امروز :جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۱۶:۲۸:۰۸

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

فرماندار کهگیلویه:

نگاه دولت نسبت به آمار آسیب‌های اجتماعی واقع بینانه است

فرماندار کهگیلویه گفت: یکی از مهمترین تصمیمات اساسی دولت تدبیر و امید برای مبارزه با مواد مخدر، نگاه واقع بینانه به آمار آسیب‌های اجتماعی است.

راه ملت: همایش مبارزه با مواد مخدر با حضور اعضاء شورای تامین، شورای اداری، شوراهای اسلامی شهر و روستا،دهیاران، مدیران مدارس و بهورزان مراکز روستایی ظهر امروز در فرمانداری دهدشت برگزار شد.

علی پوزش در این مراسم اظهار داشت: هدف از برگزاری همایش مبارزه با مواد مخدر  این بود که ما نیازمند بسترسازی فرهنگی و اجتماعی  برای مبارزه با مواد مخدر هستیم.

فرماندار کهگیلویه بیان کرد: اگر ما بتوانیم با همکاری و مشارکت بیش از پیش مسؤولان،  ائمه جمعه و جماعات ،سازمان‌های مردم‌ نهاد و نخبگان، اهل قلم، هنرمندان و ورزشکاران، آگاهی و اطلاعات مردم را در راستای کاهش معضل اعتیاد ارتقاء دهیم به‌ طور حتم شاهد بهبودی وضعیت جامعه خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه در دنیا چهار بحران بشریت را تهدید می‌کند این بحران‌ها را شامل تسلیحات اتمی، بحران  محیط زیست، فقر و معظل خانمان سوز اعتیاد عنوان کرد.

پوزش با بیان اینکه افزون بر نیمی از کشفیات مواد مخدر دنیا مربوط به ایران است، تصریح کرد: جامعه ما برای رشد و رسیدن به اهداف خود، نیازمند یک فرهنگ و الگوسازی اجتماعی است.

این مسؤول ضمن گرامیداشت یاد وخاطره شهیدان «دیورخش» و«مژه» که در راه مبارزه با مواد مخدر جان دادند، افزود: در مکتب توحیدی ما، دفاع از ارزش‌ها، پاسداری از دستاوردها و تداوم این حرکت نیازمند بستری به نام فرهنگ ایثارگری” و شهادت است.

وی پیروزی تفکر اعتدال در انتخابات یازدهمین دروه ریاست جمهوری و تغییر نگرش نسبت به برخی از مسایل جامعه را موجب شکل‌گیری نگاهی واقع بینانه به مسایل اجتماعی،  و آسیب‌های اجتماعی دانست وگفت: یکی از مهمترین تصمیمات اساسی دولت تدبیر و امید برای مبارزه با مواد مخدر، نگاه واقع بینانه به آمار آسیب‌های اجتماعی است.

وی به مراکز نگهداری از معتادان و ایجاد شغل برای بهبود یافتگان اعتیاد اشاره کرد وافزود: در دولت تدبیر و امید شیوه برخورد با معتادان خیابانی نیز تغییر کرد و وزارت کار به عنوان مجری این طرح انتخاب شد که این وزارتخانه با گسترش مراکز نگهداری معتادان خیابانی، آنان را به کمپ‌های اجباری ترک اعتیاد هدایت کرد.

پوزش بیان کرد: آسیب‌های ناشی از مصرف مواد مخدر فقط مختص محیط‌های شهری نیست بلکه امکان اشاعه و ترویج مصرف مواد مخدر توسط سوداگران مرگ در محیط‌های روستایی نیز وجود دارد که ضروری است دهیاران و شوراهای اسلامی در روستاها با آگاهی بیشتر و نگاه تیزبینانه‌تری از گسترش این دام برای جوانان روستا جلوگیری کنند.

فرماندار کهگیلویه آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی مبتنی بر اصول علمی در بحث پیشگیری و مقابله با مصرف مواد مخدر در سطح در مناطق روستایی را بسیار مهم عنوان کرد.

پوزش افزود: نهاد آموزش و پرورش به عنوان پرجمعیت‌ترین ایستگاه تعلیم و تربیت نقش مؤثری در زمینه پیشگیری از سوء مصرف مواد مخدر به عهده دارد؛ معلمان می‌توانند نقش مؤثری در پیشگیری از اعتیاد و تحقق اجتماعی شدن رویکرد همگانی مبارزه با مواد ‏مخدر داشته باشند.‏

وی همچنین بهورزان را سنگرداران تأمین سلامت مردم دانست و گفت: سلامت مردم از روستاها شروع می شود و بهورزان در اجرای سیاست‌های دولت یازدهم در برنامه‌های طرح تحول سلامت نقش برجسته‌ای داشته اند که جای تقدیر دارد.

به گزارش راه ملت در پایان این مراسم با حضور دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان از خانواده شهیدان «دیورخش» و «مژه» شهدای مبارزه با موادمخدر شهرستان تکریم شد.

منتشر شده در :2017/07/22 - 05:07|شناسه خبر: 32245 460 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه