امروز :جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۱۰:۴۷:۴۷

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

استاندار کهگیلویه وبویراحمد:

یاسوج دومین شهر کشور در معضل حاشیه نشینی

استاندار کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: در فرایند توسعه باید سیمای طبیعی شهر در قالب ایجاد سازه های بومی حفظ شود و از این طریق با جذب توریست به توسعه خدمات رفاهی این شهر کمک کرد

راه ملت: سید موسی خادمی روز چهارشنبه در همایش ملی روز یاسوج با بیان این که یاسوج به لحاظ رشد جمعیت شرایط متفاوتی از دیگر شهرها دارد، افزود: پس از مشهد این شهر به دلیل افزایش بی رویه مهاجرت دارای بیشترین معضل حاشیه نشینی است.
یاسوج در سال ۱۳۵۵ دارای چهار و ۵۰۰ نفر جمعیت بود و هم اکنون با حاشیه حدود ۱۳۰هزار نفر جمعیت دارد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد موقعیت شهر یاسوج در جنوب کشور را به لحاظ وجود مواهب طبیعی ویژه دانست و افزود: باید روند توسعه این شهر با حفظ جاذبه های طبیعی آن دنبال شود.
وی وجود رودخانه زیبای بشار، آبشار طبیعی، بافت جنگلی مفرح و چشم اندازهای بدیع دنا را از ویژگی های ممتاز و طبیعی یاسوج برشمرد و افزود: باید کاری کنیم سیمای بدیع و زیبای این شهر نازیبا نشود، بلکه توسعه این شهر با حفظ المان های طبیعی بیش از پیش گردشگرپذیر شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد همایش روز یاسوج را ابتکاری خوب اما کم استقبال دانست و افزود: استفاده از تجربه مدیران قبلی، جذب سرمایه های بخش خصوصی، مدیریت بهینه اعتبارات و مشارکت مردم فاکتورهای اصلی برای توسعه هر شهری است.
وی با تقدیر از برگزار کنندگان همایش ملی روز یاسوج با حضور شهرداران سابق این شهر گفت: آثار کار مدیریت ها تنها فیزیکی نیست، بلکه آثار فکری و فرهنگی کار مدیران در فرایند توسعه مهم تر و اثرگذارتر خواهد بود.
وی با بیان اینکه مردم کهگیلویه وبویراحمد خدمات خادمان خود را هرگز فراموش نمی کنند افزود: توفیقات فرهنگی و مدیریتی در سیستم های اداری ریشه در عملکرد خدمتگزاران سال های گذشته دارد و این فرایند تکاملی خواهد بود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد آبشار یاسوج و پارک جنگلی را دو پتانسیل خوب برای توسعه شهر یاسوج دانست و افزود: توجه ویژه به این گنجینه های خدادادی می تواند گره گشای توسعه زیرساخت های رفاهی این شهر باشد.
خادمی به خدمات خوب انجام شده در توسعه شهر یاسوج اشاره کرد و گفت: جای انجام خدمات بیشتری در این شهر وجود دارد، هرچند که محدویت منابع شهرداری و نیز بخش دولتی رسیدن به اهداف و برنامه ها را کند کرده است.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد لزوم انجام کارهای بزرگتر برای بهبود سیمای شهر یاسوج را یادآور شد و اظهار امیدواری کرد با گشایش در برجام ، بستر جذب منابع دولتی و سرمایه گذاری بخش خصوصی برای توسعه این شهر توریستی فراهم شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد از تدوین طرح ساماندهی رودخانه بشار خبر داد و افزود: تلاش شد از ساخت و سازهای نامناسب از جمله فعالیت سنگ شکن ها در حاشیه این رودخانه زیبا جلوگیری شود.
وی تصریح کرد: باید جلوه های گردشگرپذیری یاسوج را نوگرایانه و طبیعی تغییر داد و زیرا ساخت هتل و بناهای مدرن نمی تواند برای گردشگران داخلی و خارجی ذاعقه پسند باشد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: در فرایند توسعه باید سیمای طبیعی شهر در قالب ایجاد سازه های بومی حفظ شود و از این طریق با جذب توریست به توسعه خدمات رفاهی این شهر کمک کرد.
روز ۱۵ اردیبهشت به نام روز یاسوج نامگذاری شده است و همایش بزرگداشت این روز با حضور شهرداران ۵۰سال گذشته این شهر و مردم در سالن شهید ایزدپنای یاسوج برگزار شد.
یاسوج مرکز کهگیلویه وبویراحمد به لحاظ حایل بودن با استانهای فارس و اصفهان و نزدیکی با بنادر جنوب کشور، جزو شهرهای گردشگرپذیر جنوب کشور محسوب می شود./ایسنا

منتشر شده در :2016/05/04 - 09:05|شناسه خبر: 26818 4691 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه