امروز :دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۰۱:۲۵:۴۷

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

شهردار یاسوج: دغدغه اجرای طرح کمربند سبز را داریم

شهردار یاسوج گفت: پیگیر اجرای طرح کمربند سبز با همکاری حفاظت محیط زیست هستیم و در این زمنیه از هیچ کوششی دریغ نمی‌شود.

راه ملت: نستهن مقدم در نشست با تشکل مردم نهاد نهضت سبز زاگرش اظهار داشت: بحران و تنش آبی از مهمترین مشکلات پیش روی کشور و استان بوده و در زمینه مدیریت منابع آبی  تاکنون جلسات زیادی برگزار شده که خروجی اثر گذار و لازم را نداشته است.

وی افزود: در صورت اجرایی شدن فرهنگ عدم کشت با توجه به وضعیت تنش آبی در دراز مدت منافع زیادی عاید استان می‌شد، چرا که اگر محاسبه ای داشته باشیم مشخص می شود برداشت محصول در کهگیلویه و بویراحمد نسبت به استان‌های همجوار مقرون به صرفه نیست.

مقدم با اشاره به اینکه در مدیریت منابع آبی باید به تولید اقتصادی و اهمیت کالای مصرفی و ارزش مجازی آبی توجه شود، ادامه داد: برداشت بی رویه آب از منابع زیر زمینی به حدی بوده که ۱۰۰ سال بارش نیز این کمبود را جبران نمی‌کند.

وی ادامه داد: به دلیل حاکم شدن این وضعیت شاهد ارتزاق سخت روستاییان و در نتیجه مهاجرت آنان به شهری نظیر یاسوج هستیم که تبعات آن برهیچ کسی پوشیده نیست.

شهردار یاسوج نقش تشکل‌ها در صیانت و حفاظت از منابع آبی تاثیرگذار دانست و افزود: لازم است کمربند سبز یاسوج با مشارکت دستگاه‌های مرتبط به ویژه شهرداری و محیط زیست ایجاد شود.

مقدم در ادامه ضمن استقبال از برنامه‌های اثرگذار و آموزش محور تشکل نهضت سبز زاگرس بیان کرد: برگزاری مسابقه شهر پاک با محوریت نقش شهروندان و مدیریت شهری در ایجاد شهر پاک از جمله برنامه‌های فرهنگی بود که به همت شهرداری یاسوج برگزار و اثرات برگزیده در این مسابقه نیز مشخص شدند.

وی به اشاره به ضرورت فعالیت تشکل‌های مردم نهاد گفت: سازمان‌های مردم نهاد به عنوان نهادهایی توانمند در تحقق الگوی مشارکت اجتماعی باید در جامعه پذیرفته و از آنان استقبال شود.

مقدم افزود: وجود تشکل‌های مردم نهاد به عنوان یک سازمان غیر دولتی فرصتی ارزشمند بوده که باید آن را غنیمت شمرد و از آن به عنوان یک پل ارتباطی بین شهروندان و دستگاه‌های اجرایی استفاده شود.

وی با بیان اینکه مبحث آموزش به شهروندان حلقه مفقوده‌ای بوده که در سایه موضوع فرهنگ سازی رنگ باخته است، خاطرنشان کرد: ضروری است آسیب شناسی لازم انجام که به همین منظور آموزش وآگاه سازی شهروندان باید در اولویت قرار بگیرد.

شهردار یاسوج با اشاره به اینکه مسئولان باید راه ارتباط صحیح و اثرگذار با شهروندان را پیدا کنند، تاکید کرد: استفاده از ظرفیت تشکل‌های مردم نهاد یکی از بسترهایی بوده که می‌توان از طریق آن با مردم ارتباط بهتری برقرار کرد و آنان را شهروندانی وظیفه شناس و مسئولیت پذیر بارآورد.

وی با بیان اینکه تمام ایرادات فرهنگی نیست گاهی هم ناشی از ناآگاهی است، ادامه داد: در شهر یاسوج نیازمند تفکری هستیم که تمام شهروندان این شهر را مانند خانه خود بدانند و متوجه باشند که در صورت عدم رعایت قواعد و قوانین شهری به طریق قانونی با آنان برخورد می‌شود.

دبیر اجرایی تشکل نهضت سبز زاگرس نیز در این نشست گفت: تیم اجرایی و جوان تشکل در راستای اهداف تعیین شده در این سازمان از سال ۹۰ شروع به کار کرد و هم اکنون ۲۰ نفر به عنوان اعضای اصلی و شورای مرکزی برنامه ها را جهت دهی و هدایت می‌کنند.

امید سجادیان با بیان اینکه نهضت سبز هدفی جز بهبود شرایط  و وضعیت موجود  ندارد، افزود: مطالبه گری بدون توجه به مسائل قومی وسیاسی جز اهداف اصلی تشکل نهضت سبز زاگرس بوده به گونه‌ای که این تشکل همواره در زمینه معضلات اجتماعی، فرهنگی و زیست محیطی پیشرو بوده است.

وی ادامه داد: شعار نهضت سبز این است که شهروند خوب پایه گذار شهری خوب خواهد بود که باتوجه به این شعار ترسیم شده معتقدیم باید درکنار مطالبه گری از سازمان ها، برنامه لازم را نیز ارائه نمود و عملیاتی کرد.

سجادیان راه اندازی کمپین شهر پاک در قالب پویش‌هایی از جمله سه شنبه بدون خودرو و سه شنبه بدون کیسه پلاستیکی، پویش ملی خانه تکانی فرهنگی و درختکاری، برگزاری طرح جنگلانه با مشارکت مدارس، طرح کاشت گونه‌های بومی و بذر بلوط، ایجاد رویشگاه‌های طبیعی گیاهان در حال انقراض، برگزاری و برپایی نمایشگاه و مسابقاتی با محور مسائل زیست محیطی و فرهنگی، تهیه پکیج لوازم التحریر برای ۱۵۰۰ نفر از دانش آموزان درمناطق محروم استان را از مهمترین اقدامات انجام شده توسط این تشکل عنوان کرد.

دبیر اجرایی تشکل نهضت سبز زاگرس با اشاره به نقش و ارتباط اثرگذار سازمان‌های مردم نهاد در مدیریت شهری و شهروندان بیان کرد: این تشکل در تمامی حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و زیست محیطی آمادگی لازم برای همکاری با دستگاه‌های مختلف بویژه شهرداری برای ارتقای سطح فرهنگ اجتماعی و محیط زیستی در جامعه را دارد.

انتهای پیام/ ت

منتشر شده در :2018/09/27 - 03:09|شناسه خبر: 35097 312 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه