امروز :جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۲۳:۱۰:۰۶

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

دادستان مرکز کهگیلویه و بویراحمد:

فشار به دستگاه قضا در رسیدگی به پرونده مدیران/ ابزار دست ما نیست/ بیکاری علت نزاع دسته جمعی +تصاویر

فشار به دستگاه قضا در رسیدگی به پرونده مدیران/ ابزار دست ما نیست/ بیکاری علت نزاع دسته جمعی +تصاویر

دادستان مرکز کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای یک وام ازدواج باید چندسال در نوبت باشی تا آیا به شما وام بدهند یا نه، اما برخی مدیران بانکی مبلغ یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان را به بهانه تزریق وام به بخش تولید به حساب خصوصی واریز کردند و از آن برای خرید خانه و ماشین استفاده کردند که با این مدیران نیز برخورد کردیم.

راه ملت:

< class="rightItemNewsInside">
< class="rotNewsInside BBCnassimOrTahomaFont fontSize17">
< class="titleNewsInside BBCnassimOrTahomaFont fontSize24">
< class="sumNewsInside fontSize13">دادستان مرکز کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای یک وام ازدواج باید چندسال در نوبت باشی تا آیا به شما وام بدهند یا نه، اما برخی مدیران بانکی مبلغ یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان را به بهانه تزریق وام به بخش تولید به حساب خصوصی واریز کردند و از آن برای خرید خانه و ماشین استفاده کردند که با این مدیران نیز برخورد کردیم.

< class="leftItemNewsInside">
<>

< class="contentNewsInside">
<> دادستان مرکز استان با برشمردن جرایم اصلی در کهگیلویه و بویراحمد، اولین و مهمترین جرم در استان را ضرب و شتم دانست و بیان کرد: هر پرونده ای سختی کار خود را دارد چراکه بعضی مواقع یک پرونده ساده مثل توهین با یک پرونده قتل همسانی می کند و آثار و طبعاتی که این دو پرونده دارند می تواند در یک اندازه باشد.

وی در ادامه با اشاره به نزاع های دسته جمعی در استان و عوامل به وجود آورنده آنها، گفت: علت العلل نزاع های دسته جمعی بیکاری و عدم اشتغال در استان است چراکه بیش از ۷۰ درصد افراد مراجعه کننده به دادسرای یاسوج نزاع دسته جمعی دارند و بیش از ۷۰ درصد آنها بیکارند.

کرمی به مطالبه گری از مسئولین دانشگاه ها برای حضور مسئولان و افراد تاثیر گذار و پاسخگو در دانشگاه اشاره کرد و گفت: فکر نکنید اگر فارغ التحصیل و بیکار شدید دعوا به سراغ شما نمی آید.

دادستان مرکز کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: دادستان مدعی العموم است و در جزء جزء مسائل جامعه امکان مداخله و ورود دارد و این حقی هست که از جانب مردم به وی تفویض شده است.

وی ضمانت اجرا را زمانی دانست که تبدیل به جرم شود و تصریح کرد: ما یک پیشگیری از جرم داریم و خیلی از هشدارهای دادستان برای پیشگیری است ولی اگر تبدیل به عمل و جرم شد مطمئنا تشکیل پرونده و رسیدگی خواهیم داشت.

کرمی بیان کرد: پیشگیری بحثی نیست که دستگاه قضایی به تنهایی بتواند آن را انجام بدهد، همه احاد مردم، قوای سه گانه و سایر نهادها وظیفه دارند که وارد شوند.

این مسئول قضایی با اشاره به کم کاری های موجود، اظهار کرد: نهادهای فرهنگی ما، ائمه جمعه ما، روحانیت ما، دانشجویان و دانشگاهیان چه کار کردند؟! برای پیشگیری از وقوع جرم، نهایت حرف هایی که بعضی از وعاظ ما بزنند این هست که در یک خطبه یک موضوعی را به مناسبت خاصی مطرح می کنند.

کرمی ضمن اشاره به اینکه: اگر ادارات، نهادها و ارگان های ما ۳۰ درصد وظایف خود را انجام بدهند خیلی از جرایم را در استان نخواهیم داشت و رفاه مردم ما بهتر خواهد شد، افزود: با بعضی از مدیران سهل انگار برخورد کردیم که البته مدیرانی که سخت کوش هستند و وارد بحث کاری خودشون می شوند ما حمایت می کنیم.

دادستان یاسوج ضمن اشاره به وضعیت فرهنگی به ویژه در خصوص پوشش و حجاب و روزه خوارهی در ملاعام اظهار کرد: ما بیانیه دادیم، هشدار دادیم و به جایی که باید می گفتیم اعلام کردیم اما ابزار دست ما نیست و نمی توانیم مستقیم وارد شویم و فرد را دستگیر کنم چراکه وقتی یک نفر در خیابان روزه خواری می کند نه محل زندگی او را می دانیم و نه چیز دیگر و باید مردم وارد شوند.

وی تصریح کرد: در مدت رسیدگی به پرونده مدیران دستگاه‌های استانی فشارهایی زیادی از صدر تا زیل به دستگاه قضایی وارد شد که چرا با مدیران برخورد می‌کنیم اما هیچ کس نگفت چرا مدیران استانی مرتکب جرم شدند.

دادستان مرکز کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد: با وجود همه فشارهای وارد شده به دستگاه قضایی، اما دستگاه قضایی با هر شخصی در هر پست و مقامی که مرتکب جرم شود برخورد می‌کند و دادستان به عنوان مدعی‌العموم وظیفه خود می‌داند در این خصوص ورود پیدا کند.

این مسئول قضایی در ادامه سخنان خود به تخلفات مدیران بانکی هم اشاره کرد و افزود: مردم در صف وام ازدواج چند میلیونی مانده اند اما برخی مدیران بانکی مبلغ یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان را به بهانه تزریق وام به بخش تولید به حساب خصوصی واریز کردند و از آن برای خرید خانه و ماشین استفاده کردند که با این مدیران نیز برخورد کردیم.

وی با بیان اینکه دادستانی در جرایمی که شاکی خصوصی هم نداشته باشد ورود پیدا می‌کند، گفت: موضوع تخلف مدیران بانکی شاکی خصوصی نداشت اما خبرهایی در خصوص تخلفات مدیران به ما رسید و به این موضوع رسیدگی کردیم همان طوری که به تخلفات سایت‌های در انتخابات رسیدگی کردم که برخورد با سایت‌ها در مدت انتخابات بی‌سابقه بود.

کرمی، بسیاری از تخلفات صورت گرفته در ادارات را ناشی ساختار و قوانین حاکم بر ادارات دانست و افزود: قوانین حاکم بر ادارات نواقصی دارد که موجب می‌شود مدیران ناخواسته مرتکب تخلف شوند که امیدواریم نمایندگان مجلس نسبت به اصلاح اینگونه قوانین اقدام کنند.

دادستان مرکز کهگیلویه و بویراحمد، برخورد با تصرفات غیرقانونی در عرصه‌های منابع طبیعی و محیط زیست را در اولویت کاری دستگاه قضایی استان دانست و عنوان کرد: عوامل متعددی دست به دست هم داد و موجب شد تصرفات زیادی در عرصه‌های منابع طبیعی و محیط زیست صورت گیرد ضمن اینکه برای رفع تصرفات کارهایی انجام شده اما نیاز به کار بیشتری است.

وی تصریح کرد: به دستگاه‌های راه و شهرسازی، منابع طبیعی، جهاد کشاورزی، محیط زیست و دیگر دستگاه‌ها دستور مستقیم دادم هر جایی که تصرفات ابتدایی صورت گرفت به نمایندگی از دادستانی اقدام به قلع و قمع تصرفات غیرمجاز کنند.

این مسؤول قضایی در پاسخ به فعال بودن واحدهای سنگ‌شکن اطراف رودخانه بشار که متعلق به برخی افراد خاص است، گفت: ادارات متولی در خصوص فعال بودن کارخانه‌های شن و ماسه اطراف بشار به دستگاه قضایی شکایت کردند و پرونده این واحدها در دست بررسی است.

کرمی اضافه کرد: دستگاه قضایی استان در رسیدگی به پرونده واحدهای شن و ماسه فعال در اطراف بشار تبعیضی قائل نخواهد بود و اگر لازم باشد همه کارخانه‌ها و واحدها جمع‌آوری شوند باید جمع‌آوری شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بار دیگر به شائبه‌های واگذاری کارخانه قند اشاره کرد و خاطرنشان کرد: کارخانه قند یک کارخانه خصوصی بوده و فرآیند واگذاری آن به صورت صحیح انجام شده است و اگر کسی در خصوص تخلف در واگذاری این کارخانه به مالک جدید مستنداتی دارد ارائه دهد تا رسیدگی کنیم.

دادستان مرکز کهگیلویه و بویراحمد تبیین کرد: برای من به عنوان دادستان مرکز استان مهم نیست مالک جدید این کارخانه چه کسی است بلکه آنچه برایم مهم است سرپا نگه داشتن این کارخانه و ایجاد اشتغال برای مردم است.

کرمی گفت: در صحبت‌هایی که با مالک جدید کارخانه قند داشتم وی تعهد داد که کارخانه فعال و بیش از اشتغال‌زائی موجود برای مردم شغل ایجاد شود.

<>
<>
<>IMG_0693.jpg

<>
<>IMG_0706.jpg

<>IMG_0709.jpg

<>
<>IMG_0713.jpg

<>IMG_0717.jpg

<>
<>IMG_0723.jpg

<>
<>IMG_0733.jpg

<>
<>IMG_0738.jpg

<>
<>IMG_0748.jpg
<>
<>IMG_0750.jpg
<>
<>IMG_0751.jpg
<>
<>IMG_0765.jpg
<>
<>IMG_0766.jpg

<>
<>IMG_0770.jpg
<>

منتشر شده در :2016/06/27 - 11:06|شناسه خبر: 28375 1049 بازدید
گزارش خطا:
توجه این خبر بدون دخالت انسانی و بصورت کاملا اتوماتیک از وب سایت "پایگاه خبری کبنانیوز" دریافت شده است لطفا در صورت مغایرت با قوانین نظام جمهوری اسلامی یا اشکلات دیگر احتمالی در نوشتار روی دکمه گزارش خطا کلیک کنید.

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه