امروز :سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۰۰:۲۸:۵۲

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

یادداشت /

اهتمام اداره‌کل ارشاد کهگیلویه و بویراحمد در مسیر توسعه فرهنگی

اهتمام اداره‌کل ارشاد کهگیلویه و بویراحمد در مسیر توسعه فرهنگی

حال بعد از وعده حمایت و عزم جدی در اداره ی کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد نوبت تحول بنیادی در تولید و خلاقیت های جدید هستیم که موفقیت در این بخش نیازمند عزم جدی هنرمندان می باشد. یقینا دستگاه هایی از جنس فرهنگ و ارشاد اسلامی قائم به هنرمندان می باشد و همه ی این برنامه ریزی ها و حمایت ها برای تربیت و ظهور هنرمندان است که درغیر این صورت کار ناقص می باشد.

راه ملت:

ابوذر تقوی
در روزهایی که برخی ها سعی می کنند حول مجوعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حاشیه آفرینی نمایند ، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و همکارانشان بی توجه به این حاشیه ها و صرفا با دغدغه توسعه فرهنگی دنبال جذب حمایت و برنامه ریزی و اهتمام برای توسعه فرهنگی استان هستند.dehbani
درهمین راستا  هفته قبل معاون توسعه منابع مدیریت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مهمان استان بودند تا از این مجاری بخش مغفول مانده فرهنگ و هنر استان در طول سال های گذشته یعنی حوزه زیر ساختی  و ظرفیت ها و نیازهای  فرهنگی و هنری  استان معرفی و برای رفع نیازها چاره جویی شود.
پیش از این بارها وبه مناسبت های مختلف معاونان و مدیران کل ستادی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی به استان سفر کرده بودند که قطعا آن سفرها نتایجی را برای فرهنگ و هنر استان در پی داشته است .اما سفر معاونت توسعه منابع استان یک نیاز و سفر ضروری  در این مقطع زمانی بود.
در حالی که استان دارای ظرفیت های بالا از جهت وجود هنرمندان مستعد می باشد، کمبود امکانات فیزیکی و زیر ساخت ها مانع از توسعه در بخش هنر و فرهنگ استان شده است .همین کمبودها  تاکنون علت اصلی  مهاجرت طیف گسترده ای از هنرمندان به خارج از استان بوده است و مانع اصلی ظهور چهره های جدید هنرمند می باشد. کمبود امکانات هم چنین مانع از برگزاری بسیاری از جشنواره ها و همایش های هنری و فرهنگی مهم ملی در استان می شود.
دعوت و حضور اقای کاراندیش و تیم کاری متشکل از چهار مدیرکل کلیدی ومشاوران ذی نفوذ ایشان در استان قطعا درهمین راستا و برای کمک به توسعه استان می باشد . بعلاوه برنامه ریزی سفر بسیار کارشناسانه بود و جلساتی که ترتیب داده شد تماما در جهت کمک به زیر ساخت های فرهنگی و هم چنین حمایت از  انجمن های هنری بود به گونه ای که برای اولین بار این  مقدار بودجه برای  کمک به بخش فرهنگ و هنر استان تخصیص داده می شود.
مطابق انچه رسانه ها منعکس کردند در این سفر از برخی پروژه های مهم  بازدید صورت گرفت و با نماینده ولی فقیه در استان، امام جمعه شهر یاسوج،استاندار، ریاست سازمان برنامه بودجه و نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی دیدار و جلسات هم اندیشی برگزار شد و  توافقاتی از جمله کمک ۲۰ میلیارد تومانی به پروژه تالار مرکزی  یاسوج در سال ۹۵ و پیش بینی اعتبار برای سال ۹۶ جهت بهره برداری از دو فاز آن در سال اینده، تجهیز مجتمع های فرهنگی و هنری در دهدشت، گچساران، سی سخت و لیکک و همچنین کمک ۲۰۰ میلیون تومانی به برنامه های انجمن های هنری و کمک ۲۰۰ میلیون تومانی به برنامه های فرهنگی و هنری ا داره کل و کمک به موسسات قرانی حاصل شد.
این سفر و نتایج حاصل از ان که نتیجه ی پیگیری های تیم مدیریت فعلی این اداره کل می باشد نشان داد که دغدغه مندی حرف اول و اخر در این مجموعه را می زند و مدیریت مجموعه همچنان مصر است حوزه فرهنگ و هنر استان به صورت زیر ساختی توسعه یابد. همین پیگیری ها و مدیریت یک سال و نیم گذشته ی آقای دهبانی پور در فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سبب تمجید و تجلیل نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه محترم از ایشان در حضور معاون وزیر شد.
حال بعد از وعده حمایت و عزم جدی در اداره ی کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد نوبت تحول بنیادی در تولید و خلاقیت های جدید هستیم که موفقیت در این بخش نیازمند عزم جدی هنرمندان می باشد . یقینا دستگاه هایی از جنس فرهنگ و ارشاد اسلامی قائم به هنرمندان می باشد و همه ی این برنامه ریزی ها و حمایت ها برای تربیت و ظهور هنرمندان است که درغیر این صورت کار ناقص می باشد.
به بهره برداری رسیدن پروژه بزرگ تالار مرکزی یاسوج می تواند تحولی بنیادین در حوزه فرهنگی استان باشد و زمینه برگزاری جشنواره ها و همایش های بزرگ در استان را مهیا نماید. پس توجه ویژه و تداوم حمایت های آغاز شده می تواند به عنوان یک مطالبه مهم فرهنگی و هنری در سفر ریاست جمهوری به استان نیز مدنظر باشد.

مسیر پر تلاطم فرهنگی و مدیریت آن کار  دشوار و پر مخاطره ای است و ممکن است اشتباهات و یا خطاهای غیر عمدی رخ دهد که این خطاها همان گونه که حضرت آیت الله ملک حسینی در دیدار با اقای کاراندیش اشاره داشتند  قابل چشم پوشی می باشند  و نباید برخی اشتباهات را بهانه تخریب یک مجموعه بزرگ قرار داد.
در روزهای قبل خیلی ها به بهانه سوءبرداشت از سخنان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در همایش سالانه مدیران این وزارت خانه به مجموعه بزرگ فرهنگ و ارشاد اسلامی حمله کردند و عملکرد و دست آوردها نایده گرفته شدند  هر چند بدون دلیل و استدلال. حال شاید شایسته باشد به لطف تلاش ها و حمایت های صورت گرفته در این مجموعه به همه عوامل فرهنگ و ارشاد استان خسته نباشید بگوییم.

منتشر شده در :2016/08/06 - 05:08|شناسه خبر: 29132 593 بازدید
گزارش خطا:
توجه این خبر بدون دخالت انسانی و بصورت کاملا اتوماتیک از وب سایت "پایگاه خبری کبنانیوز" دریافت شده است لطفا در صورت مغایرت با قوانین نظام جمهوری اسلامی یا اشکلات دیگر احتمالی در نوشتار روی دکمه گزارش خطا کلیک کنید.

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه