امروز :شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۱۱:۴۹:۵۱

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

اینجا نگین درخشان پایتخت طبیعت ایران است + تصاویر

اینجا نگین درخشان پایتخت طبیعت ایران است + تصاویر

زیبایی های آبشار یاسوج مهمترین جاذبه تفریحی پایتخت طبیعت ایران در اولین روزهای فصل سال بهار به اوج خود رسیده و مکان مفرحی برای طبیعت دوستان سراسر کشور است.

راه ملت: ،در شمال خاوری و در فاصله سه کیلومتری یاسوج پس ازعبور از حاشیه درختان و باغ های سرسبز سیب، گردو، بلوط و چنار به آبشاری می‌رسیم که سرچشمه‌های زلال آن از دل کوه‌های سربه فلک کشیده زاگرس جوشیده و با جاری شدن بر سینه سنگی ستبر کوهستان جلوه‌هایی از طبیعت زیبای استان کهگیلویه و بویراحمد را به نمایش می‌گذارد. 

http://boyerkhabar.ir/sites/default/files/fullimages/1394/02/21/img_0023.jpg

در طول مسیر تا پای آبشار تفرجگاهی شکیل و زیبا و هماهنگ با طبیعت منطقه احداث شده است و زیبایی ویژه‌ای به این مکان بخشیده است.

در حاشیه همین تفرجگاه، آلاچیق‌های زیبایی جهت استراحت و پذیرای مدعوین ساخته شده است که هرگوشه آن جلوه‌ای از فرهنگ و هنر بومی سنتی استان کهگیلویه و بویراحمد دارد.

این آبشار که ارتفاع آن تقریباً به طول 10 متر است به همراه پارک جنگلی که در حاشیه آن قرار دارد همه ساله پذیرای مهمانان و مسافران زیادی است که از صفا و طراوت باغ‌ها و گل‌های معطر اطراف آن و همچنین آب و هوای طبیعی و سالم آن بهره می‌برند.باید گفت یاسوج پایتخت طبیعت ایران زمین ، آبشاری را میزبانی می‌کند که ترنم زلال چشمه هایش خواب را از چشم ها می‌رباید

http://boyerkhabar.ir/sites/default/files/fullimages/1394/02/21/img_0056.jpg

چشم‌انداز این آبشار نهرهای آب در بستر مارپیچ ، باغ های میوه ، مراتع سرسبز و پراز گلهای رنگارنگ است که چشم هر بیننده‌ای را خیره می‌سازد.اینجا جوشش چشمه از دل پر سخاوت صخره‌‌ها تصویری مناسب از همزیستی و صمیمیت است.

درختان کهن و سر به آسمان سائیده، سایه ساری بس دوست داشتنی را به مسافران تقدیم میکند، ریزش اب از میان صخره ها و از ارتفاع چند متری چتری از ذرات لطیف آب را بر سر زائرانش باز کرده است.اینجا باید گوش جان را به نغمه های دل انگیز جویباران و پرندگان سپرد و اینجا شادی در دفتر خاطرات ماندگار می شود

http://boyerkhabar.ir/sites/default/files/fullimages/1394/02/21/img_0067.jpg

 

سفر به این بهشت زمینی سفر به لبخند آبی ست که بر لبان صخره ها و سنگ ها جاری است.اهالی این منطقه هر وقت که دست بدهد به دامان این آبشار پناه میبرند و از صفای باغ های اطراف و آب و هوای مساعدش بهره می برند.

http://boyerkhabar.ir/sites/default/files/fullimages/1394/02/21/img_0080.jpg

 

 

 

 

منبع:بویرخبر،

انتهای پیام/ر/200

منتشر شده در :2017/04/01 - 09:04|شناسه خبر: 31460 588 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه