امروز :یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۰۶:۲۰:۴۷

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

احداث پل کبگیان - دنا اندر خم یک کوچه

بازی با مرگ در «دروهان» بویراحمد (+تصاویر)

بازی با مرگ در «دروهان» بویراحمد (+تصاویر)

سال ۹۱ قرارداد احداث پل دارشاهی با هدف اتصال بخش کبگیان به شهرستان دنا با پیمانکار منعقد شد ولی از آن زمان تاکنون این پروژه اندر خم یک کوچه مانده است.

راه ملت:

<>

پل دروهان

سال ۹۱ قرارداد احداث پل دارشاهی با هدف اتصال بخش کبگیان به شهرستان دنا با پیمانکار منعقد شد ولی از آن زمان تاکنون این پروژه اندر خم یک کوچه مانده است.

< class="story">

قبل از انتخابات ۲۱ فروردین ۱۳۷۱ مجلس چهارم و در زمان تبلیغات، سید مسعود حسینی از کاندیدای انتخابات به روستای دروهان سفر می‌کند که مردم از وی خواستار احداث پل برای عبور از رودخانه وحشی و خروشان بشار شدند و سید مسعود نیز قول مساعد داد در صورت موفقیت در این انتخابات این موضوع را تا حصول نتیجه پیگیری کند.

سید مسعود بعد از ۷ خرداد ۱۳۷۱ که اولین جلسه مجلس برگزار شد تصمیم گرفت به وعده‌ای که به مردم دروهان داده عمل کند و در این زمینه از هیچ تلاشی فروگذاری نکرد تا اینکه تصمیم بر احداث پل فلزی شد.

پل فلزی دروهان احداث و مورد بهره‌برداری قرار گرفت مردم خوشحال از این اقدام بودند و در مراسم افتتاح با قدردانی از خدمات انجام گرفته با حضور شوق‌مندانه خود سنگ تمام گذاشتند.

پل فلزی دارشاهی در آن روز تنها برای عبور و مرور مردم روستای دروهان احداث شده بود و قرار نبود حلقه اتصال بخش کبگیان به شهرستان دنا و روزانه شاهد ترافیک بسیار باشد طوری که بنا به گفته کارشناسان این پل برای این حجم ترافیک استاندارد نیست و هر لحظه امکان بوجود آمدن فاجعه وجود دارد.

سال ۹۱ احداث پل “دورهان-دارشاهی” در کنار پل فلزی قبل به مناقصه رفت پیمانکار مشخص شد ولی زمان زیادی نگذشت که به دلیل کمبود اعتبار پروه تعطیل شد و راه و شهرسازی نیز اهتمامی برای به سرانجام رساندن این پروژه نداشت و به پیمانکار پروژه خاتمه پیمان داد.

پل فلزی “دارشاهی-دروهان” استاندارد نیست/هر ماه نیاز به تعمیر دارد

مدیر راه و شهرسازی شهرستان بویراحمد در این زمینه می‌گوید: پل فلزی “دروهان-دارشاهی” استاندارد نیست ولی برای احداث پل جدید نیز اعتبار نیست و مجبور به استفاده از پل فلزی قدیم هستیم.

هوشنگ بهره‌مند با بیان اینکه پل فلزی دروهان همیشه آسیب می‌بیند و باید تعمیر شود افزود: این پل جوابگوی حجم ترافیک نیست و باید مسئولان متولی برای احداث پل جدید چاره‌اندیشی کنند.

وی می‌گوید: هر ماه ورق و جوشکاری پل فلزی دروهان به‌هم می‌خورد و اکیپ راه و شهرسازی بویراحمد نیز برای تعمیر وارد عمل می‌شود زیرا در صورت کمترین کم‌کاری شاهد فاجعه خواهیم بود.

بهره‌مند تصریح کرد: در صورت تامین اعتبار پروژه احداث پل اتصال بخش کبگیان به شهرستان بویراحمد در کمترین زمان ممکن افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد ولی هم اکنون این پروژه اعتباری برای شروع و به مناقصه رفتن ندارد.

احداث پل “دارشاهی-دروهان” ۷ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

معاون ساخت و توسعه راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: پروژه احداث پل اتصال بخش کبگیان به شهرستان دنا ۷ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که امیدواریم در این زمینه تدبیر لازم اندیشیده شود.

شیرمحمد راستا ابراز کرد: قرارداد پروژه پل “دروهان-دارشاهی” در سال ۹۱ از محل اعتبارات استانی با پیمانکار منعقد شد ولی بعد از مدتی به دلیل کمبود اعتبار پروژه تعطیل و خاتمه پیمان داده شد و تنها پیمانکار ۵۰ شمع احداث کرد که هم اکنون زیر خاک قابل دیدن نیست.

انتظار می‌رود مسئولان متولی از جمله استاندار کهگیلویه و بویراحمد و مدیریت راه و شهرسازی قبل از بوجود آمدن فاجعه برای احداث پل جدید “دروهان-دارشاهی” چاره‌اندیشی کنند.

گزارش از سجاد نوبهار

منتشر شده در :2016/07/11 - 10:07|شناسه خبر: 28715 620 بازدید
گزارش خطا:
توجه این خبر بدون دخالت انسانی و بصورت کاملا اتوماتیک از وب سایت "پایگاه خبری کبنانیوز" دریافت شده است لطفا در صورت مغایرت با قوانین نظام جمهوری اسلامی یا اشکلات دیگر احتمالی در نوشتار روی دکمه گزارش خطا کلیک کنید.

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه