امروز :جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۱۱:۱۵:۳۰

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد

سرعت رشد مطالعه در کهگیلویه و بویراحمد به کُندی پیش می رود

معاون فرهنگی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سال‌ های اخیر و با توجه به آمارهای ارائه شده، فرهنگ مطالعه کتاب و کتابخوانی در استان در حال رشد است اما سرعت رشد آن به کُندی دنبال می ‌شود

راه ملت: فتاح محمدی، معاون فرهنگی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد برگزاری نمایشگاه کتاب را یک رویداد بزرگ فرهنگی در استان کهگیلویه و بویراحمد دانست و به خبرنگار خبرگزاری شبستان در یاسوج، گفت: برگزاری این نمایشگاه فرصت بزرگی است که اگر به خوبی از آن استقبال و استفاده کنند، تأثیر خوبی در ارتقاء فرهنگ عمومی دارد.

وی با اشاره به مشکلات متعدد پیش ‌روی برگزاری این نمایشگاه، افزود: پانزدهمین نمایشگاه کتاب استان امروز در شرایطی آغاز به کار می ‌کند که موانع و مشکلات زیادی از جمله موانع مالی برای برگزاری آن وجود داشت؛ اما به دلیل ضرورت و اهمیت نمایشگاه و در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و دسترسی آسان ‌تر مردم به نیازمندی‌ های خود در حوزه کتاب نمایشگاه برگزار شد که امیدواریم بتوانیم به نحو احسن از آن استفاده کنیم.

محمدی در خصوص نقش نمایشگاه کتاب در ارتقاء فرهنگ مطالعه مردم استان نیز اظهار داشت: متولیان امر بستر مورد نیاز مردم را از طریق اطلاع‌ رسانی و تبلیغات انجام می‌ دهند و از کتب و ناشرین متنوع برای پاسخ به نیازهای مردم استفاده می‌ شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در پانزدهمین نمایشگاه کتاب از کتاب‌ های مرجع در حوزه‌ های دینی، فرهنگی، رمان، کودک، کتاب‌ های دانشگاهی و … استفاده می ‌شود.

محمدی با اشاره به اینکه در حوزه‌ های ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی کم ‌کاری ‌هایی صورت گرفته است، یادآور شد: متناسب با جایگاهی که کتاب و کتابخوانی در فرهنگ اسلامی دارد عمل نشده و این حوزه ارتقا پیدا نکرده است.

وی ادامه داد: در سال‌ های اخیر و با توجه به آمارهای ارائه شده، فرهنگ مطالعه کتاب و کتابخوانی در استان در حال رشد است اما سرعت رشد آن به کُندی دنبال می ‌شود.

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد در خصوص سرانه مطالعه در استان هم گفت: نمی ‌توان آمار دقیقی از سرانه مطالعه را ارائه کرد که به همین منظور و با همکاری دانشگاه تهران کار تحقیقی، پژوهشی و آسیب‌ شناسی حوزه کتاب استان کهگیلویه و بویراحمد در حال انجام است.

 پانزدهمین نمایشگاه کتاب کهگیلویه و بویراحمد از ۱۲ بهمن همزمان با آغاز سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در مصلای بزرگ امام خمینی (رحمه الله تعالی علیه) افتتاح و تا ۱۸ بهمن پذیرایی علاقه مندان به کتاب است.

منتشر شده در :2016/02/02 - 12:02|شناسه خبر: 22282 764 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه