یکی از حوزههای مهم و راهبردی برای خروج استان کهگیلویه و بویراحمد از محرومیت و خروج از بنبست، ایجاد راهها و محورهای شریانی در استان است.
راه ملت:
، یکی از محورهای توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد راهها و محورهای ارتباطی است که به نسبت سایر استانها از وضعیت خوبی برخوردار نیست و شاید بتوان گفت که در حوزه راه محرومترین استان کشور به شمار میرویم.
هرچند که در نظام جمهوری اسلامی کارهای بزرگی انجام شد و بنا به قولی غول بنبست در مناطق روستایی استان شکسته شد اما هنوز تا رسیدن به وضعیت سایر استانها از نظر راه و بزرگراه و آزادراه فاصله زیادی داریم.
در طول 10 سال گذشته کارهای بزرگی در حوزه راه استان انجام شد و محورهایی که مردم انتظار بازگشایی آن را داشتند همچون محورهای یاسوج به اصفهان و شیراز و بابامیدان به سرانجام رسید اما بخشی از استان به خصوص در مناطق گرمسیری همچنان از محرومیت در داشتن راههای مناسب رنج میبرند.
شاید یکی از مهمترین پروژههای راه که میتوان تا حدود زیادی مناطق گرمسیری را از بنبست خارج کند محور پاتاوه به دهدشت باشد که همه مردم استان در جریان وضعیت این محور شریانی نیمه تمام در استان قرار دارند.
به همین منظور از مسؤولان استانی و نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی انتظار میرود با حضور هیأت دولت در استان این راههای نیمهتمام را به سرانجام برسانند.
در همین خصوص مدیرکل راه و ترابری استان کهگیلویه و بویراحمد معتقد است که در هنگام سفر دولت و رئیسجمهور به استان تعداد 20 طرح مهم راهسازی برای ارائه به دولت داریم.
حسن فدایی افزود: تمامی مشخصات این راهها و اعتبارات پیشنهادی برای آنها را احصا کردهایم که با حضور دولت به استان آنها را ارائه خواهیم کرد.
*وی گفت: یکی از این پروژهها چهار خطه یاسوج به سمیرم است که اکنون با پیشرفت فیزیکی 45 درصدی از مهمترین خواستههای ما از دولت برای کمک به اتمام این پروژه است که 40 کیلومتر طول دارد و برای تکمیل به 45 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.
* مدیرکل راه و ترابری استان کهگیلویه و بویراحمد به دومین پروژه مهم اشاره کرد و گفت: پروژه چهار خطه یاسوج به شیراز اکنون پیشرفت 82 درصدی داشته و تا یک میلیارد تومان برای تکمیل این پروژه 37 کیلومتری نیاز داریم.
* فدایی همچنین به پروژه چهار خطه یاسوج به بابامیدان هم گریزی زد و گفت: این پروژه پیشرفت 85 درصدی دارد که برای تکمیل آن به 10 میلیارد تومان نیاز داریم و طول باقی مانده آن 15 کیلومتر است.
* یکی دیگر از محورهای ارتباطی مربوط به دوگنبدان به بهبهان با پیشرفت بیش از 20 درصدی است که این مسؤول به آن اشاره کرد و گفت: طول آن 37 کیلومتر است که 10 میلیارد تومان برای تکمیل نیاز دارد.
* محورهای چرام به دوگنبدان؛ دهدشت طولیان؛ باباکلان به گناوه؛ دهدشت به چرام نیز از این دست محورهای مهم بود که فدایی به آن اشاره کرد.
* وی در ادامه به یکی از مهمترین پروژههای راهسازی در استان اشاره کرد و گفت: پروژه پاتاوه به دهدشت یکی از مهمترین آرزوهای مردم استان است که طول 136 کیلومتری دارد و از دولت انتظار داریم در تکمیل آن استان ما را ویژه ببیند.
مدیرکل راه و شهرسازی استان به فازهای مختلف این محور مهم اشاره کرد و گفت: این محور تعداد چهار فاز دارد که اکنون در مرحله پیشرفت فیزیکی 67 درصدی است که 365 میلیارد تومان نیاز دارد و 12 دهنه تونل در آن پیشبینی شده است.
این مسوول به سایر راههای شریانی استان نیز اشاره کرد و گفت: اتصال لنده به محور شریانی پاتاوه به دهدشت و همچنین بهسازی جاده باغچهسادات از دیگر پیشنهادهای ما به دولت در سفر به استان است./فارس
انتهای پیام/200
اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:
ایمیل گروه خبری راه ملت: News@RaheMellat.ir
تماس مستقیم : 09120139712