امروز :پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۲۳:۴۲:۰۳

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

متن ارسالی /

بازهم بی مدیرتی در راه و شهرسازی؛ آیا فدایی می‌رود؟

بازهم بی مدیرتی در راه و شهرسازی؛ آیا فدایی می‌رود؟

در کارنامه مدیریتی برخی از این افراد که اکنون مجال پرداختن به آن نیست مدیر نمونه کشوری در حوزه راه و شهرسازی دیده نمی شود.

راه ملت:

متن ارسالی – محمود امیر احمدی

اموز نظریه های گوناگونی در باب مدیریت سازمانی وجود دارد که در جدیدترین و کامل ترین ها این نظریه ها به این مهم پی برده شده است که مدیریت هرچه به شکل زنجیر وار شبکه ای و قدرت تصمیم گیری واحد باشد تاثیری دوچندان خواهد داشت، اما نکته ای که در تعریف مدیریت به آن پی برده می شود تاکید قاطع صاحبان نظریه های مدیریت بر توان داخلی مبنی بر ظرفیت گرایی نیروی انسانی محلی است.

توصیه مهمی که در فرهنگ ما ایرانی ها از آن بعنوان مدیریت بومی یاد می شود.

اما در استان کهگیلویه و بویراحمد استفاده از مدیران بومی در مسندبالاترین مقام اجرایی استان( استانداری استا)ن در دو برهه جریان اصولگرایی و امید موفقیت بسزایی داشته است، نکته بسیار مهمی که دولت های مختلف باید بدان توجه داشته باشند.

این تجربه مفید گام بسیار مهمی را در ذهن ها متبادر می شود که تکیه بر نیروی انسانی برنامه ریز بومی خیلی بهتر از نیروهای غیربومی بدون داشتن برنامه ریزی بلند مدت است. البته از این نکته نیز بی شک نمی توان غافل بود که نیروی انسانی غیربومی متخصص در صورت نبود نیروی بومی مناسب توصیه می گردد.

خوب مشهود است آخرین مصاحبه مهندس صابر،  استاندار اسبق استان در خصوص اینکه استاندار بومی برای کهگیلویه و بویراحمد مناسب تر است یا غیر بومی که با قاطعیت بر مدیریت بومی در استان تاکید داشتند.

در این حال آیا استفاده از بدنه مدیریتی میانی بومی در استان و ادارات آن می تواند تا چه اندازه مفید واقع باشد؟

گذری کوتاه بر تلاش و عملکرد مدیران غیر بومی در ادارات استان ما را به این نتیجه رسانده که در اکثر مواقع تلاش بر تنها یک دوره کوتاه دوساله است و عملا برنامه ریزی چندساله انجام نمی گیرد. چیزی که در مخیله برخی نمایندگان هم استانی در مجلس نمی گنجد!

نمونه این موضوع اکنون در اداره راه و شهر سازی بسیار مشخص است، با نگاهی کوتاه بر عملکرد مدیریتی فدایی مدیرکل راه و شهرسازی استان معین می شود که عملا نتیجه مهمی در پروژه های راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد انجام نشده است و تنها در یک شهرستان معلوم الحال رویه به شکل دیگری بوده است، سوال دیگر این است آیا نیروهای توانمند بومی در این اداره که کم هم نیستند نمی توانند جایگزین خوبی برای وی باشند، بسیاری از معاونت های این اداره که قبلا پست های مهمی در سطح مدیریت راه داشته اند می توانند جایگزین خوبی برابرای نامبرده باشند.

در کارنامه مدیریتی برخی از این افراد که اکنون مجال پرداختن به آن نیست مدیر نمونه کشوری در حوزه راه و شهرسازی دیده نمی شود.

در چند روز اخیر نیز این اداره کل که از زمان روی کار آمدن مدیر جدید سرشار از جنجال بوده است، بی حاشیه نبوده است.

در حالیکه طبق شنیده ها زمزمه رفتن فدایی در این اداره وجود دارد و اینکه تنها یک سال و اندی از مدیریت وی بر این اداره می گذرد، وی تصمیم دارد برخی از مدیران ناهمسو با خود را برکنار نماید تا زهر چشمی گرفته باشد، حال نکته اینجاست که این دسته از مدیران از مدیران بومی تلاشگر استان هستند که نباید به راحتی حق آنها نادید گرفته شود.

امیدواریم نمایندگان استان و استاندار محترم چاره ای در دستور کار داشته باشند که هر مدیری شب نخوابد و فردا صبح حکم عزل و انتصاب دهد!

منتشر شده در :2016/08/01 - 05:08|شناسه خبر: 29064 605 بازدید
گزارش خطا:
توجه این خبر بدون دخالت انسانی و بصورت کاملا اتوماتیک از وب سایت "پایگاه خبری کبنانیوز" دریافت شده است لطفا در صورت مغایرت با قوانین نظام جمهوری اسلامی یا اشکلات دیگر احتمالی در نوشتار روی دکمه گزارش خطا کلیک کنید.

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه