امروز :چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۰۶:۲۶:۴۱

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

امام جمعه قلعه رئیسی

تا وقتی که چشم دولت به دست بیگانگان است ما به جایی نمی‌رسیم

امام جمعه قلعه رئیسی در ادامه به نامگذاری سال توسط مقام معظم رهبری به نام اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل اشاره و گفت: اولویت مسئله اقتصاد است آنچه که در مسئله اقتصاد مهم است تولید داخلی، اشتغال، رفع بیکاری و رونق تحرک اقتصادی است

راه ملت: فارس نوشت: حجت‌الاسلام اسماعیل صلواتی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه قلعه‌رئیسی با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: راه نجات از گناه توبه و استغفار، یاد خدا و استعانت از خداوند متعال، عبادت و بندگی خدا و اراده قوی انسان است، تقوا سبب از بین رفتن بسیاری از گناهان می‌شود.

وی ادامه داد: عواملی مانند تقوا، حفظ عفت، رعایت حقوق، شرکت در غم و شادی یکدیگر، وجود فرزند و کنترل عوامل مزاحم در حفظ و ثبات حیات خانواده مؤثر است.

صلواتی در ادامه به موضوع بحث خداشناسی و نشانه‌های خداوند متعال که ما را از خاک آفرید و به سرعت به صورت بشری پراکنده شد اشاره کرد و اظهار داشت: از نشانه‌های خداوند متعال این است که از خودتان همسرانی برای شما آفرید تا در کنارشان آرام گیرید و میانتان دوستی و مهربانی قرار داد و در این امر برای مردمی که می‌اندیشند نشانه‌هایی است.

امام جمعه قلعه رئیسی خاطر نشان کرد: خلقت اولیه انسان و آن انسان اولین یعنی حضرت آدم از خاک است و نسل آدمی را بوسیله آب مهین استمرار دادیم انسان مثل فرشته نیست که مرگ نداشته باشد این انسان می‌میرد.

وی بیان کرد: نسل این انسان با نکاح حاصل می‌شود و نکاح هم باید با همجنس و هم نوع او باشد.

صلواتی در خطبه دوم با دعوت به تقوای الهی، ملاک کرامت آدمی را معیار پذیرش اعمال و مرکب راهوار سعادت تقوا دانست.

امام جمعه قلعه رئیسی در ادامه به نامگذاری سال توسط مقام معظم رهبری به نام اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل اشاره و گفت: اولویت مسئله اقتصاد است آنچه که در مسئله اقتصاد مهم است تولید داخلی، اشتغال، رفع بیکاری و رونق تحرک اقتصادی است.

وی با بیان اینکه علاج مسئله تحریم در کشور اقتصاد مقاومتی است یادآور شد: همگان بدانند تا وقتی که چشم دولت به دست بیگانگان است ما به جایی نمی‌رسیم تابلو کردن در دیوار و عکس زدن هیچ لزومی ندارد کشور بدون اقتصاد مقاومتی رشد نخواهد کرد.

صلواتی خاطر نشان کرد: معنی ترک اقتصاد مقاومتی گرفتاری‌ و بدبختی‌ها برای مردم است.

امام جمعه قلعه رئیسی در ادامه به موضوع چهارشنبه ۱۱ فروردین میلاد حضرت فاطمه(س) اشاره و تاکید کرد: خدا محوری که در زندگی حضرت زهرا(س) بیش از هر مسئله دیگری به چشم می‌خورد زیرا ایشان حتی در زندگی خانوادگی تمام تقاضاها و رفتار و گفتارش را با رضایت خدا می‌سنجید و رضایت خود و مردم را مقدم می‌دارد.

وی به ازدواج آسان اشاره و اذعان داشت: مراسم ازدواج حضرت زهرا(س) همراه او با دعا، اطعام فقرا و صدقه و تکبیر بود اما امروز جای آن رسم زیبا، ساز و آواز نشست که جای تاسف دارد.

صلواتی همچنین به روز ۱۲ فروردین اشاره و اضافه کرد: جمهوری اسلامی متکی به آراء مردم اما قوانین و مجری احکام و شکل محتوای آن باید اسلام باشد این جمهوری اسلامی متکی به قانون اسلام است و انقلاب ما انقلاب اسلامی است پایه و مایه و محتوا انقلاب ما اسلام است.

منتشر شده در :2016/03/26 - 12:03|شناسه خبر: 25540 655 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه