امروز :یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۱۰:۲۹:۵۸

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد:

یاسوج ظرفیت پایلوت ” شهر سبز” را دارد/ مدیریت اصولی پسماند با مشارکت های مردمس محقق می شود

مدیرکل محیط زیست استان از راه اندازی ستاد هفته محیط زیست در استان خبر داد و گفت: امروزه آب در دنیا جایگاه ویژه ای را پیدا کرده و باید در راستای مدیریت مصرف آن تلاش کرد.

مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: مدیریت اصولی پسماند در استان با مشارکت مردم و سمن ها امکان پذیر است.

به گزارش راه ملت، محسن جعفری نژاد بسطامی در نشست با خبرنگاران با تاکید بر اینکه بخش اعظمی از مشکلات زیست محیطی با آموزش حل می شود، اظهار داشت: بدون شک فرهنگ سازی در این خصوص و مشارکت مردمی در دستیابی به اهداف این حوزه ضروری است.

 

مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: آلودگی های پلاستیک و زمان بر بودن تجزیه این مواد یکی از مهم ترین چالش های پیش روی حوزه محیط زیست است.

 

وی با تاکید بر این تغییر سبک زندگی مردم مهم ترین عامل افزایش آثار آلودگی های پسماند است، گفت: یکی از محورها و زنجیره های مدیریت پسماند تفکیک در مبدا است که این میزان در کشور ما پایین ترم از نرم جهانی است و استان نیز در این خصوص وضعیت مطلوبی ندارد.

 

جعفری نژاد بسطامی با انتقاد از اینکه در ۱۷ شهر استان مدیریت پسماند به صورت اصولی انجام نمی شود، افزود: مدیریت پسماند بسیار سخت است ولی کاهش میزان زباله یکی از راهکارهای اساسی در این خصوص است.

 

وی تاکید کرد: شهر یاسوج با توجه به ظرفیت ها و ویژگی های خاص آن می تواند به عنوان پایلوت شهر سبز در کشور معرفی شود و تحقق این موضوع نیازمند همت همگانی است.

 

مدیرکل محیط زیست استان از راه اندازی ستاد هفته محیط زیست در استان خبر داد و گفت: امروزه آب در دنیا جایگاه ویژه ای را پیدا کرده و باید در راستای مدیریت مصرف آن تلاش کرد.

وی با تاکید بر اینکه دامداری سنتی به اقتصاد استان کمکی نمی کند، تاکید کرد: دامداری باید به سمت اقتصاد صنعتی پیش رود و بدون شک با چرای غیرمجاز برخورد می شود.

وی تصریح کرد: با هرگونه شکار و صید غیرمجاز برخورد می شود و دنا به عنوان یک زیستکره برای آیندگان حفظ شود.

منتشر شده در :2018/06/11 - 01:06|شناسه خبر: 34263 355 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه