امروز :جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۰۸:۴۹:۰۶

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

امام جمعه قلعه رئیسی

امیدواریم مسئولان کشور سر عقل بیایند و گوش به فرمان ولی‌فقیه خود باشند/ ضعف مدیریتی در کشور حاکم است

امام جمعه قلعه رئیسی بر لزوم جلوگیری از ریخت‌و پاش‌های بی‌مورد در کشور تأکید کرد و گفت: تنها راه نجات کشور و مردم اقتصاد مقاومتی است.

راه ملت: حجت‌الاسلام اسماعیل صلواتی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه قلعه‌رئیسی با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: راه نجات از گناه توبه و استغفار، یاد خدا و استعانت از خداوند متعال، عبادت و بندگی خدا و اراده قوی انسان است، تقوا سبب از بین رفتن بسیاری از گناهان می‌شود.

وی ادامه داد: عواملی مانند تقوا، حفظ عفت، رعایت حقوق، شرکت در غم و شادی یکدیگر، وجود فرزند و کنترل عوامل مزاحم در حفظ و ثبات حیات خانواده مؤثر است.

امام جمعه قلعه رئیسی با اشاره به موضوع توحید و خداشناسی اظهار داشت: در مباحث خطبه‌های گذشته بیان شد که نظم خاصی در همه موجودات جهان به چشم می‌خورد، از اتم که کوچکترین موجود مادی است تا کهکشان‌ها و در همه عالم نظامی حساب شده و دقیق حاکم فرما است.

صلواتی تأکید کرد: اگر نظم بر جهان حاکم نبود علم در دنیا یافت نمی‌شد، زیرا علم کشف همان نظام و قوانینی بوده که بر جهان حاکم است.

وی بیان کرد: نظم و تدبیر جهان آفرینش گواه این است که صانعی توانا سازنده‌ای دانا با محاسباتی دقیق نقشه آن را طرح و کاخ عظیم عالم هستی را بر پایه آن بنا نهاده است.

امام جمعه قلعه رئیسی ابتدای خطبه دوم به سالروز قطع رابطه سیاسی ایران و آمریکا اشاره و یادآور شد: امام راحل فرمودند، ملت شریف ایران خبر قطع رابطه بین آمریکا و ایران را دریافت کردم اگر کارتر در عمر خود یک کار کرده باشد که بتوان گفت به خیر و صلاح مظلوم بوده همین قطع رابطه است.

وی اذعان داشت: آنچه سبب این قطع روابط شده، تقابلی رئولوژیک است و اختلاف ایران و آمریکا ریشه‌ای و مبنایی بوده که امروز نظام جمهوری اسلامی حق و برگرفته از تعالیم قرآن و انبیاء و دین خدا است و سیاست این نظام اسلامی کاملاً متفاوت با آمریکا است.

صلواتی با بیان اینکه کسانی هستند که در داخل کشور حل مشکلات کشور را در دست این خبیث و شیطان بزرگ می‌دانند، خاطرنشان کرد: این افراد باید بدانند که ما با اهداف و آرمان‌هایی انقلاب کردیم که این انقلاب ما برگرفته از انقلاب انبیا بود؛ لذا مسئولان کشور باید بدانند که حلال امروز کشور ما در دست آمریکا نیست؛ بیش از ۳ سال است که همه گفتیم برجام باید درست شود اما رهبر معظم انقلاب با نرمش قهرمانانه قبول کردند که این ارتباط برقرار شود ولی در تمام صحبت‌های خود فرمودند که این دشمن قابل اعتماد نیست و مواظب باشید اما متأسفانه گوش شنوا کم بود.

وی اضافه کرد: اما بدتر از همه این است که بیش از ۸۰ روز از برجام اول می‌گذرد و با وجود اینکه طرف مقابل به کلی به اهداف خود پایبند نبود ولی دوباره مسئولان ما حرف از برجام دو و سه می زنند که جای بسی تأسف است و ما امیدواریم مسئولان کشور سر عقل بیایند و گوش به فرمان ولی‌فقیه خود باشند.

صلواتی در ادامه با بیان اینکه مطمئن باشید تنها راه نجات این کشور و مردم اقتصاد مقاومتی است، گفت: ضعف مدیریتی در کشور حاکم است، به نوعی که هزینه‌های کشور ریخت و پاش می‌شود یک عده سوء استفاده کردند و یک عده هم دارند سوء استفاده می‌کنند، باید تلاش کنیم جلوی این ریخت پاش را بگیریم و به ساخت تولید داخل تکیه کنیم.

وی در پایان با انتقاد از اعلام خبری مبنی بر این که استان کهگیلویه و بویراحمد بالاترین نرخ بیکاری در کشور را دارد، گفت: استانی که این همه امکانات و ظرفیت دارد ولی متأسفانه اعلام می‌شود که بیشترین بیکار را دارد و اگر من جای مسئولان اجرایی استان بودم استعفا می‌دادم تا فکر درستی برای این وضعیت شود.

منبع:فارس

 

منتشر شده در :2016/04/08 - 07:04|شناسه خبر: 25972 649 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه