امروز :یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۰۲:۳۲:۱۰

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

زارعی:سرگذشت سد "تنگ سرخ" غم‌انگیز است/گل دقیقه 90 وزیر نیرو به دروازه سد راکد تنگ‌سرخ/وعده آقای وزیر عملیاتی است یا انتخاباتی ؟

زارعی:سرگذشت سد "تنگ سرخ" غم‌انگیز است/گل دقیقه 90 وزیر نیرو به دروازه سد راکد تنگ‌سرخ/وعده آقای وزیر عملیاتی است یا انتخاباتی ؟

نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی سرگذشت سد تنگ سرخ یاسوج در شهرستان بویراحمد را غم‌انگیز خواند و اظهار داشت: دیگر از غم‌انگیزبودن سرگذشت این سد سخن نخواهم گفت.

راه ملت:، غلام‌محمد زارعی ظهر امروز در آیین کلنگ‌زنی تصفیه‌خانه اضطراری آب شهر یاسوج که با حضور وزیر نیرو و مسوولان استانی برگزار شد اظهار کرد: شهر یاسوج علی‌رغم این که در کنار رودهای پر آب قرار دارد اما دچار تنش آبی شده است که باید برای بلند مدت فکری به حال آن کرد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: این شهر دارای 45 کیلومتر شبکه داخلی و همچنین 135 کیلومتر خط انتقال آب است که این شبکه‌ها نیاز به تعمیر و مرمت دارند.

نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وزیر نیرو در بازدیدی که سال گذشته از سد تنگ‌سرخ داشتند در خصوص بازبینی این طرح خبر دادند که ما همچنان منتظر هستیم و به خود اجازه نمی‌دهیم در مورد آن صحبت کنیم چرا که افکار عمومی را نگران کرده و سرنوشت غم‌انگیزی دارد.

وی گفت: در آینده شهر یاسوج با مشکل آب مواجه می‌شود مضاف بر این که کارخانه‌های فولاد و پتروشیمی هم نیاز به آب دارند و باید برای تسریع در روند اشتغال و تولید در استان زیرساخت این کارخانه‌ها که آب یکی از آنهاست تأمین شود.

زارعی به مشکلات آب روستایی در استان هم اشاره کرد و گفت: 50 درصد از شبکه‌های آب روستایی ما فرسوده هستند و 206 روستا هم فاقد تأسیسات آب روستایی و آب آشامیدنی هستند.

*****

گل دقیقه 90 وزیر نیرو به دروازه سد راکد تنگ‌سرخ/وعده آقای وزیر عملیاتی است یا انتخاباتی ؟

 یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که در حال حاضر شهر یاسوج با آن دست و پنجه نرم می‌کند موضوع بحران آب و به عبارتی تنش آبی در این شهر است که در میان رودخانه‌های پر آب قرار گرفته است.

مسوولان برای رفع این مشکل بنا به گفته استاندار محترم سه نسخه کوتاه‌مدت؛ بلندمدت و درازمدت در نظر گرفته‌اند که حفر چاه‌ و ساخت تصفیه‌خانه اضطراری و در نهایت احداث سد تنگ سرخ از برنامه‌های دولت در این سه برنامه است.

در خصوص سد تنگ‌سرخ حرف و حدیث زیاد است به عبارتی قبل از هر چیز معارضین از خواسته‌های خود کوتاه نمی‌آیند و حاضر به واگذاری زمین‌ها و باغات خود به قیمت مورد دلخواه دولت نیستند.

در سفری که سال گذشته وزیر نیرو به کارگاه سد تنگ‌سرخ در ششم خردادماه داشت مردم منطقه تنگ‌سرخ به صراحت با وزیر محترم سخن گفته و تأکید کردند که با شرایط فعلی اجازه ساخت سد را نخواهند داد.

وزیر نیرو نیز تا آن جا که به یاد داریم خواسته مردم را ارجح بر هر کاری دانست و گفت که تا هنگامی که مردم رضایت نداشته باشند اقدامی نخواهد شد.

تا همین امروز که وزیر محترم نیرو وارد شهر یاسوج شد نیز از وضعیت سد تنگ سرخ خبری نبود و نماینده بویراحمد هم با صراحت از وضعیت این سد و ساخت آن انتقاد کرد.

تا این جای کار معلوم شد که هنوز خبری و عزمی برای خروج از رکود در ساخت این سد نبوده است اما به ناگاه و با یک تلفن و آن هم در دقیقه 90 از سوی وزیر خبر می‌رسد که مطالعات سد تمام شده و به مناقصه می‌رود و سایر موضوعات دیگر که هر چند خبری خوشحال کننده است ولی حتی نماینده هم از آن خبری ندارد!! لیکن باید پرسید که چگونه وضعیت یک سد عظیم تنها در عرض چند دقیقه آن هم با یک تلفن از این رو به آن رو می‌شود.


اعتراض مردمی به نحوه ساخت سد تنگ‌سرخ در حضور وزیر نیرو/خرداد  95

از وزیر محترم باید پرسید که در این مدت چهار سال تا چه میزان با مسؤولان استان فارس که با یاسوج در این پروژه مهم شریک بوده‌اند جلسه گذاشته و خواهان همکاری شدند؟

از وزیر محترم نیرو باید پرسید که چگونه در طول چهار سال گذشته خبری از شکست بن‌بست رکود در این سد نبود و به ناگاه و آن هم در دقیقه 90 سد تنگ‌سرخ وارد مدار و فاز دیگری می‌شود؟.

هر چند که ما نیز عضوی از این شهر هستیم و تشنگی و تنش آبی هم روزی به سراغ ما خواهد آمد و باید از این وعده خوشحال باشیم اما از سوی دیگر از خود می‌پرسیم که چگونه تصمیم آقای وزیر از خرداد 95 تا اردیبهشت 96 و آن هم در آستانه انتخابات تغییر می‌کند و به فکر خروج از رکود در این سد می‌افتد.

به هر حال امیدواریم که این وعده آقای وزیر از نوع عملیاتی باشد و ربطی به انتخابات نداشته باشد که خدای نکرده اگر چنین باشد بازی با اعتماد مردم است./فارس

انتهای پیام/200

منتشر شده در :2017/05/03 - 11:05|شناسه خبر: 31759 502 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه