امروز :سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ساعت : ۱۳:۲۷:۵۶

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

معاون سیاسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

اصلی ترین رسالت سمن ها آگاهی سازی و افزایش مشارکت اجتماعی در جامعه است

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: سمن ها نقش موثری در افزایش مشارکت اجتماعی و توسعه فرهنگی دارند.

 

راه ملت: کارگاه آموزشی و توانمندسازی سازمان های مردم نهاد استان به ریاست معاون سیاسی استاندار و با حضور مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری، مدیرکل بحران استانداری، مدیرکل بانوان و خانواده استانداری و جمعی از مسئولان و اعضای سمن ها در یاسوج برگزار شد.

محمد کاظم نظری معاون سیاسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این کارگاه با تاکید بر اینکه نقش تشکل های مردم نهاد در چرخه مدیریت بحران یکی از مولفه های توسعه پایدار است، اظهار داشت: در کشورهای مدرن حجمی از کارهای دولت بر عهده این سازمان ها است.

وی عنوان کرد: تشکل ها می توانند در ساماندهی وضعیت مردم به عنوان یک بازوی حمایتی دولت را یاری کنند.

نظری با اشاره به اینکه این کارگاه تخصصی شامل دو سطح وظایف عمومی و تخصصی است، افزود: در این کارگروه نقش سمن ها در مراحل پیش بینی و پیشگیری، آمادگی، مقابله، بازسازی و بازتوانی بحران آموزش داده می شود.

وی گفت: یکی از رسالت های سازمان های مردم نهاد آگاه سازی در حوزه های مختلف است.

معاون سیاسی استاندار با اشاره به هدف برگزاری این کارگاه آموزشی ابراز کرد: به عنوان مثال بعد از وقوع زلزله در شهر بم و تجربه آن حادثه تلخ این بار اعضای سمن ها حضور فعال تر ی در زلزله کرمانشاه داشتند.

وی افزود: در صورت ارائه آموزش صحیح به سمن ها می توان از ظرفیت این تشکل ها برای کاهش بار روانی و آسیب های جسمانی در وقوع حوادث و بلایای طبیعی استفاده کرد.

حجت الاسلام علی فتح میرمحمدی مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز در حاشیه برگزاری این کارگاه، عنوان کرد: این کارگاه یک روزه به همت دفتر امور اجتماعی استانداری برگزار شد‌.

وی بیان کرد: هدف از برگزاری این کارگاه ارتقاء سطح آموزش و افزایش توان عملیاتی اعضا سازمان های مردم نهاد برای رو به رو شدن با شرایط واقعی است.

میرمحمدی با تاکید بر اینکه واگذاری کارها به سمن ها، تصدی گری دولت را کاهش می دهد، گفت: سمن ها ظرفیت همراهی دولت در مدیریت بحران را دارند.

وی تاکید کرد: به طور قطع در عصر کنونی دولت می تواند با تکیه بر توان سمن ها به عنوان یک تسهیل کننده ارتباط بهتری با جامعه در جهت رفع مشکلات مردم برقرار کند.

میرمحمدی تصریح کرد: البته توانمندسازی سمن ها نیازمند حمایت و توجه جدی دولت به این تشکل ها است.

آذر صفایی نیا مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری نیز در حاشیه برگزاری این کارگاه، اظهار داشت: می طلبد با ایجاد یک بستر مناسب زمینه تخصصی شدن سمن ها را فراهم کرد.

وی گفت: مهم ترین نقش سمن ها افزایش مشارکت اجتماعی و پیشرفت جامعه است.

صفایی نیا ابراز کرد: سازمان های مردم نهاد با بهره گیری از جوانان خوش فکر می توانند در کاهش آسیب های اجتماعی نقش موثری ایفا کنند.

 

منتشر شده در :2019/02/13 - 07:02|شناسه خبر: 36891 464 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه