امروز :جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۰۹:۴۰:۰۹

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

امام جمعه لیکک:

برخی مسئولان کهگیلویه و بویراحمد بی‌سواد هستند

خطیب جمعه شهر لیکک گفت:یکی از مصادیق بی عدالتی این است که شایسته سالاری در انتخاب مسئولان ما وجودندارد؛ بعضی از مسئولین واقعا انسان های بی سواد و ناتوانی هستند و صرفا به خاطر معاملات و لابی های سیاسی مسئولیتی را برعهده می گیرند؛ انتخاب مسئول ناشایسته هم به ضرر دین، هم به ضرر انقلاب و هم به ضرر مستضعفین است.

راه ملت:امام جمعه شهر لیکک در خطبه های امروز رحلت بنیان گذار انقلاب اسلامی ایران را تسلیت گفت و افزود: امروز،دیروز و فردا نه تنها در ایران بلکه در  بیشتر نقاط دنیا مردم به سوگواری می نشینند

 حجت الاسلام سید محمد یوسف افروغی تصریح کرد: امام زنده است، چون افکار او زنده است و هنوز امام خامنه ای عزیز زنده است ، درواقع  هفته پیش رو را باید هفته امام خمینی بدانیم.

 افروغی با گرامیداشت سالروز قیام ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ گفت:قیام خونین ۱۵ خرداد برای هر ایرانی و متفکرین و دانشمندان عالم یک روز شناخته شده در تاریخ ایران، امام و جهان است.

 وی افزود: شاه دستور داد که  علما و وعاظ وارد چند حوزه که مخالفت با شاه است نشوند اما امام در این تاریخ دقیقا به همان حوزه ها ورود پیدا کرد و افشاگری کرد که این حرکت باعث شد تا شاه دستور دهد امام را به زندان ببرند.

 افروغی ادامه داد: قیام های متعددی در تهران،ورامین و بعضی شهرهای ایران شکل گرفت و همین جنس قیام ها در تمام شهر های ایران تا سال ۵۷ ادامه داشت تا انقلاب به پیروزی رسید.

 امام جمعه شهر لیکک گفت:در تاریخ بشریت یکی از بی نظیر ترین تشییع جنازه های رخ داده، وداع با پیکر امام راحل بود.

 افروغی افزود:با وجود اینکه بغض ها و کینه های زیادی  نسبت به امام بعد از رهبری یک ملت و این همه دشمنی با استکبار شکل گرفت، اما چه شد که ۱۰میلیون انسان در تشییع جنازه ایشان زجه زدند و ناله کردند و سوز این ناله ها مانند از دست دادن والدین بود؟

 وی گفت:علت این همه سوگواری این بود که امام با دلی آرام و قلبی مطمئن برای خدا قیام کرد،برای خدا حرف زدو عمل کرد و یاد امام تا همیشه زنده است.

 خطیب جمعه شهر لیکک با گرامیداشت آغاز امامت مقام معظم رهبری گفت: نگهداری انقلاب از شروع انقلاب بسیار سخت تر است و این وظیفه سنگین را فقط مقام معظم رهبری می تواند بر دوش بکشد.

 افروغی با اشاره به وصف امام خمینی(ره) از منظرمقام معظم رهبری گفت:امام یک مومن متعبد انقلابی بود ؛این واژه ها واژه های جدیدی بودند که در مورد امام راحل از لسان رهبری جاری شدند.

 وی گفت:مشکل دشمنان امام و انقلاب با ایشان صرفا به خاطر روحیه انقلابی گری ایشان بودند.

 افروغی تصریح کرد:نباید خط فاصل دشمن با ما کمرنگ شود، بعضی از جریان ها در داخل هنوز خط فاصل خود را با دشمن معین نکردند که این خطرناک است و باید هر چه زودتر این مهم صورت گیرد.

 وی ادامه داد: نفوذ آخرین نوع مبارزه علیه افکار امام (ره ) است و به همین خاطر مقام معظم رهبری در فرمایشات امروزشان دوباره بر این موضوع تاکید داشتند.

 افروغی خاطر نشان کرد:اثبات اسلام ناب محمدی و نفی اسلام سکولار، انگلیسی و آمریکایی از اصول امام بود.

 امام جمعه شهر لیکک گفت:قدرت اندیشه امام و نظام انقلاب اسلامی ایران را می توان با برخی از اتفاقات به جود آمده در کشور بشناسیم؛سه جریان که در مسیر اندیشه های امام و نظام نبودند در کشور به وجود آمد که به حاشیه رفتند، بعضی از آنها چون جریان اند رسوبات آنها هنوز هست.

 افروغی افزوذ:یکی جریان انحرافیون بود که خطراتی چون پنهانی بودن و زیبا جلوه گر بودن داشت ،جریان فتنه که در سال ۸۸ رخ داد اما هنوز به عنوان یک طرز تفکر ممکن است در برخی افراد در کشور وجودداشته باشد و جریان دیگر که دشمن در تلاش است در کشور نهادینه کند ،جریان برجامیون  است.

 وی افزود:برجامیون کاری بود که یک جریان انحرافی در دشمن آن را با هدف اینکه ذهن مردم نسبت به آمریکا منحرف شود و آمریکا را ناجی ملت ایران بدانند،به وجود آمد.

 افروغی تاکید کرد:امام خمینی(ره)  اعتقاد به اراده و پیروزی مردم داشت و مستضعفین را صاحب اصلی انقلاب را می دانست و فرمود:” تنها آنهایی تا آخر خط با ما هستند که درد فقر و محرومیت و استضعاف را چشیده باشند. فقرا و متدینین بی‌بضاعت گردانندگان و برپادارندگان واقعی انقلابها هستند.”

 وی گفت:یکی از اصول اصلی امام این بود که انقلاب را متعلق به کوخ نشینان می دانست  نه کاخ نشینان و اشرافی گری.

 امام جمعه شهر لیکک تصریح کرد:اصول مقام معظم رهبری همان اصول امام راحل هستند و دشمن ستیزی و دشمن شناسی از درسهای بزرگ امام و تاکیدات مقام معظم رهبری است .

 افروغی گفت:برخی از شخصیت های نظام  که می خواستند خط دشمن شناسی امام را کم رنگ کنند ،مدعی هستند که امام در اواخر عمر دست از دشمنی با آمریکا برداشت ؛ این یک دروغی بیش نیست.

 وی گفت: امام راحل در سال آخر عمرشان فرمود:” من بار دیگر از مسئولین بالای نظام جمهوری اسلامی می‌خواهم که از هیچ کس و از هیچ چیز جز خدای بزرگ نترسند و کمرها را ببندند و دست از مبارزه و جهاد علیه فساد و فحشای سرمایه داری غرب و پوچی و تجاوز کمونیزم نکشند که ما هنوز در قدمهای اول مبارزه جهانی خود علیه غرب و شرقیم” و این یک تهمت و انحراف است.

 امام جمعه شهر لیکک در بخش دیگری از خطبه های امروز گفت:انتخاب رئیس خبرگان پیام هایی برای همه ماها داشت که هنوز مجلس خبرگان یک مجلس انقلابی و هوشیار است و روحیه انقلابی می تواند کشور ما را از گردنه های خطرناک عبور دهد.

 افروغی در بخش پایانی خطبه ها  از برخی بی عدالتی ها در جامعه انتقاد کرد و گفت:  بی عدالتی تیشه ایست که ریشه به انقلاب و اصول نظام ما می زند.

 خطیب جمعه شهر لیکک گفت:یکی از مصادیق بی عدالتی این است که شایسته سالاری در انتخاب مسئولان ما وجودندارد؛ بعضی از مسئولین واقعا انسان های بی سواد و ناتوانی هستند و صرفا به خاطر معاملات و لابی های سیاسی مسئولیتی را برعهده می گیرند؛ انتخاب مسئول ناشایسته هم به ضرر دین، هم به ضرر انقلاب و هم به ضرر مستضعفین است.//کبنا نیوز

منتشر شده در :2016/06/03 - 09:06|شناسه خبر: 27815 818 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه