امروز :چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۲۰:۵۹:۴۶

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

نتیجه ملموس از سفر هیئت استان به روسیه هنوز زود است/بازگشت قطار اقتصاد به ریل اصلی در این دولت/در آینده شاهد شکوفایی و رشد اقتصادی در این دولت خواهیم بود

نتیجه ملموس از سفر هیئت استان به روسیه هنوز زود است/بازگشت قطار اقتصاد به ریل اصلی در این دولت/در آینده شاهد شکوفایی و رشد اقتصادی در این دولت خواهیم بود

رئیس اتاق بازرگانی یاسوج گفت:بعد از برجام در سطح کشور یک سری اقدامات بین المللی انجام دادیم که مرتب با شرکایاقتصادی مان در آن طرف مرزها مذاکره می کنیم اینکه اکنوننتیجه ملموسی از سفر هیئت استان به خارج از کشور داشته باشیم خیلی زود است.

جبار کیانی پور در گفت و گو با خبرنگار پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی راه ملت:، افزود: ارتباط های بین المللی متاثر از رفتارهای بین المللی است به گونه ای که  بعد از برجام در سطح کشور یک سری اقدامات بین المللی انجام دادیم که مرتب با شرکای اقتصادی مان در آن طرف مرزها مذاکره می کنیم اینکه نتیجه ملموسی از سفر ما به کشور امسک روسیه داشته باشیم خیلی زود است ما باید این مروادات را ادامه دهیم و بسترهای لازم را نیز فراهم کنیم.

وی ادامه داد: هنوز در خیلی از حوزه های بسترهای لازم فراهم نشده است و مدام در ارتباط هستیم که اگر این بسترها فراهم شود همکاری های لازم را داشته باشیم.

رئیس اتاق بازرگانی یاسوج عنوان کرد: طبیعتا چیزی که ما امروز در رونق کسب و کار در استان می بینیم نتیجه تعامل بین دولت و بخش خصوصی است ما در تمامی ستادهای تسهیل رفع موانع تولید  و در تمامی رویدادهای اقتصادی استان حضور داریم با توجه به اینکه این دولت به بخش خصوصی بسیار بها داد به گونه ای که امروز اکثر تصمیمات اقتصادی که در استان گرفته می شود با مشورت با بخش خصوصی و به ویژه اتاق بازرگانی انجام می شود.

کیانی پور بیان کرد: بخش کارخانه سیمان مارگون و پتروشیمی گچساران و یاسوج که کارهای مقدماتی آن در حال انجام است  از سرمایه گذاری های خارجی در استان بوده است همچنین در حوزه سد ها و تولید انرژی در سد چم شیر که شرکای خارجی داریم فعال هستیم و کار می کنیم.

ما وارث شرایط بدی بودیم/قطار خارج شده از ریل در این دولت بازگشت

وی تصریح کرد: ما وارث شرایط بسیار بدی بودیم به گونه ای که ارتباط ما با جوامع بین المللی قطع بود، ارتباطات بانکی نداشتیم، از تکنولوژی روز دور افتاده بودیم و دسترسی به شرایط بین المللی نداشتیم اما شرایطی به وجود آمد و این چهار سال تلاش شد که این قطار خارج شده از ریل اقتصاد بازگردد کارهای خوبی انجام شده و امیدوار هستیم که در آینده نزدیک شاهد شکوفایی و رشد اقتصادی خوبی باشیم که دولت به مردم وعده داده است.

کیانی پور افزود: برای اشتغالزایی در استان نیز آسیب شناسی هایی در حال انجام است و واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل در حال بررسی هستند و این موانع تولید و اشتغال نیز در جلسات مختلف بررسی و بر طرف می شوند و تلاش می کنیم این واحدها خیلی زود به عرصه تولید بازگردند.

رئیس اتاق بازرگانی یاسوج تصریح کرد: در سالهای اخیر  دعوت هیئت های خارجی به استان را داشتیم، جلسات متعدد کارشناسی شورای گفت و گو برگزار شد، وزرای اقتصادی را به استان دعوت کردیم و در سفر هیئت دولت اقدامات خوبی انجام شد و  این مکانی نیز که ساخته شده است حاصل تلاش بخش خصوصی استان بوده است و امروز بسیار خوشحالیم که به عنوان نماینده بخش خصوصی در شرایط بسیار خوبی همکاری خوبی با دولت داریم.

شاخص ترین برنامه اتاق در سالهای گذشته دعوت از هیئت تجاری خارجی به استان بوده است

کیانی پور گفت: در سازمان تامین اجتماعی، اقتصاد و دارایی، حوزه مالیات ها، کمیته  های حمایت از سرمایه گذار ها در ستادهای تسهیل رونق در تمامی مراکزی که بخش خصوصی با دستگاه های خدمات رسانی یا دشتگاه هایی که چالش ایجاد می کنند و قوانین مزاحم کسب و کار را دارند بخش خصوصی حضور پیدا می کند و در اکثر کارگروه ها عضو است و نماینده دارد.

 وی اظهار کرد: اکنون حدود 600 نفر در استان کارت بازرگانی دارند که بخشی تامین شده و بخشی تامین شده نیست البته اتاق بازرگانی نماینده افرادی نیست که حتما در اتاق عضو باشند بلکه نماینده همه بخش خصوصی در استان است و همه افرادی که وارد چرخه اقتصادی استان شوند اتاق بازرگانی به نوعی با انها همکاری می کند اینکه فقط بگوییم چند نفر عضو دارد این نیست بلکه عملا اتاق بارزگانی صنعت، معدن، تجارت و کشاورزی است و در حوزه های مختلف به همه فعالان اقتصادی استان خدمات می دهند.

رییس اتاق بازرگانی یاسوج دعوت از هیئت های خارجی، شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی، حضور در ستادهای رونق، همکاری و هماهنگی با حوزه صنعت، معدن و تجارت، حضور وزیر و معاونان رییس جمهور در اتاق بارزگانی یاسوج را از شاخص ترین برنامه اتاق بازرگانی یاسوج بیان کرد.

انتها پیام/

 

منتشر شده در :2017/05/10 - 03:05|شناسه خبر: 31892 444 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه