امروز :یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۰۹:۳۴:۳۹

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

با حضور وزیر نیرو

طرح انتقال آب به اراضی دشت امامزاده جعفر گچساران افتتاح شد

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: با بهره‌برداری از پروژه طرح انتقال آب به زمینهای کشاورزی امامزاده جعفر سالانه ۳۶ میلیون مترمکعب آب به زمین‌های کشاورزی این منطقه انتقال داده می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: با بهره‌برداری از پروژه طرح انتقال آب به زمینهای کشاورزی امامزاده جعفر سالانه ۳۶ میلیون مترمکعب آب به زمین‌های کشاورزی این منطقه انتقال داده می‌شود.

راه ملت، به نقل از ایسنا ، علی لطفی در آیین بهره برداری طرح انتقال آب به زمینهای کشاورزی امام زاده جعفر گچساران با حضور وزیر نیرو افزود: در این طرح آب مورد نیاز ۳۵۰۰ هکتار از زمینهای دشت امام زاده جعفر در گچساران تامین می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در این طرح حدود ۴۵ کیلومتر خط انتقال اصلی و هفت کیلومتر خط لوله فرعی اجرا شده است. عملیات اجرایی این پروژه از سوی جهاد کشاورزی در سال ۱۳۸۰ با اعتباری بیش از ۴۶ میلیارد ریال، آغاز اما در سال ۱۳۸۶ به طور کامل، متوقف و از سال ۹۱ دوباره آغاز به کار کرد.

وی ادامه داد: با بهره برداری از این پروژه برای ۱۵۰۰ فرصت شغلی ایجاد می‌شود. برای اجرای طرح بزرگ انتقال آب به زمین‌های کشاورزی امامزاده جعفر ۸۴۰ میلیارد ریال اعتبار ایجاد شده است. در سال جاری ۷۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب در بخش آب منطقه‌ای کهگیلویه وبویراحمد داریم.

وی افزود: در کهگیلویه وبویراحمد ۲۷۰ هزارهکتار زمین کشاورزی وجود دارد که از این میزان آب مورد نیاز ۹۰ هزار هکتار توسط آبهای زیرزمینی و سطحی تامین می‌شود.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: طرح ساماندهی رودخانه بشار به طول ۱۳ کیلومتر از دیگر طرح‌های در دست اجرای استان است. پروژه تامین آب لیکک و روستاهای تابع آن نیز تاکنون ۲۴ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی گفت: هدف از اجرای طرح تامین آب اراضی کشاورزی دشت امام زاده جعفر بالا بردن سطح رفاه و امید و ارتقای کشاورزی و توسعه منطقه است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: ۱۷ مترمربع در دشت امام زاده جعفر گچساران افت منابع آبهای زیرزمینی داریم.

به گزارش ایسنا، طرح انتقال آب به ۳۵۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی دشت امامزاده جعفر از توابع گچساران با حضور وزیر نیرو و جمعی از مسئولان کهگیلویه و بویراحمد افتتاح شد.

منتشر شده در :2016/05/26 - 06:05|شناسه خبر: 27531 693 بازدید
گزارش خطا:
برچسب ها:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه