امروز :پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۰۶:۰۰:۱۵

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

ادعای امریکن تینکر: آیا ایران و آمریکا می‌توانند دوباره متحد شوند؟

ادعای امریکن تینکر: آیا ایران و آمریکا می‌توانند دوباره متحد شوند؟

امریکن تینکر در مطلبی ادعایی به بررسی روابط ایران و آمریکا پرداخت.

راه ملت: src=http://cdn.yjc.ir/files/fa/news/1395/4/26/4843181_520.jpg> گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، وبسایت امریکن تینکر در مطلبی نوشت: در شرایطی که خاورمیانه و به خصوص عراق و سوریه از فعالیت‌های گروه تروریستی داعش رنج می‌برد، طبیعی به نظر می‌رسد ایران برای آمریکا، به منظور مقابله با این بحران به چشم یک متحد دیده شود. خصوصا اینکه ایران تجهیزات نظامی در سطح کشورهای توسعه‌یافته دارد و می‌تواند هرگاه لازم شود، نیروهایش را به مناطق نزدیک به این کشور اعزام کند. علاوه بر این، داعش که گروهی وهابی است و اکثر عناصر آن عرب هستند، خود را در تضاد با ارزش های مسلمانان شیعه ایران می‌بیند. به همین دلیل، ایران نیز از قدرت گرفتن این گروه تروریستی و گسترش سریع آن در منطقه زیان می‌بیند.
در این مطلب آمده است: در سال‌های زیادی از قرن بیستم، ایران و آمریکا روابط نزدیکی با یکدیگر داشتند. به این ترتیب آمریکا یک متحد قدرتمند در نزدیکی رقیب کمونیست خود – اتحاد جماهیر شوروی – داشت. نویسنده این مطلب بدون اشاره به تاریخچه طولانی استعمار آمریکا و کشورهای غربی در ایران ادعا کرد: در صورتی که امروز این رابطه نزدیک بین دو کشور را شاهد بودیم، ائتلاف ایرانی-آمریکایی برای شکست داعش به سرعت شکل می‌گرفت. به این صورت، داعش نمی‌توانست در برابر حملات هوایی جنگنده های آمریکایی و نیز قدرت نیروی زمینی ارتش ایران دوام بیاورد. این در حالی است که پس از انقلاب 1979 (1357) ایران، روابط تهران و واشینگتن به سردی گراییده است.
نویسنده این مطلب ادعا می‌کند: حال، شرایط تغییر کرده است. ورود نیروهای نظامی قدرتمند ایران به عراق و سوریه برای آمریکا تهدیدی جدی است. ایران به سادگی می‌تواند در دولت عراق به نفع خود تغییراتی ایجاد کند. همچنین در سوریه، ایران می‌تواند جایگاه بشار اسد را محکم کرده و یا حتی حاکمی دیگر برای سوریه جایگزین کند.
به ادعای نویسنده این مطلب، آمریکا نباید به ایران اجازه دهد تا از نفوذ دیپلماتیک خود در مذاکرات استفاده کند. ایران در مذاکرات مختلف تعهد کرده است در مبارزه علیه داعش شرکت کند و در عوض امتیازهایی – معمولا در مورد برنامه‌های هسته‌ای — از آمریکا دریافت کند.
در ادامه این مطلب آمده است: این در حالی است که قدمت، تمدن دیرینه و قابل تحسین ایران و شکوه این کشور در گذشته و آینده را نمی‌توان نادیده گرفت. ایران حق دارد برای قدرتمند شدن و تقویت هرچه بیشتر خود بکوشد. به ادعای نویسنده این مطلب، در حال حاضر قدرت گرفتن ایران برای غرب نگران کننده است. با این حال، خوشبختانه این امر می‌تواند در آینده تغییر کند. برخی معتقدند برای ایجاد این تغییر، باید اقداماتی مانند حمله نظامی و تحریم‌های اقتصادی علیه ایران انجام شود. اما باید در نظر گرفت این اقدامات در نهایت به ملت ایران و شهروندان این کشور آسیب خواهند رساند. علاوه بر این، دخالت مستقیم سیاست‌های غرب در ایران، غیر ضروری بوده و در نهایت نتیجه عکس خواهد داشت.
پیشنهاد همکاری آمریکا و ایران برای مقابله با گروه تروریستی داعش در حالی مطرح می‌شود که تجارب پیشین حکایت از عهدشکنی واشینگتن در قبال تهران دارد. با گذشت یک سال از امضای برجام، آمریکا هنوز برای حضور بدون قید و شرط بانک‌ها و مؤسسات مالی غربی در ایران مانع‌تراشی می‌کند.
انتهای پیام/

منتشر شده در :2016/07/16 - 12:07|شناسه خبر: 28810 742 بازدید
گزارش خطا:
توجه این خبر بدون دخالت انسانی و بصورت کاملا اتوماتیک از وب سایت "باشگاه خبرنگاران جوان" دریافت شده است لطفا در صورت مغایرت با قوانین نظام جمهوری اسلامی یا اشکلات دیگر احتمالی در نوشتار روی دکمه گزارش خطا کلیک کنید.

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه