امروز :پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۰۹:۰۰:۴۹

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

سیاست تخریب و بی احترامی به نظر مردم

مع ذلک امیدواریم که در ادامه ی راه شاهد این حرکات قبیح نباشیم و در فضایی کاملا آزاد و سالم با احترام به رأی مردم اجازه دهیم که شخص منتخب خود را به وکالت خود در مجلس برگزیدند.

اشاره: مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های بینندگان راه ملت است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست.
بینندگان راه ملت می توانند با ارسال یادداشت خود، مطلب ذیل را تایید یا نقد کنند.

راه ملت، امید حکمتی نیا: شاید بتوان گفت پررنگ ترین عرصه حضور مردم در سپهر سیاست در ایران، حضور ایشان در فضای پرهیاهو و بانشاط روزهای انتخابات است.

در این  روزها،همه ی مردم با شور و حلاوت خاصی خبرهای انتخاباتی را دنبال میکنند و به نوعی در آن حضور دارند چه در خانه ها و بحث های درون خانوادگی و چه در خیابان ها و سخنرانی کاندیداها در مکان های مختلف،اما متأسفانه در پاره ای از موارد برخی اقدامات و رفتارها این فضای زیبا و هیجان انگیز را  به فضایی زشت و ناپسند مبدل می کنند. درجایی که کاندیداها برای رأی آوردن دست به هر کاری می زنند و به بدترین شیوه های ممکن رقیب انتخاباتی خود را تخریب می کنند.
قبح این مسئله کاملا روشن است بارها دیده ایم که وقتی در یک رقابت ورزشی یک بازیکن یا مربی علیه رقیبش به بدترین لحن صحبت می کند چه حق با او باشد چه نباشد همه مردم علیه آن شخص موضع گیری می کنند و به نکوهش آن شخص و ادبیات زشت او می پردازند.
در بعضی موارد اما این خود کاندیدها نیستند که تخریب می کنند بلکه هواداران آن ها هستند که به اصطلاح کاسه ی داغ تر از آش می شوند .
پر واضح است که یکی از خاستگاههای اصلی این اقدامات تخریبی، هراس از اقبال عمومی مردم به برخی افراد و با هدف در هم شکستن آن صورت می گیرد.
کسانی که حامیان حجت الاسلام و المسلمین آقای موحد را کوتوله های سیاسی می نامند نه تنها به این اشخاص توهین می کنند بلکه با ادبیات زشت خود به مردمی که در این سال ها آقای موحد را حمایت کردند و اکنون نیز با همان شور سابق وی را یاری می کنند توهین کرده اند.
شأن و شخصیت والاو قابل احترام اشخاصی چون آیت ا… آ میر احمد تقوی  نزد آقای موحد و حامیان ایشان وسایر مردم شناخته شده و محفوظ است و جناب موحد و همراهان و هوادارانشان حفظ حرمت ایشان را چه درگذشته و چه اکنون همواره لحاظ نموده اند و حرمت ایشان را پاس داشته اند با این حال پیشینه رابطه حسنه این بزرگوار با جناب آقای موحد و حمایت های مؤثر این سید بزرگوار از آقای موحد نباید مستمسکی برای تخریب و توهین به آقای موحد گردد.
علی ای حال، عرصه ی انتخابات بالاترین صحنه تمرین دموکراسی و تجلیگاه اراده مردم است و لذا ضروری است است که این صحنه به رقابت دوستانه و بر اساس معیارهای اخلاقی و اسلامی مزین شود. تخریب جناب آقای موحد به بدترین شیوه ها و نکوهش پیاپی ایشان به خاطر حضور در رقابت انتخاباتی، به دور از چنین الزاماتی است. چراکه صلاحیت جناب آقای موحد قبلا اثبات  گشته و  زیر سؤال بردن صلاحیت و توانایی ایشان با وجود تجربه کافی، شناخت سازو کار مجلس، اشراف کامل بر قوانین جمهوری اسلامی همراه با  ارتباط بسیار نزدیک و صمیمانه ایشان با اکثر نمایندگان و نیز با وزرای دولت یازدهم، نه تنها توصیه به این است که ایشان باید از حق شرعی و قانونی خود می گذشت بلکه فضای رقابتی انتخابات را نیز زیر سؤال می برد.
مع ذلک امیدواریم که در ادامه ی راه شاهد این حرکات قبیح نباشیم و در فضایی کاملا آزاد و سالم با احترام به رأی مردم اجازه دهیم که شخص منتخب خود  را به وکالت خود در مجلس برگزیدند.
امید حکمتی نیا

منتشر شده در :2016/02/10 - 05:02|شناسه خبر: 22815 507 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه