امروز :شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۱۹:۴۲:۱۲

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

با معرفی برگزیدگان؛

هفتمین جشنواره ملی آیین نمایش رضوی به کار خود پایان داد

راه ملت، هفتمین جشنواره ملی آیین نمایش رضوی به میزبانی استان هنرپرور کهگیلویه و بویراحمد و با معرفی گروه های برگزیده پایان یافت.   رضا دهبانی پور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد در آیین اختتامیه هفتمین جشنواره ملی آیین نمایش رضوی، گفت: هنرمندان هشت استان کشور به مدت سه روز در این […]

راه ملت، هفتمین جشنواره ملی آیین نمایش رضوی به میزبانی استان هنرپرور کهگیلویه و بویراحمد و با معرفی گروه های برگزیده پایان یافت.

 

رضا دهبانی پور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد در آیین اختتامیه هفتمین جشنواره ملی آیین نمایش رضوی، گفت: هنرمندان هشت استان کشور به مدت سه روز در این جشنواره به اجرای نمایش های خود پرداختند.

 

وی عنوان کرد: وزارت ارشاد برنامه های خود را در سه بخش موضوعی به ادارات کل ارشاد، مسابقات کتابخوانی به کتابخانه ها و جشن های عمومی کانون فرهنگی هنری مساجد واگذار کرد.

 

دهبانی پور با بیان اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد دارای ظرفیت خوبی در حوزه تئاتر و هنرهای نمایشی است، گفت: امسال هفتمین سالی است که این استان میزبان این جشنواره ملی است.

وی گفت: از ۴۳ اثر که دبیرخانه این جشنواره ارسال شد ۱۰ اثر شامل ۶ کار گروهی در قالب نمایش و ۴ اثر در قالب نقالی برگزیده شدند.

 

دهبانی پور بیان کرد: این آثار در این سه روز در چهار محل پلاتو روباز ارشاد، پارک مهرورزی، پارک ساحلی و پارک ولایت به شکل عمومی به نمایش گذاشته شدند.

وی خاطرنشان کرد: امسال در اقدامی متفاوت تر از گذشته در دو نقطه پرجمعیت شهرستان بویراحمد در شهرمادوان و روستای سرآبتاوه نیز این نمایش ها به اجرا درآمد.

دهبانی پور بیان کرد: هیئت داوران از میان این ۱۰ اثر سه نمایش و یک نقالی را انتخاب و اثر برگزیده به جشنواره بین المللی مریوان راه می یابد.

وی خاطرنشان کرد: عوامل اجرایی این جشنواره تمام سعی خود را برای برگزاری هرچه بهتر این جشنواره به کار گرفتند و تلاش کردیم که از هنرمندان مهمان آنطور که شایسته است میزبانی کنیم تا به عنوان سفیرانی مبلغ مهمان نوازی و غنای فرهنگی این دیار باشند.

در این آیین از اردشیر کیانی رئیس سابق انجمن نمایش استان با اهدای لوح سپاس تقدیر شد.

نمایش “شابریون” از استان خوزستان و نقل سلسله الذهب به نقالی محمد رفیع شیخی از استان البرز به عنوان آثار برگزیده از سوی هیئت داوران انتخاب شدند.

 

منتشر شده در :2018/07/23 - 07:07|شناسه خبر: 34553 538 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه