امروز :یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۰۷:۱۶:۵۳

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

تحلیلی بر کتاب های منتشر شده عدل هاشمی

چگونگی انتشار پنج کتاب در یک سال! + سند

با تحلیل داده­ های موجود به سنجش فرضیه پرداختیم و نتیجه­ ای که حاصل شد این بود: سردار کتاب ننوشت بلکه دیگران کتاب نوشتند آنهم انشا دوران دبیرستان و یا راهنمایی، و نویسنده عزیز ما آنها را خریداری نمودندی و اسم نویسنده­ های اصلی را زدودندی و نام مبارک عدل هاشمی پور را همی بر آنها قید نمودندی

اشاره: مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های بینندگان راه ملت است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست.
بینندگان راه ملت می توانند با ارسال یادداشت خود، مطلب ذیل را تایید یا نقد کنند.

راه ملت: مخاطب راه ملت:

کتاب، کتابخوانی و انتشار کتاب از جمله مولفه ­های فرهنگی و تقریباً یکی از اساسی­ ترین شیوه­ های محک زدن سطح اعتلای علمی و سواد فرهنگی هر جامعه­ ای به شمار می­رود. تا جاییکه در این زمینه قوانینی تصویب گردیده و سطح کتابخوانی هر ملت یا جامعه را به واحد ساعت بیان می­کنند.

آنچه که در این بین اهمیت دارد و از جامعه دانشگاهی و متخصص انتظار می­رود، تالیف و تدوین کتبی است که نیازهایِ روز همان جامعه را مرتفع نمایند. ردیف انتشار کتاب در این زمینه می­تواند تاثیرگذار و به فال نیک گرفته شود.

هدفمندی در زمینه چاپ و انتشار کتاب نیز دومین رکن اساسی به شمار می­رود. به این ترتیب که هدفمندی براساس منافع مادی، معنوی و در نهایت رزومه علمی مولف کتاب نیز در نظر گرفته می­شود.

به گونه­ ای که برخی از وُرّاث نویسندگان بزرگ همچنان از قِبَلِ فروش تالیفات سلف خویش، به نوایی رسیده­ اند. مصیبت زمانی است که تألیف کتاب براساس اهدافی چون زدوبندهای سیاسی، اجتماعی و یا فرهنگی باشد.

از جمله این زدو بندها که در ارتباط با تالیف کتاب نیز مثال­ زدنی است، حضور در انتخابات و برنامه از پیش تعیین شده افراد واجد شرایط نامزدی شدن در انتخابات است.

رزومه علمی و کاری از جمله مهمترین دغدغه­ های فکری این عزیزان است. این دغدغه همیشه به راه صواب کشیده نمی­شود و معمولا راه ناصواب که در نهایت به تزلزل در پیکره علمی جامعه منجر می­شود؛ روالی روتین و معمول گردیده است.

متخصصین امر اذعان دارند که انرژی تالیف یک کتاب تخصصی و علمی برابر با کار در معادن استخراج زغال سنگ است.

صعوبت امر تالیف کتاب در این زمینه حتی بعضی از اساتید دانشگاهی را که از درجه استادیاری به درجه استاد تمامی رسیده­اند، از تالیف چنین کتبی عاجز نموده است.

نگارنده این سطور در جریان ارتباط با اساتید در دانشگاه و برخی از رشته­ های دیگر در زمینه تالیف کتاب به این نتیجه رسیده­ام که تالیف کتاب مربوط به متخصصی است که علاوه بر اینکه در یک حوزه تخصص آکادمیک و تئوریک دارد؛ به نگارش مقالاتی با گرید علمی-پژوهشی یا ISI در نشریات معتبر داخلی و خارجی نیز اقدام نموده باشد و تالیف کتاب باید در این راستا باشد وگرنه حاصل کار مولف چیزی جز نوشتن انشای دوران دبیرستان یا دوران راهنمایی که عناوینی چون تعطیلات تابستان خود را چگونه سپری نمودید؟ نخواهد بود.

و روند تالیف یک کتاب معتبر، علمی و آکادمیک محور، به حداقل زمانی بالغ بر یک سال نیازمند است.

باخبر شده­ایم که برخی از نامزدهای انتخاباتی کهگیلویه بزرگ در رزومه کاری خود صاحب تألیفاتی در زمینه­های تخصصی و متنوع هستند.

بسیار مسرور و پرغرور از اینکه امسال در صحنه انتخابات فردی آکادمیک و دانشگاهی حضور یافته که حداقل صاحب تالیفاتی است که در جامعه علمی حرفی برای گفتن دارد.

جهت بررسی این موضوع به سایت کتابخانه ملی رفتیم و به سراغ تالیفات نویسنده معهود و بزرگ دیارمان. زهی خیال باطل و زهی امر محال.

نه، به همان سرعتی که مسرتی دست داد، از پس این مسرت زودگذر چنان تشویشی در ذهنم جولان کرد. به چشم خود دیدم که تمامی تالیفات این نویسنده عزیز، همه در یک سال تالیف و منتشر شده­ اند و از طرفی عناوین این تالیفات چنان پراکنده و متنوع بوده که سراغ مدرک دانشگاهی نامبرده را گرفتیم.

دیدیم بله، دانشگاهی در یکی از شهرستان­های اطراف و مدرک لیسانس. دوباره فرضیات طراحی شده در ذهنم جان گرفت. گفتیم نگاهی به مقالات نامبرده در نشریات معتبر بیندازیم شاید دلمان کمی آرام بگیرد باورهای اشتباه از ذهنمان پاک شود؛

باز خیال خام.

دریغ از یک مقاله حداقل همایشی؛ چه برسد به مقالات علمی ترویجی، علمی مروری و یا علمی پژوهشی و در نهایت ISI.

یاد سخنان اساتید و انشای دوران راهنمایی و دبیرستان افتادم. گفتم سردار که این روزها سرش شلوغ است و نمی­توانیم درمورد کتب تالیفی از ایشان سوالی بپرسیم یا امتحانی بگیریم ببینم در امتحان از کتب خویش سربلند بیرون خواهد آمد یا نه؟ ولی یکدفعه فکر نمودیم شاید علم امامت پیدا کرده یا به علم لدنی دست پیدا کرده است که چنین سرعتی در تالیف کتاب آنهم همزمان و در چندین موضوع داشته است، ولی دیدیم سردار نیز مانند ما انسانی است با تواناییها و محدودیت­های انسانی.

سراغ کار وشغل نویسنده را گرفتیم دیدیم، گفتند این روزها در حال نطق و سخنرانی است و از مشغله ­هایش می­گوید و به کارهای اجراییش ارجاع می­دهد، یک محاسبه سرانگشتی نموده­ ایم و زمان مشغله­ های ادعا نموده­ اش در سخنرانی­ها(سال ۱۳۹۱) را با زمان تالیف پنج کتاب متنوعش با هم در تلاقی دیدیم، فکر نمودیم که عجبا، چرا اساتید متخصص دانشگاهی از تالیف یک کتاب آنهم در یکسال عاجزند و سردار در یک سال پنج کتاب می­نویسد؟

با تحلیل داده­ های موجود به سنجش فرضیه پرداختیم و نتیجه­ ای که حاصل شد این بود: سردار کتاب ننوشت بلکه دیگران کتاب نوشتند آنهم انشا دوران دبیرستان و یا راهنمایی، و نویسنده عزیز ما آنها را خریداری نمودندی و اسم نویسنده­ های اصلی را زدودندی و نام مبارک عدل هاشمی پور را همی بر آنها قید نمودندی.

 

list

 

منتشر شده در :2016/02/23 - 08:02|شناسه خبر: 24114 1097 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه