امروز :شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۱۰:۵۷:۰۰

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

جشنواره اختراعات هشت استان جنوبی کشور شهریورماه برگزار می شود

رئیس بنیاد نخبگان استان فارس گفت: جشنواره اختراعات هشت استان جنوبی کشور با عنوان ‘رویش’ شهریورماه ۹۵ همزمان با هفته دولت (دوم تا هشتم شهریور) به میزبانی یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار می شود.

راه ملت: به نقل از ایرنا، حبیب شریف، شنبه در جمع خبرنگاران در شیراز افزود: مبتکران و مخترعان استان های فارس، سیستان و بلوچستان، یزد، کرمان، هرمزگان، خوزستان، بوشهر و کهگیلویه و بویر احمد می توانند در این جشنواره شرکت کنند.
رئیس بنیاد نخبگان استان فارس اظهار کرد: نخستین نشست شورای سیاستگذاری برگزاری این جشنواره با حضور شش نفر از روسای بنیادهای نخبگان استان های جنوب کشور روز بیست و هفتم فروردین جاری در شیراز برگزار شد و در آن تصمیم های لازم برای برگزاری مناسب این رویداد علمی فناورانه اتخاذ شد.
شریف بیان کرد: در این نشست، روسای بنیاد نخبگان استان های سیستان و بلوچستان، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، هرمزگان، کرمان و یزد حضور داشتند.
رئیس بنیاد نخبگان استان فارس اظهار کرد: همه مخترعان استان های جنوبی کشور که اختراعات خود را ثبت کرده و بیش از سه سال از زمان ثبت آن سپری نشده باشد می توانند در جشنواره اختراعات رویش شرکت کنند.
وی ادامه داد: این اختراعات نباید پیش از این در هیچ جشنواره ملی اختراعات شرکت کرده باشد.
شریف گفت: برگزیدگان این جشنواره از حمایت های بنیاد ملی نخبگان و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برخوردار می شوند.
رئیس بنیاد نخبگان استان فارس گفت: همچنین این بنیاد با اجرای چهار برنامه همزمان در روزهای بیست و پنجم تا بیست و هفتم فروردین جاری، سال پرکاری را در مسیر اجرای فرمایش رهبر معظم انقلاب برای تحقق اهداف سال ‘اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل’ آغاز کرد.
وی ادامه داد: در روزهای یاد شده، مرحله دوم مدرسه فصلی خلاقیت و ایده پردازی ویژه شهرستان جهرم، مرحله نهایی مسابقه خلاقیت دانش آموزی ابن سینا و کارگاه های نوآوری با هدف توسعه اکوسیستم کار آفرینی با همکاری بنیاد نخبگان استان فارس برگزار شد.
شریف با اشاره به بازدید رئیس بنیاد نخبگان استان اردبیل از این رویدادهای علمی و فناورانه گفـت: وی در این سفر نسبت به بهره مندی از تجارب استان فارس در زمینه برگزاری برنامه مدرسه خلاقیت ابراز تمایل کرد.

منتشر شده در :2016/04/16 - 08:04|شناسه خبر: 26179 595 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه