امروز :یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۰۸:۳۰:۱۷

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

طرح واکسیناسیون علیه ویروس هپاتیت B در کهگیلویه و بویراحمد اجرا می شود

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پرشکی استان، گفت: در راستای دستیابی به افق حذف هپاتیت های ویروسی کمیته استانی اجرای طرح ملی واکسیناسیون علیه ویروس هپاتیت شروع می شود. B اهدا کنند گان مستمر خون شروع می شود

راه ملت، ابراهیم نعیمی از شروع طرح واکسیناسیون علیه ویروس هپاتیت B جهت کلیه اهدا کنندگان مستمر خون ۲۹ ساله به بالا از ابتدای مهرماه ۹۷ به مدت ۶ماه و در سه نوبت صفر، یک ماهه و ۶ماهه خبر داد.
وی تصریح کرد: کلیه اهدا کنندگان متولد سال ۱۳۶۸ به قبل با همراه داشتن کارت واکسیناسیون تحویلی از پایگاههای انتقال خون استان می توانند در طول اجرای این طرح با مراجعه به کلیه مراکز بهداشتی و درمانی شهری و روستایی جهت انجام واکسیناسیون خود اقدام نمایند.
نعیمی همچنین از انتخاب پایگاههای واکسیناسیون در بیمارستانهای شهید بهشتی یاسوج، امام خمینی(ره) دهدشت و بی بی حکیمه(س) گچساران در دو نوبت صبح و عصر جهت سهولت دسترسی اهدا کنندگان به واکسن در طول اجرای این طرح خبر داد.
مدیر عامل سازمان انتقال خون استان، گفت: برنامه ریزی های لازم جهت اطلاع رسانی عمومی از طریق رسانه ها، فراخوان، ارسال پیامک و تماس تلفنی به اهدا کنندگان و معرفی مراکز انجام واکسیناسیون به آنها صورت گرفته است.
دکتر رستم حسن زاده خاطر نشان کرد: چاپ و تکثیر کارت واکسیناسیون ویژه اهدا کنندگان خون و توزیع آنها در پایگاه های انتقال خون سه شهرستان بزرگ جهت تحویل به اهدا کنندگان در طول انجام این طرح در این سازمان انجام شده است.
پریسای، مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان نیز در ادامه بیماریابی هپاتیت های ویروسی در کلیه مراکز و آزمایشگاههای دولتی و خصوصی و مراقبت آنها در سطح استان در راستای افق حذف هپاتیت های ویروسی را یاد آور شد.
به گزارش وب دا؛ این نشست با حضور معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان، مدیر عامل سازمان انتقال خون استان، معاون فنی سازمان انتقال خون استان، کارشناسان و مدیران مرتبط معاونت بهداشتی در دفتر این معاونت برگزار گردید.

منتشر شده در :2018/09/03 - 07:09|شناسه خبر: 34973 420 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه