امروز :چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ساعت : ۰۰:۵۷:۴۵

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد:

خارج شدن برخی موقوفات کهگیلویه و بویراحمد از وقفیات/ اعزام ۴۰مبلغ به بقاع متبرکه در ماه رمضان

teleg3
خارج شدن برخی موقوفات کهگیلویه و بویراحمد از وقفیات/ اعزام ۴۰مبلغ به بقاع متبرکه در ماه رمضان

راه ملت: حجت الاسلام سید نورالله جنتی پور صبح امروز سه شنبه، ۲۵ اردیبهشت ماه در نشست خبری با خبرنگاران ویژه ضیافت الهی(ماه مبارک رمضان) افزود: وظیفه اوقاف و امور خیریه گام برداشتن در جهت ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) است چراکه امامزادگان بزرگترین ظرفیت فرهنگی کشور هستند .

وی ضمن انتقاد از وضعیت زیرساخت های بقاع متبرکه استان اظهارکرد: باید به تامین و فراهم ساختن زیرساخت ها در بقاع متبرکه استان توجه بیش از پیش شود .

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اعزام ۴۰ مبلغ آموزش دیده در ایام ماه مبارک رمضان به بقاع متبرکه دارای ظرفیت استان خاطرنشان کرد: ۲۰ مبلغ از استان قم و ۲۰ مبلغ بومی در بقاع متبرکه استان حضور می یابند .

جنتی پور تصریح کرد: بیان احکام، اخلاق، تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف، مشاوره، برگزاری محافل قرآنی با حضور قاریان بین المللی، جزء خوانی و ترتیل خوانی قرآن و مراسم شب احیاء از جمله برنامه های ویژه ماه مبارک رمضان در استان است .

وی با بیان اینکه شعار قرآنی می دهیم اما عمل به قرآن کمتر است، ادامه داد: دستگاههای فرهنگی استان در رابطه با قرآن چقدر هزینه کرده اند و چه کاری موثری انجام دادند .

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: سهمیه استان کهگیلویه و بویراحمد طی سالجاری تربیت ۵۲۰۰ حافظ قرآن است که باید همکاری و تلاش شود تا این تعداد محقق شود .

جنتی پور بیان کرد: درآمدهای موقوفه قرآنی در این استان ضعیف و ناچیز است که برای افزایش این موقوفات به اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در این زمینه بخصوص اصحاب رسانه و مطبوعات نیازمندیم .

وی تاکید کرد: برخی ها اعلام می کنند که هزینه مراسم ختم، چهلم و سالگرد عزیزان و اعضای خانواده خود را صرف امور خیریه و وقف می کنند اما متاسفانه بیشتر مواقع این امر محقق نمی شود و حد همان اعلام می ماند .

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: روزانه ۲۰ تا ۳۰ نفر افراد مستحصل به اوقاف و امورخیریه برای گرفتن کمک مراجعه می کنند .

جنتی پور افزود: طی ایام ماه مبارک رمضان ۱۰۰۰ سبد غذایی از محل موقوفه ۶ هکتاری یاسوج در مناطق محروم استان بین خانواده های نیازمندان توزیع خواهد شد .

وی با اشاره به اینکه موقوفاتی در سطح استان داریم که از وقفیات خارج شدند، تصریح کرد: یک و نیم دونگ از زمینهای “سرگچینه” تا “کوشک” موقوفه سید الشهداء است این زمینها وقف نامه ای در اداره ثبت اسناد و املاک دارد که حدود چندین هزار هکتار زمین می شود .

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: همچنین زمین فرودگاه یاسوج و اراضی تنگ مهریان نیز وقفی هستند که از وقفیات خارج شده اند و اداره اوقاف و امور خیریه دنبال امور این اراضی است و در حال انجام اقداماتی در این خصوص برای بازگرداندن آنهاست.

منتشر شده در :2018/05/15 - 05:05|شناسه خبر: 34055 349 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه