدید بزرگی برای جامعه محسوب می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی نباید از حاشیه شهرها و روستاهای اقماری غافل شد چرا که برخی عوامل در این حوزه‌ها خود تهدید و آسیب جدی برای جامعه محسوب می‌شوند لذا باید برای حاشیه شهرها برنامه‌ریزی برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی داشته باشیم.

هادی ولایتی رئیس کمیته امداد شهرستان بویراحمد با اشاره به آمادگی کامل این نهاد حمایتی در مقابله با آسیب‌های اجتماعی اذعان کرد: به اعتقاد ما ریشه همه آسیب‌ها فقر بوده و فقر تنها به معنای فقر مادی و اقتصادی نیست بلکه فقر فکری، اجتماعی و … خود به عنوان آسیب‌هایی برای جامعه محسوب می‌شوند.

رئیس کمیته امداد شهرستان بویراحمد تعداد خانوارهای تحت حمایت این نهاد را ۹ هزار و ۸۰۰ خانوار عنوان کرد و گفت: از این تعداد قریب به ۴ هزار زن سرپرست خانوار هستند.

منبع: فارس

 

منتشر شده در :2016/01/31 - 11:01|شناسه خبر: 22183 709 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه