امروز :دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۰۳:۰۰:۱۶

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

واکنش تند وزرا و مسئولان دولت یازدهم به سوالات خبرنگاران و منتقدان خودی در استان های کشور

واکنش تند وزرا و مسئولان دولت یازدهم به سوالات خبرنگاران و منتقدان خودی در استان های کشور

وزرا و مسئولان دولت یازدهم در سفرهای کاری خود به استان های مختلف کشور در برابر منتقدان و سوالات خبرنگاران واکنش های تندی را از خود نشان داده اند که به برخی از این واکنش های تند اشاره می شود.

راه ملت: هنوز مدت زیادی از رونمایی منشور حقوق شهروندی توسط دولت یازدهم و اظهار نظر حجت الاسلام حسن روحانی درباره اعطای پاداش به منتقدان نمی‌گذرد که تصاویر و صحنه های قابل تاملی از برخورد وزیر این دولت با مردم و خبرنگاران در رسانه ها منتشر می شود.

حقوقی که در منشور رونمایی شده توسط رییس جمهور می گوید:

 بند پ- حق آزادی و امنیت شهروندی

ماده 12- آزادی‌های فردی و عمومی شهروندان مصون از تعرض است.

بند ث- حق اداره شایسته و حسن تدبیر

ماده 24- حق شهروندان است که از دولتی برخوردار باشند که متعهد به رعایت اخلاق حسنه، راست‌گویی، درستکاری، امانت‌داری، مشورت، حفظ بیت‌المال، رعایت حق‌الناس، توجه به وجدان و افکار عمومی، اعتدال و تدبیر و پرهیز از تندروی، شتاب‌زدگی، خودسری، فریبکاری، مخفی‌کاری و دست‌کاری در اطلاعات و پذیرفتن مسئولیت تصمیمات و اقدامات خود، عذرخواهی از مردم در قبال خطاها، استقبال از نظرات مخالفین و منتقدین و نصب و عزل بر مبنای شایستگی و توانایی افراد باشد.

و دیگر بند ها و ماده هایی که همه تکریم حق و حقوق افراد و کرامت انسانی توسط هر شخص را یاد آوری می کند.حقوق و کرامت انسانی که انگار نه تنها تدوین کنندگان این منشور از رعایت آن سرباز می زنند بلکه حس انتقاد پذیری هم در آنها سوخته است.

و البته صحبت های رئیس‌جمهور محترم در آئین شصت و چهارمین سالگرد تشکیل کانون وکلای دادگستری در اسفند ماه گذشته که گفته بود : «لااقل از قوه مجریه راحت انتقاد کنید. چون انتقاد از قوه مجریه کم و بیش پاداش هم دارد.» را نمی توان در این زمینه فراموش کرد. ( پاداش دولت یازدهم به منتقدان!)

 حال باید ببینیم چرا در دولتی که دم از انتقادپذیری و رعایت حقوق شهروندی می زند یک وزیر به خود اجازه می دهد که با اهالی رسانه که از حیطه کاری وی سوال می شود اینگونه برخورد کند.

واکنش وزیر راه و شهرسازی به سوال ساده خبرنگار 

ماجرای برخورد عجیب وزیر راه با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان + تصاویر

عباس آخوندی وزیر راه وشهرسازی در حاشیه نشست هیئت دولت در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان مبنی بر اینکه گفته شده ایرباس سوم که به ایران آمده است مرجوعی کشور کلمبیا است، آیا این موضوع صحت دارد؟ و شرایط آن اکنون چگونه است؟ ، گفت: مرجوعی یعنی چی، این حرف های عجیبی است.

در ادامه اما وزیر راه پس از قطع دوربین نسبت به این سوال خبرنگار واکنش دیگری نشان داد و گفت: خبرنگار باید یک جُو عقل داشته باشد!

 

وزیر راه بعد از این سخنان میکروفن خبرنگار را گرفته و قصد پرت کردن آن را داشت و با لحن فریاد گونه گفت: شما حرفه ای نیستید و از خبرنگاری سر در نمیارید برید بابا!

 

نکته قابل توجه این است که خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان هیچ واکنشی نسبت به این موضوع نداشته است و تنها به لبخندی بسنده کرد.

 

ماجرای برخورد عجیب وزیر راه با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان + تصاویر

 

ماجرای برخورد عجیب وزیر راه با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان + تصاویر

 

برخورد ناشایست آخوندی بایک خانم در فرودگاه مهرآباد

 

این اقدام آقای وزیر به اینجا ختم نمی شود و همانگونه که به یاد داریم آخوندی در بازدیدی که از فرودگاه مهرآباد داشت به خانمی که از گرانی نرخ پارکینگ گلایه دارد و می‌گوید راهش دور است، گفت: «با تاکسی رفت و آمد کن و ما موظف نیستیم برای شما پارکینگ تهیه کنیم.» جالب اینجاست که وزیر با بی‎اعتنایی به این شهروند درحالی که از وی دور می‌شود، می‌گوید:« باید بیشتر ازت پول بگیرن.» (حاشیه های جالب بازدید وزیر راه + فیلم ).

 

از سوی دیگر وی درباره انتقاد یکی دیگر از مسافران که از گرانی نرخ تغذیه فرودگاه مهرآباد شکایت دارد به یکی از خدمه با لحنی جالب توجه می گوید: «این مشتریه می گه که شما هفت برابر قیمت می فروشید.» و وقتی این پاسخ را می شنوند که گرانی بیشتر از نرخ عمومی در سطح شهر تهران است، اما هفت برابر نیست، با حالتی تمسخرآمیز نسبت به انتقاد کننده اینگونه جواب می دهد که « خب پس هفت برابر نیست!» اینکه چقدر فرد منتقد حق دارد یا خیر،  مسئله این نیست بلکه موضوع این است که وزیر چقدر انتقادپذیر است و با چه ادبیاتی با مردمی که ولی نعمتان دولت هستند، برخورد می‌کند.

این نوع رفتار در برابر گلایه های مردم از سوی فردی رخ می دهد که چند ماه پیش در برابر برخورد دو قطار در حوالی ایستگاه هفت خوان سمنان و آتش گرفتن قطار مسافربری تبریز- مشهد و فوت 46 نفر از هموطنانمان می گوید که « مسافران بیمه هستند و جای نگرانی نیست.»

البته عملکرد وزیر راه و شهرسازی بسیار مورد گلایه مردم بوده است و به‌ویژه در زمینه موضوع حادثه برخورد دو قطار بسیار مورد انتقاد قرار گرفت و برای استیضاح راهی مجلس شد و جالب اینجاست که با حمایت بهارستانی‌ها دوباره رای اعتماد گرفت.

 

حمله رئیس جمهور دولت یازدهم به منتقدان با لفظی تند

خود رئیس جمهور محترم که تاکنون با الفاظ و تعابیری چون بی‌شناسنامه، بی‌سواد، بروید به جهنم، ترسو، بزدل، افراطی و امثالهم منتقدین را مورد حمله قرار داده است و کمتر زمانی بوده که به نحوی منتقدین دولت یازدهم توسط رئیس‌جمهور محترم نواخته نشوند. نکته قابل توجه اینکه در روزهای آخردولت یازدهم، حتی برخی حامیان و همراهان دولت هم مورد خشم مدیران دولت یازدهم قرار گرفته‌اند. به طوری که وزیر بهداشت در سفر به استان ایلام فرماندار یکی از شهرهای محروم این استان را با الفاظی زشت و زننده مخاطب قرار داد و توهینی کم سابقه به وی کرد.

(اهانت وزیر بهداشت به فرماندار ایلام: بی شعور!)

هرچند با وجود واکنش های زیادی که از طرف مردم صورت گرفت وزیر بهداشت در یک تماس تلفنی از فرماندار ایلامی عذرخواهی کرد اما اینجا هم شاهد بودیم که فرماندار محترم پیش دستی کرد و عذرخواهی کاملی را به جای آورد.

فرار روحانی از زن نامه بدست یاسوجی 

حسن روحانی رئیس جمهور در سفر 24 اسفند95 خود به استان کهگیلویه و بویراحمد و شهر یاسوج از زن یاسوجی که خودش را جلوی ماشین وی پرت کرد تا نامه اش را به او بدهد فرار کرد و هیچ پاسخی به این زن یاسوج نداد.

انتهای پیام/200

 

منتشر شده در :2017/04/06 - 03:04|شناسه خبر: 31532 862 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه