امروز :سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۰۲:۲۴:۰۳

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

مدیرکل فرهنگ و ارشاد کهگیلویه و بویراحمد:

نمایشگاه بزرگ کتاب در یاسوج برگزار می شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری نمایشگاه بزرگ کتاب استان از سوم تا هشتم بهمن ماه در یاسوج خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری راه ملت از یاسوج، رضا دهبانی پور ظهر امروز در نشست با خبرنگاران با محوریت” برنامه های چهل سالگی انقلاب” ، اظهار داشت: انقلاب یک پدیده است و بزرگان همواره در طول تاریخ معتقدند، وجه غالب انقلاب ایران انگیزه اقتصادی نبود و عوامل بسیاری در شکل گیری این انقلاب موثر بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: ماهیت اساسی انقلاب اسلامی فرهنگی است و مبنای آن دین اسلام و خاص مذهب شیعه است.

وی با بیان اینکه سرمایه گذاری ما در حوزه فرهنگ اندک است، افزود: تکثر دستگاه های فرهنگی خود موجب آسیب و آفت هایی شده است.

دهبانی بیان کرد: اکنون باید آسیب شناسی لازم در حوزه فرهنگ انجام شود.

وی با بیان اینکه گذشته شناسنامه این کشور است، گفت: در حوزه فرهنگ و هنر در گذشته آنطور که باید و شاید اقدامات مطلوبی انجام نشده است.

دهبانی پور ابراز کرد: امروز استان ما از مجموع ۳۷ جشنواره فجر به ۲۰ جشنواره ورود کرده است که نشان دهنده توانمندی های استان در حوزه تئاتر، نمایش و …است.

وی با اشاره به اینکه تئاتر استان از دهه ۶۰ به بعد دیده شد و اکنون حرفه ای شده است، افزود: وجود انجمن نمایش خود حاکی از میزان پیشرفت مطلوب هنرمندان بومی استان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در حوزه سینما علاوه بر سینماهای یاسوج و دهدشت، سینما سیار در بعضی از مناطق استان به مردم خدمات ارائه می دهند.

دهبانی پور گفت: در حوزه تجسمی امروز دست کاریکاتوریست ما را در جهان بالا می برند و در حوزه هایی مانند عکاسی حرفی برای گفتن داریم که همه این ها از دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

وی بیان کرد: در حوزه موسیقی به شکل بزمی در گذشته بوده اما به معنای تولید آلبوم و آموزشگاه های موسیقی بعد از انقلاب محقق شده است.

دهبانی پور افزود: باتوجه به تعامل با ائمه جمعه، فضای سیاسی مطلوب و … تا کنون محدودیتی در حوزه اجرای موسیقی در استان نداشتیم.

وی بااشاره به اینکه بیش از ۵۰۰ کانون در مساجد استان وجود دارد، اظهار داشت: موسسات قرآنی و برگزاری جشنواره های مختلف بخشی از اقدامات فرهنگی در استان است.

دهبانی پور بیان کرد: در گذشته در حوزه فرهنگ فقیر بودیم و بیش از ۸۰۰ عنوان کتاب در استان بعد از انقلاب تولید شد.

وی گفت: بدون شک منکر آسیب شناسی در این حوزه نیستیم و باید کتاب از منظر غنا و …بررسی شود.

دهبانی پور ابراز کرد: هر ساله جهت حمایت از نویسندگان کتاب های مولفان توسط ارشاد خریداری می شود.

وی با اشاره به تجلیل از نویسندگان استان، گفت: انتخاب کتاب سال از دیگر برنامه های ارشاد در این حوزه است.

دهبانی پور بیان کرد: رسانه های فاقد مجوز در اسرع وقت نسبت به اخذ مجوز اقدام کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: بیش از ۴۰ پایگاه خبری دارای مجوز در استان وجود دارد.

وی گفت: نمایشگاه کتاب از ۳ تا ۸ بهمن ماه در محل نمایشگاه های دائمی استان برگزار می شود.

دهبانی پور با اشاره به تخفیف ۳۰ درصدی کتاب در نمایشگاه، گفت: در کنار نمایشگاه کتاب نمایشگاه رسانه های دیجیتال نیز برگزار می شود.

وی بیان کرد: به همت خانه مطبوعات ۱۰ غرفه برای رسانه ها در این نمایشگاه پیش بینی شده است.

دهبانی پور بیان کرد: در آیین افتتاحیه فیلم فجر از آثاری با عنوان ” انقلاب به روایت هنر” تجلیل می شود.

وی گفت: سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر از ۱۲ تا ۲۲ بهمن ماه همزمان با سراسر کشور در استان برگزار می شود.

دهبانی پور با بیان اینکه این فیلم ها در ۲ سینمای استان اکران می شود، افزود: بین ۱۱ تا ۱۴ فیلم برگزیده کشوری در ایام دهه فجر در استان به نمایش گذاشته می شود.

وی با اشاره به اینکه باتوجه به اینکه در آستانه ایام فاطمیه قرار داریم، گفت: در این ایام هیچگونه موسیقی اجرا نمی شود.

دهبانی پور از برگزاری جشنواره موسیقی فجر در استان خبر داد و افزود: در حوزه تجسمی در ایام دهه فجر نمایشگاهی از دستاوردهای انقلاب برپا می شود.

وی از برگزاری دو سالانه کتاب و انتخاب کتاب برتر سال خبر داد و گفت: تاکنون ۱۵۰ عنوان کتاب به دبیرخانه رسیده و فردا آخرین مهلت ارسال آثار است.

دهبانی پور با اشاره به اینکه آزمون قرآن و عترت به صورت سراسری ۹ اسفندماه برگزار می شود، بیان کرد: آخرین مهلت برای ثبت نام علاقمندان ۵ بهمن ماه است.

وی از برگزاری نمایشگاه آثار هنری با موضوع “قرآن و عترت” به مناسبت چهل سالگی انقلاب نیز خبرداد و گفت: جشنواره محلی تئاتر خیابانی قرآن و عترت در شهرستان های ۸ گانه استان برگزار می شود.

منتشر شده در :2019/01/14 - 04:01|شناسه خبر: 36091 334 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه