امروز :جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۰۹:۱۳:۳۲

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

در نشست خبری رئیس دادگستری مطرح شد

هشدار جدی رئیس دستگاه قضایی به مدیران استان؛ ورود در ساخت و سازهای غیرقانونی و تغییر کاربری‌ها

هشدار جدی رئیس دستگاه قضایی به مدیران استان؛ ورود در ساخت و سازهای غیرقانونی و تغییر کاربری‌ها

رئیس دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: دستگاه قضایی در خصوص ساخت و سازهای غیرقانونی و تغییر کاربری‌ها ورود پیدا می‌کند و با متخلفان به جد برخورد می‌شود.

راه ملت:

رئیس دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: دستگاه قضایی در خصوص ساخت و سازهای غیرقانونی و تغییر کاربری‌ها ورود پیدا می‌کند و با متخلفان به جد برخورد می‌شود.mazaree

غلامرضا مزارعی در نشست خبری با اصحاب رسانه کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت هفته قوه قضائیه با بیان اینکه رسانه‌ها چشم بینای جامعه است و به نوعی آمران امر به معروف هستند، اظهار کرد: در سال ۹۴ ورود پرونده‌ها به دستگاه قضایی کاهش یافت بطوریکه سال ۹۳ ورود پرونده‌ها به دادگاه‌های استان، ۱۱۱ هزار و ۳۶۵ فقره بود و در سال ۹۴، تعداد پرونده‌های ورودی ۱۰۷ هزار و ۳۸۱ بود.

وی به خروجی پرونده‌ها از دادگاه‌های استان اشاره کرد و گفت: ۱۱۱ هزار و ۱۲۹ فقره پرونده از دادگاه‌های استان خارج شدند که حدود دو هزار و ۳۹۹ پرونده از سال ۹۳ را هم کاهش دادیم.

رئیس دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد به رتبه استان در کسر پرونده‌های موجود اشاره و اظهار کرد: سال ۹۳ رتبه استان کهگیلویه و بویراحمد در بحث کسر پرونده‌های موجود بین ۲۲ تا ۲۹ بود که این رتبه در سال ۹۴ به ردیف‌های ۱۰ تا ۱۵ ارتقاء یافت.

مزارعی از ارتقای رتبه استان کهگیلویه و بویراحمد در دادرسی الکترونیکی اشاره کرد و گفت: در مهار کردن جرائم خشن و کاهش پرونده‌های مسن نیز توفیقاتی حاصل و به قریب شش هزار پرونده‌های که از گذشته مانده بود، رسیدگی شد.

وی ادامه داد: با تلاش همکارانمان در دستگاه‌ قضایی بویژه دادستان مرکز استان و رئیس دادگاه انقلاب عمومی و برخوردهای قاطعانه و مجازات بازدارنده جرائم خشن و سخت کاهش یافت و در حال حاضر تعداد این جرائم به اندازه انگشتان دست هم نمی‌رسد که آنها نیز بدانند به محض صدور حکم قاطعانه با آنها برخورد می‌شوند.

رئیس ارشد دستگاه قضا استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: از نظر دستگاه قضا کسانی که دست به اسلحه می برند اینها محارب هستند و به هیچ وجه در مقابل آنها کوتاه نمی‌آییم و اخیرا پرونده‌های قتل و تجاوز به عنف هم بوده که مجرمان به دارمجازات آویخته شدند.

مزارعی گفت: کسانی که قصد زورگیری، چاقوکشی و یا از این قبیل موارد را دارند مصداق محارب هستند که دستگاه‌ قضایی در برخورد با آنها مماشات نمی‌کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار داشت: استان کهگیلویه و بویراحمد در بحث جرائم مختلف از جمله سرقت با ۲۰ درصد و نزاع دسته‌جمعی ۲۲ درصد با کاهش روبرو بود و در حوزه منابع طبیعی با تلاش همکاران بیش از ۲۲ هکتار از اراضی ملی از دست افراد سود جو باز پس گرفته شد و اموال دولت به بیت المال بازگردانده شد.

رئیس دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه با بیان اینکه در استان کهگیلویه و بویراحمد فقط در تخریب همدیگر ید طولانی دارند، گفت: شایسته استانی که مزین به هزار و ۸۰۰ شهید است مدیرانش کارشکنی کنند لذا از مدیران می‌خواهیم که بگذارند این استان توسعه پیدا کنند.

مزارعی با بیان اینکه اجرای عدالت و نظارت بر اجرای صحیح قانون از وظایف دادگستری است، بیان کرد: مدیران نباید در اقدامات خود گزینشی عمل کنند و آنهایی که استحقاق و شایستگی دارند را کنار بگذارند و افراد ناشایست دیگری را جایگزین کنند.

وی با ساخت و سازهای غیرقانونی در استان گریزی زد و افزود: کسانی که ساخت و سازهای غیرقانونی کردند منتظر ورود دستگاه قضایی باشند و بدون شک در این روند با سازمان‌ها و دستگاه‌ها و مدیرانی که خلاق قانون در این ساخت و سازها با این افراد همراه شدند و به آنها امتیاز آب، برق و گاز دادند نیز سئوال خواهیم کرد و برخورد می‌کنیم چرا که آنها زمینه جرم را فراهم کردند.

این مسئول اضافه کرد: همواره در جلسات مختلف به دستگاه‌ها و مدیران در خصوص حفظ بیت المال، زمین‌خواری و پول خوری تذکر دادیم و دستگاه قضایی در این زمینه نیز با اقتدار ورود پیدا می‌کند و در زمینه تغییر کاربردهای غیرقانونی و اراضی کشاورزی که به باغ‌ها تبدیل شدند به جد برخورد می‌شود.

مزارعی در ادامه گفت: مدیران نباید قوم و قبیله‌ای رفتار و فکر کنند و خود را باید خادم مردم بدانند و بر اساس هوادار این جناح و یا فلان طیف سیاسی عمل نکنند چرا که در این صورت مورد غضب پروردگار قرار می‌گیرند.

وی افزود: با مدیرانی که در کار مردم گره می‌زنند و یا مردم از آنها شکایت و گلایه‌ای داشته باشند نیز برخورد قانونی خواهیم کرد.

رئیس دستگاه قضایی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: مدیران اصلاح را از خودشان شروع کنند، چرا که اگر مدیری خلافی انجام دهد ضمن ایجاد زمینه فساد مشکلات دیگری از جمله بدبینی مردم از نظام دینی و اسلامی را هم بوجود می‌‌آورند. اگر در اداراتی اختلاسی صورت بگیرد، بیکاری را هم به دنبال دارد و نتیجه بیکاری سرقت، نزاع دسته جمعی و سایر موارد دیگر است.

مزارعی گفت: دستگاه قضایی با کسانی که به فرهنگ، دین و خوبی‌ها در سطح جامعه دهن کجی کنند بدون ذره‌ای معطلی برخورد خواهیم کرد و از دادستان محترم می‌خواهم که با حرمت شکنان ماه رمضان به شدت برخورد شود.

وی گفت: عملکرد دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در فراهم کردن امنیت و فضای آرام در انتخابات اخیر مجلس با انجام جلسات و نشست‌های مختلف با مسئولان، کاندیداها و سایر دستگاه‌ها قابل تقدیر است.

منتشر شده در :2016/06/18 - 08:06|شناسه خبر: 28194 686 بازدید
گزارش خطا:
توجه این خبر بدون دخالت انسانی و بصورت کاملا اتوماتیک از وب سایت "پایگاه خبری کبنانیوز" دریافت شده است لطفا در صورت مغایرت با قوانین نظام جمهوری اسلامی یا اشکلات دیگر احتمالی در نوشتار روی دکمه گزارش خطا کلیک کنید.

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه