امروز :چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۰۵:۰۳:۴۴

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

تکمیل طرح های هادی و گازرسانی به زیلایی به جد پیگیری می شود/ ضرورت تقویت زیرساخت های گردشگری در زیلایی

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه افق خوبی پیش روی مردم زیلایی می بینم، گفت: باتوجه به طبیعت بکر این منطقه باید زیرساخت های گردشگری در زیلایی تقویت شود.

راه ملت: جشن بزرگ فرهنگ و هنر زیلایی با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد، نماینده مردم شهرستان های بویراحمد و دنا در مجلس، جمعی از مسئولان استانی و محلی و مردم ولایتمدار زیلایی و با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد سلامی در روستای برد پهن برگزار شد.

علی محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این آیین با تبریک میلاد با سعادت حضرت مهدی موعود (عج)، اظهار داشت: زاگرس بزرگ ما رنگین کمانی از اقوام و فرهنگ های مختلف است و افتخار دارد از شمال غرب تا جنوب شرق با ترک و لک و قشقایی خاکریز جنوب و شمال ایران باشد.

وی خطاب به مردم خونگرم زیلایی گفت: ما موظفیم برای پیشرفت ایران تلاش کنیم و زیلایی هم برگ زرینی است که به امانت به ما سپرده شده است و باید برای آبادانی آن تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه انتشار یک تصویر در فضای مجازی موجب معطوف شدن توجه دولتمردان به مشکلات این منطقه شد، افزود: محرومیت دهستان زیلایی تاریخی است اما در ۴ دهه اخیر همواره برای رفع این محرومیت ها تلاش شده است.

احمدی عنوان کرد: چندماه پیش با همراهی شورای اداری و نماینده مردم بویراحمد و دنا در این منطقه حضور پیدا کردیم و از نزدیک مشکلات دهستان زیلایی بررسی شد و با خدای خود عهد کردیم که این حضور صرفا یک جلسه اداری نباشد.

وی افزود: بیش از ۳ ماه مشکلات حوزه زیلایی به صورت کارشناسی بررسی شد و پس از برگزاری چندین جلسه با مدیران تمامی موانع و فرصت های این منطقه شناسایی و جمع بندی های لازم انجام شد.

مقام ارشد اجرایی استان با اشاره به سفر معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهور به استان، گفت: با هدف رفع محرومیت از منطقه محروم زیلایی تفاهم‌نامه با ۱۰ مصوبه میان استانداری کهگیلویه و بویراحمد و دفتر مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری منعقد شد.

 

وی ارزش این تفاهم نامه را ۷۳۰ میلیارد ریاب برشمرد و گفت: این نوید را می دهم که طرح ها و پروژه هایی که در مناطق محروم کلید می خورد گرچه به دلیل مشکلات مالی و ضعف ساختارها اندکی با تاخیر روبه رو بوده اما هرچه دولتمردان وعده داده اند با مساعدت و همراهی مردم انجام می شود.

احمدی بیان کرد: امید است هر قول و وعده ای که در خصوص زیلایی باشد نیز محقق شود.

وی به مفاد تفاهم نامه زیلایی اشاره کرد و گفت: احداث یک باب دبیرستان در روستای موشمی علیا، راه اندازی پایگاه اورژانس جاده ای پوله، احداث مرکز بهداشتی درمان شبانه روزی، احداث دوباب خانه پزشک، احداث سالن ورزشی توپی و ایجاد زیرساخت مجتمع های تولیدی از مهم ترین مواد این تفاهم نامه است.

احمدی تصریح کرد: این قول را به مردم غیور زیلایی می دهم که با همت و مساعدت نماینده، وعده مدیران دلسوز و به یاری خداوند یک نفر از پرسنل استانداری به عنوان مسئول پیگیری اجرایی کردن این مصوبات منصوب می کنم و به طور قطع در تهران پیگیر این مصوبات خواهم بود و به یاری خداوند متعال این مصوبات اجرایی می شود.

وی با تاکید بر اینکه آنچه در توان دولتمردان و مدیران استان باشد کوتاهی نمی کنند، بیان کرد: معتقدم در مناطقی زیبا و بکر همچون زیلایی به جای اینکه به دنبال احداث کارخانه و پتروشیمی باشیم که شایدسال ها طول بکشد و محیط زیست دچار آسیب شود تا شاید رونقی ایجاد شود وقتی خداوند اوج هنر خود را در این منطقه به نمایش گذاشته

است و کافی است که فقط مسیر ارتباطی زیلایی را ساماندهی کنیم و با تقویت گردشگری و تولیدات روستایی و خدمات و آن جایی که فضا وجود دارد می توان با صنایعی که نیاز منطقه است این منطقه را تقویت کنیم.

احمدی گفت: افق خوبی برای مردم زیلایی می بینم.

وی از احداث ایستگاه پمپاژ آب از رودخرسان خبرداد و افزود: این طرح در حال مطالعه است و باتوجه به توپوگرافی منطقه باید به صورت علمی بررسی و اقدام شود نه اینکه طرح و قولی دهیم و در آینده مدیری بگوید به دلایل فنی این طرح قابلیت اجرا ندارد.

وی تصریح کرد: با خدای خدامان عهدکردیم که هرقولی که به مردم این منطقه بدهیم تمام توان خود را برای عملی شدن آن به کار بگیریم.

احمدی با بیان اینکه تامین جهیزیه و احداث مسکن برای تمام افراد مددجو زیرپوشش کمیته امداد یکی از مصوبات این تفاهم نامه بود، اژهار داشت: کمیته امداد این وعده را دادند و امید است که عملیاتی شود.

وی خاطرنشان کرد: این ۱۰ مصوبه به جز پروژه ها و طرح هایی است که دستگاه های دیگر در دست اجرا دارند.

وی بیان کرد: با همکاری نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس و به یاری خداوند دنبال تکمیل گازرسانی به تمام روستاهای این منطقه هستیم.

احمدی افزود: تکمیل طرح های هادی را نیز به جد پیگیری می کنیم و آنچه از دست ما برمی آید برای اینکه شما در دل این طبیعت زیبا زندگی آبرومند، معیشت خوب و فرزندان شاد داشته باشید دنبال خواهیم کرد.

منتشر شده در :2018/05/02 - 01:05|شناسه خبر: 33988 403 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه