امروز :چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۱۴:۵۸:۱۹

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

مدیرکل ارشاد کهگیلویه و بویراحمد:

اجرای ۲۰ نمایش هر شب در مناطق مختلف شهرستان بویراحمد/ منتخب هفتمین جشنواره ملی آیین نمایشی رضوی به جشنواره بین المللی مریوان راه می یابد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: منتخب هفتمین جشنواره ملی آیین نمایشی رضوی به جشنواره بین المللی تئاتر مریوان راه می یابد.

راه ملت، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: منتخب هفتمین جشنواره ملی آیین نمایشی رضوی به جشنواره بین المللی تئاتر مریوان راه می یابد.

 

رضا دهبانی پور شامگاه جمعه در حاشیه آیین آغاز به کار هفتمین جشنواره ملی آیین های رضوی با تبریک و گرامیداشت دهه کرامت، اظهار داشت: ایام دهه کرامت از میلاد با سعادت فاطمه معصومه (س) آغاز و تا میلاد امام رضا (ع) ادامه دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به برنامه های محول شده از سوی وزارت ارشاد در این دهه عنوان کرد: این برنامه ها در قالب تفاهم نامه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بنیاد بین المللی امام رضا (ع) منعقد شد.

وی با تاکید بر توانایی ها و ظرفیت های خوب هنرمندان استان، تصریح کرد: کهگیلویه و بویراحمد هفتمین سال است که میزبانی جشنواره آیین های نمایشی در فرهنگ رضوی را برعهده دارد.

مدیرکل ارشاد استان اظهار داشت: بعد از ارائه فراخوان این جشنواره ۴۲ اثر نمایشی از سراسر کشور به دبیرخانه جشنواره ملی آیین های نمایشی در فرهنگ رضوی ارسال شده است که از این میان تعداد ۱۰ اثر شامل ۶ اثر نمایشی و ۴ اثر نقالی با رای هیئت داوران به مرحله نهایی این جشنواره راه یافتند.

وی افزود: ۳ اثر منتخب در هفتمین جشنواره ملی آیین های نمایشی رضوی از سوی هئیت داوران در استان معرفی می شود و گروه نخست به جشنواره بین المللی تئاتر مریوان راه می یابند.

 

دهبانی پور با اشاره به مکان برگزاری این نمایش ها، عنوان کرد: این آثار در محل پلاتو سرباز ارشاد، پارک ولایت، پارک ساحلی و پارک مهرورزی در شهر یاسوج به نمایش گذاشته می شوند.

وی افزود: این آثار در شهر مادوان و روستای سرآبتاوه از توابع شهرستان بویراحمد نمایش داده می شوند که در واقع هر شب بعد از نماز مغرب و عشا ۲۰ اثر نمایشی در این ۶ منطقه بویراحمد اجرا می شود.

دهبانی پور یکی از اهداف برگزاری این جشنواره را تبیین هرچه بیشتر فرهنگ رضوی و آشنا کردن مردم استان با سیره عملی امام رضا (ع) عنوان کرد.

 

مدیرکل ارشاد در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: جشنواره رضوی در قالب جشن بزرگ دهه کرامت در بخش لوداب برگزار شد و با استقبال کم نظیر مردم رو به رو شد.

وی گفت: بعد از ارائه فراخوان مسابقات کتاب و کتابخوانی در فرهنگ رضوی نام نویسی آغاز شده است که بعد از ۳۱ تیرماه آزمون این مسابقات برگزار می شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد این جشنواره را فرصت مناسبی برای جمع شدن اعضای خانواده به دور یکدیگر خواند و گفت: خانواده ها ساعتی را در کنار یکدیگر به تماشای برنامه های مفرح و سودمند می پردازند.

منتشر شده در :2018/07/20 - 11:07|شناسه خبر: 34520 516 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه