امروز :چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۰۴:۱۸:۲۰

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

بازدید دادستان یاسوج از بنگاه خودروها /

کرمی: در این استان آمار جلسات زیاده، اقدام عملی لازم است + یک پیشنهاد خاص دادستان یاسوج

کرمی: در این استان آمار جلسات زیاده، اقدام عملی لازم است + یک پیشنهاد خاص دادستان یاسوج

دادستان مرکز کهگیلویه و بویراحمد به همراه برخی از قضات دادگستری استان و همچنین مسئولانی از پلیس اماکن و با همراهی و حضور خبرنگاران از وضعیت کار و فعالیت‌ چندین بنگاه معاملاتی خودرو در بلوار عدل یاسوج بازدید به عمل آوردند.

راه ملت:

دادستان مرکز کهگیلویه و بویراحمد به همراه برخی از قضات دادگستری استان و همچنین مسئولانی از پلیس اماکن و با همراهی و حضور خبرنگاران از وضعیت کار و فعالیت‌ چندین بنگاه معاملاتی خودرو در بلوار عدل یاسوج بازدید به عمل آوردند.

به گزارش کبنا، در این بازدید سرزده دادستان یاسوج بنگاه‌های معاملاتی خودرو از ابتدای بلوار عدل تا انتهای آن را با دقت مورد بازدید قرار داد البته این بازدید نیز با نکات و حاشیه‌های جالبی همراه شد.

کرمی در ادامه گفت: بخش زیادی از پرونده‌ها در محاکم قضایی استان به ویژه در شهر یاسوج مربوط به تخلفات برخی از بنگاه‌های معاملاتی است که خود را ملزم و مکلف به رعایت قانون نمی‌دانند.

این مسؤول ارشد قضایی در مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: مردم نیز در این زمینه باید بسیار هوشیار باشند تا در دام این عده از بنگاه‌داران گرفتار نشوند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گفت: این موضوع را تا آخر پیگیری می‌کنم و از روزهای آینده به صورت موردی از سوی دستگاه قضایی این موضوع پی‌گیری می‌شود و متخلفان باید پاسخگوی دستگاه قضایی باشند.

کرمی با انتقاد شدید از اتحادیه این صنف گفت: آن‌ها هیچ نظارتی بر این کار ندارند و اگر نظارت داشتند که چنین مشکلاتی برای مردم ایجاد نمی‌شد.

وی تصریح کرد: اما باید از دایره اماکن نیروی انتظامی به دلیل همکاری خوب قدردانی کنم چرا که همکاری لازم را تاکنون با دستگاه قضایی استان داشته‌اند.

مدعی‌العموم کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در بنگاه‌های املاک هم وضعیت به همین منوال است و باید از متولیان امر پرسید که چرا به صورت قارچ‌گونه چنین بنگاه‌هایی سر بیرون می‌آورند و هیچ نظارتی از سوی دستگاه‌های مجری بر کار آن‌ها نیست.

کرمی گفت: تعداد ۵۰ بنگاه املاک و ۲۰۰ بنگاه معاملاتی در سطح شهرستان بویراحمد وجود دارد بدون این که مسؤولان مربوطه کمترین نظارتی بر کار آن‌ها داشته باشند.

دادستان در این بازدید چنین وضعیتی را فاجعه نام گذاشت و گفت: وضعیت ترافیکی که برای رفت و آمد ایجاد شده، خود مشکلی بزرگ است که پیگیر آن خواهیم بود.

وی در این دیدار که معاون اتحادیه صنف بنگاه‌داران هم حضور داشت، انتقادات جدی به این صنف و اتحادیه را وارد دانست و گفت: بیشتر این مشکلات مربوط به خود شماست که نظارت را کاملاً تعطیل کرده‌اید.

*مهرداد کرمی همچنین در ادامه وقتی که معاون اتحادیه صنف بنگاه داران گفت ما جلساتی زیادی با بنگاه‌داران گرفته‌ایم، خطاب به او اظهار کرد: در این استان متأسفانه جلسات زیادی گرفته می‌شود و آمار جلسات هم بالا است، اما اقدام عملی مسئولان مهمتر است.

*در برخی از بنگاه‌ها بنری نصب شده بود که در آن از مشتری خواسته شده بود ابتدا سند خودرو ارائه کرده و بعد سلام کنند که دادستان از بنگاه‌داران خواست این بنرها را پایین بکشند تا به سنت اسلامی و حسنه سلام خدشه وارد نشود.

DSC_1408

این بنرها در حالی نصب شده بود که بیشترین شکایت مردم از بنگاه‌داران مربوط به اسناد و خدشه‌دار بودن اقدامات آنها در بحث اسناد بود.!!

در بنگاه‌های یاسوج چه خبر است؟ / صاحبان بنگاه‌های که فراری بودند

اما جالب‌ترین نکته این بود که بعد از حضور دادستان در هر یک از بنگاه‌ها، هیچ صاحب بنگاهی حضور نداشت و مباشران و کارگران بنگاه‌ها وانمود می‌کردند که صاحب بنگاه همین الان بنگاه را برای انجام کاری ترک کرده که این فرار بنگاه‌داران از رویارویی با دادستان جالب توجه بود.

جالب‌تر از همه این که وقتی دادستان و قاضی از آنها طلب اسنادی همچون پروانه کسب می‌کردند، ادعا می‌شد که پروانه و سایر مدارک را برای امنیت بیشتر به خانه برده‌اند که معلوم می‌شد بسیاری از آنها مدارک مورد نیاز برای بنگاه‌داری را ندارند.

ساختمان بنگاه‌ها بیشتر به اتاق‌های تنگ و تاریک همانند بازداشتگاه‌ها شبیه بود تا بنگاه و به غیر از یک مورد هیچکدام جایگاهی برای پارک کردن خودروها در محل بنگاه نداشتند.

در حین بازدید دادستان برخی از افراد متفرقه با سر و وضع‌های خاص در حال نوشیدن چای و یا بازی شطرنج بودند که مأموران انتظامی از آنها خواستند که محل را ترک کنند..

برخی از ارباب رجوع در این بازدید مدعی بودند که این افراد که برخی از آنها شکل و ظاهر اراذل و اوباش را دارند، ایجاد مزاحمت می‌کنند و یا منجر به درگیری و نزاع می‌شوند.

یکی از نکات جالب توجه دیگر عدم استفاده بنگاه‌داران از مهر برجسته در دفاتر معامله و همچنین نبود کد رهگیری بود که دادستان نسبت به این موضوع تذکر داد.

در پاره‌ای از موارد که مسؤولان صنف و اتحادیه بنگاه‌داران خواستار توضیح بودند، حرف آنها توسط دادستان قطع می‌شد با این عنوان که خود شما باید در دستگاه قضایی پاسخگوی کم‌کاری‌های منجر به بی‌قانونی باشید.

اما شاید از همه جالب‌تر سؤالات حقوقی بود که مهرداد کرمی دادستان از بنگاه‌داران داشت و به غیر از یک نفر هیچ کدام جوابگوی سؤالات پیش پا افتاده حقوقی این مسؤول قضایی نبودند.

* هیچ یک از بنگاه‌داران نمی‌دانستند که موارد فسخ معامله چیست و از موارد و شرایط اولیه معامله هیچ اطلاعی نداشتند.

*نکته جالب اینکه وقتی دادستان از آنها سؤالاتی می‌پرسید، به صورت انشاوار جواب‌هایی سر بالا می‌دادند که با لبخند تلخ دادستان و قضات همراه رو‌به‌رو می‌شد.

*یکی از ارباب رجوع در گفت‌وگو با خبرنگار ما این نوع فعالیت در بولوار عدل یاسوج را با تیتری مناسب به عنوان فاجعه بلوار عدل نام‌گذاری کرد.

* در این بنگاه‌ها جای برای پارک خودروها برای نمایش به مشتریان نبود و بنگاه‌ها عکس ماشین‌ها را در محل کار خود نصب کرده بودند و این در حالی است که طبق قانون باید هر بنگاهی جایی برای پارک‌ها ماشین‌های فروشی خودش داشته باشد.

به گزارش کبنا، همچنین دادستان و قضات و نیروهای اماکن نیروی انتظامی از تعدادی بنگاه‌های معاملاتی املاک بازدید کردند که آنها هم مانند دوستان و همکاران خود در بنگاه‌های خودرو وضعیت مناسبی نداشتند.

حال با این وضعیت باید به انتظار نشست و دید که چه موقع سریال این کارها و فعالیت‌های غیرقانونی و نوار این فاجعه در بلوار عدل یاسوج پاره خواهد شد.

DSC_1348 DSC_1353 DSC_1368 DSC_1389 DSC_1395 DSC_1396 DSC_1397 DSC_1399 DSC_1404 DSC_1405  DSC_1411 DSC_1415 DSC_1416 DSC_1419 DSC_1420 DSC_1422 DSC_1424 DSC_1425

منتشر شده در :2016/07/28 - 02:07|شناسه خبر: 28986 786 بازدید
گزارش خطا:
توجه این خبر بدون دخالت انسانی و بصورت کاملا اتوماتیک از وب سایت "پایگاه خبری کبنانیوز" دریافت شده است لطفا در صورت مغایرت با قوانین نظام جمهوری اسلامی یا اشکلات دیگر احتمالی در نوشتار روی دکمه گزارش خطا کلیک کنید.

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه