امروز :یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۰۸:۴۷:۵۶

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

آیت الله ملک حسینی:

فقر و گرانی در جامعه ناشی از باندبازی ها و تسلط افراد بی تخصص بر امور است

فقر و گرانی در جامعه ناشی از باندبازی ها و تسلط افراد بی تخصص بر امور است

عضو مجلس خبرگان و نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: برخی از صبح تا شب دارند به دیگران خرده می گیرند و حال آن که وجود فقر و گرانی در جامعه ناشی از تبعیض ها، باندبازی ها و تسلط افراد بی تخصص بر امور است.

راه ملت:

 ،عضو مجلس خبرگان و نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد از علم و عقل، عدل و عدالت و شجاعت به عنوان ویژگی های امامان یاد کرد و گفت: عدالت و اعتدال ویژگی امامان معصوم است و هر فردی که بخواهد مدیر جامعه بشری باشد باید در نهایت اعتدال باشد.

آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی در آیین سوگواری شهادت امام صادق (ع) در مدرسه خان شیراز افزود: باشکوه ترین جلوه های دانش و اندیشه در امامان معصوم متبلور بود و با اتکا به این ویژگی است که ائمه اطهار انسان ها را از جهل خارج می کردند.
وی گفت: در نظام شیعه، افضل ترین افراد از نظر علم، عدل و شجاعت باید امام مسلمانان باشد و فردی که در این حوزه ها در جامعه برتر نیست، لایق امامت نیست.
نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: فردی که عدالت در وجود او شکل نگرفته است، چگونه می تواند جامعه را بر اساس عدالت و قسط بسازد؟
این خطیب دینی در ادامه با اشاره به تلاش های امام صادق (ع) در نشر تعالیم و حقایق دین اسلام گفت: امام صادق (ع) به واسطه ویژگی عادل بودن به این که به هر قیمت و بازی سیاسی به قدرت برسد راضی نبود.
وی گفت: بنا بر روایات رسیده از امامان معصوم، افراد نباید مسئولیتی را که لایق آن نیستند برعهده بگیرند و حال آن که گروه های سیاسی در انتصاب ها، ابتدا افراد همسوی خود را انتخاب می کنند و نه این که ابتدا به تخصص و شایستگی ها توجه کنند؛ این نظام رفتاری، نظام عدالت مورد نظر امام نیست و هرگز امامان ما چنین نبودند و از ما چنین نیز نخواستند.
نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد اداره صحیح نظام اقتصادی و معیشتی مردم را از دیگر ویژگی های تاکید شده در تعالیم دینی دانست و اظهار کرد: عده ای گفتند که بدنه دولت چاق شده است و نمی تواند نیرو بگیرد که به عبارت دقیق تر، این چاقی مطالبات از بیت المال است؛ چه کسی گفت که برخی افراد می توانند ثروت های کلان از بیت المال بگیرند؟
نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به دریافت حقوق های غیرمتعارف توسط برخی مدیران ادامه داد: قانون، باید قانون باشد تا زمینه ساز تخلف، غارت و افزون خواهی را در جامعه فراهم نکند.
آیت الله ملک حسینی گفت: نظارت در فرایند دریافت حقوق های غیرمتعارف چه بود؟ آیا ناظران پس از افشای این فیش ها استعفا دادند و آیا عذرخواهی عمیق و نه صوری صورت گرفت؟
وی افزود: برخی از صبح تا شب دارند به دیگران خرده می گیرند و حال آن که وجود فقر و گرانی در جامعه ناشی از تبعیض ها، باندبازی ها و تسلط افراد بی تخصص بر امور است.
در ادامه این آیین، مداحان اهل بیت عصمت و طهارت در رثای امام صادق (ع) به عزاداری و نوحه خوانی پرداختند.
مردم و هیات های مذهبی شهر شیراز ۱۰ صبح روز شنبه نهم مردادماه در قالب دسته های عزاداری از مساجد و حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) حرکت کردند و پس از اجتماع در مدرسه خان به سوگواری پرداختند.
به گفته نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد و رئیس حوزه علمیه مدرسه خان شیراز، بیش از ۵۰ سال از برگزاری این آیین سوگواری در مدرسه خان می گذرد.
مدرسه خان که از جمله مدارس معروف و بزرگ علوم فقهی متعلق به دوران صفویه است در محله اسحاق بیگ شیراز واقع شده است، این بنا به همت الله وردی خان افشار والی شیراز و سپهسالار شاه عباس صفوی بنا گذاشته شد.

انتهای پیام/200

منتشر شده در :2016/07/30 - 07:07|شناسه خبر: 29046 415 بازدید
گزارش خطا:
توجه این خبر بدون دخالت انسانی و بصورت کاملا اتوماتیک از وب سایت "پایگاه خبری صبح زاگرس" دریافت شده است لطفا در صورت مغایرت با قوانین نظام جمهوری اسلامی یا اشکلات دیگر احتمالی در نوشتار روی دکمه گزارش خطا کلیک کنید.

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه