امروز :شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۱۶:۳۷:۳۸

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

فروش کپسول‌های غیرمجاز «Fat Face» در عطاری‌های گچساران

کپسول‌های غیر مجاز و ممنوع چاقی صورت با نام «Fat Face» در عطاری‌های گچساران به راحتی و بدون مزاحمتی از سوی دستگاه‌های مربوطه به فروش می‌رسد.

راه ملت: فطرت زیبایی ملی غیر قابل انکار در ذات و سرشت انسان‌ها بوده حس و فطرتی که انسان‌ها را وادار به رفتار و اعمالی برای هر چه زیباتر شدن کرده است.

حس زیبایی در انسان‌ها متفاوت بوده و هر شخصیتی به نوعی این حس را در خود تقویت یا ایجاد می‌کند که چاقی عضلات صورت یکی از اقداماتی است که بسیاری از افراد برای جذابیت و زیبایی بیشتر چهره خود به این روش روی آورده‌اند.

روش‌های مختلفی در این خصوص ارائه شده و مورد استفاده افراد قرار گرفته است که برخی از این روش‌ها به دلایلی زیان‌آور بوده و عوارض خطرناکی به همراه داشته است.

استفاده از کپسول‌های «Fat Face» یکی از راه‌های میان‌بر و جهشی چاقی صورت عنوان شده است که بر اثر تبلیغات گسترده رسانه‎ای و تمایل افراد برای دستیابی سریع به نتیجه دلخواه مشتریان زیادی پیدا کرده است.

فروش این کپسول‌ها در تعدادی از عطاری‌های گچساران کمی عجیب و غیرمتعارف به نظر می‌رسد زیرا فروش داور تنها از کانال داروخانه‌ها ممکن است با بررسی نامحسوس از داروخانه‌ها این کپسول در هیچ داروخانه‌ای یافت نشد.

در همین راستا خبرنگار فارس در گچساران به عنوان مشتری این کپسول‌های چاقی صورت به تعدادی از عطاری‌ها رفته و موضوع را پیگیری کرده است.

در این پیگیری نامحسوس مشاهده شد که تعدادی از عطاری‌های گچساران این کپسول‌های غیرمجاز را به قیمت‌های ۲۵ تا ۳۰ هزار تومان به متقاضیان عرضه می‌کنند.

در این راستا با مدیر شبکه بهداشت و درمان گچساران ارتباط برقرار کرده و پیگیر این امر شدیم.

ستار اسدپور در این خصوص اظهار کرد: داروهای فاقد مجوز از وزارت بهداشت مجاز نبوده و ممنوع به شمار می‌رود.

وی افزود: در خصوص فروش این کپسول‌ها توسط عطاری‌ها باید گفت که در کل عطاری‌ها مجاز به عرضه و فروش دارو نبوده و تنها مجاز به عرضه گیاهان دارویی هستند در ضمن فروش هر نوع دارو در هر مکانی به جز داروخانه‌ها خلاف قانون است.

اسدپور با اشاره به فروش کپسول‌های چاقی صورت «Fat Face»  گفت:این داروهای فاقد مجوز از وزارت بهداشت دارای ترکیبات مواد مضر بوده و در برخی مواقع مواد مجاز ترکیبی این دارو از حد استاندارد بالاتر بوده و این امر به دلیل اثردهی سریع‌تر صورت گرفته است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان گچساران ادامه داد: در بسیاری از مواقع این داروها دست‌ساز بوده و اثری موقتی دارند که بعد از پایان مصرف چاقی صورت از بین رفته و به حالت اولیه برمی‌گردد.

اسدپور افزود: کاهش یا افزایش وزن تنها باید تحت کنترل پزشک متخصص انجام شود و استفاده بدون مشاوره با نظر پزشک در بسیاری از مواقع سبب عوارض جبران‌ناپذیری برای مصرف‌کنندگان شده است.

وی با بیان اینکه این نوع کپسول‌ها قاچاق بوده و باید جمع‌اوری شود، گفت: جمع‌آوری داروهای غیرمجاز نخستین مرحله برخورد با متخلفان بوده که در مراحل بعدی تذکر و تعطیلی مراکز فروش در دستور کار قرار دارد.

اسدپور با بیان اینکه وظیفه شبکه بهداشت و درمان تشخیص مجاز یا غیرمجاربودن داروها است با تأکید بر قاچاق بودن این نوع کپسول‌های چاقی صورت گفت: این داروها قاچاق بوده و برخورد با متخلفان باید توسط اماکن و نیروی انتظامی صورت گیرد.

حال باید دید چه ارگان و نهادی متولی برخورد با فروش داروهای غیرمجاز در برخی عطاری‌های گچساران است.

=============

گزارش از کورش رضایی- فارس

=============

 

منتشر شده در :2016/04/18 - 09:04|شناسه خبر: 26260 640 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه