امروز :یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۰۳:۲۱:۲۹

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

حرم مطهر حضرت بی بی حکیمه(س)نگین مذهبی استان چهارفصل گهگیلویه و بویراحمد / امامزاده بی بی حکیمه(س) دختربلافصل امام موسی کاظم(ع)

راه ملت: ﻣﺮﺣﻮم ﻣﻐﻔﻮر ﻋﻼﻣﻪ مجلسی(ره) ، ﻓﺮزﻧﺪان اﻣـﺎم موسی کاظم(ع) را ۳۹ ﻓﺮزﻧﺪ ﺑﺮ ﺷﻤﺮده و ﺣﻜﻴﻤﻪ را یکی از آنها داﻧـﺴﺘﻪ و در اﻧﺘﻬـﺎ ﭼﻨـﻴﻦ فرمودند: در کوه های ﻣﺴﻴﺮ بهبهان، زیارتگاهی اﺳﺖ ﻛﻪ ﻣﻨﺘﺴﺐ ﺑﻪ ﺣﻜﻴﻤﻪ ﺧـﺎﺗﻮن است و شیعیانی که در این مسیر رفت و آمد دارند آنجا را زیارت می […]

راه ملت: ﻣﺮﺣﻮم ﻣﻐﻔﻮر ﻋﻼﻣﻪ مجلسی(ره) ، ﻓﺮزﻧﺪان اﻣـﺎم موسی کاظم(ع) را ۳۹ ﻓﺮزﻧﺪ ﺑﺮ ﺷﻤﺮده و ﺣﻜﻴﻤﻪ را یکی از آنها داﻧـﺴﺘﻪ و در اﻧﺘﻬـﺎ ﭼﻨـﻴﻦ فرمودند: در کوه های ﻣﺴﻴﺮ بهبهان، زیارتگاهی اﺳﺖ ﻛﻪ ﻣﻨﺘﺴﺐ ﺑﻪ ﺣﻜﻴﻤﻪ ﺧـﺎﺗﻮن است و شیعیانی که در این مسیر رفت و آمد دارند آنجا را زیارت می کنند.

حجت السلام قاسم مومنی شاد معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد روز یکشنبه هیجدهم فروردین ماه در جوار حرم مطهر امامزاده بی بی حکیمه(س) دختر بلافصل امام موسی کاظم(ع) گفت : ﻣﺮﺣﻮم ﻣﻐﻔﻮر ﻋﻼﻣﻪ مجلسی(ره) ، ﻓﺮزﻧﺪان اﻣـﺎم موسی کاظم(ع) را ۳۹ ﻓﺮزﻧﺪ ﺑﺮ ﺷﻤﺮده و ﺣﻜﻴﻤﻪ را یکی از آنها داﻧـﺴﺘﻪ و در اﻧﺘﻬـﺎ ﭼﻨـﻴﻦ فرمودند: در کوه های ﻣﺴﻴﺮ بهبهان، زیارتگاهی اﺳﺖ ﻛﻪ ﻣﻨﺘﺴﺐ ﺑﻪ ﺣﻜﻴﻤﻪ ﺧـﺎﺗﻮن است و شیعیانی که در این مسیر رفت و آمد دارند آنجا را زیارت می کنند.

در زﻣﻴﻨﻪ ورود اﻳﻦ ﺑﺎﻧﻮی ﻣﻌﻈﻤﻪ ﺑﻪ ﺳﺮزﻣﻴﻦ ایران، روایت متعددی نقل ﺷﺪه است. از ﺟﻤﻠﻪ اﻳﻦ ﻛﻪ ﻗﺮﻳﺐ یک ﺳﺎل ﭘﺲ از ﺳﻔﺮ ﺣـﻀﺮت معصومه (س) ﺑﻪ کشور ایران، جمعی از ﺧﺎﻧﻮاده اﻳﺸﺎن ﺑﻪ ﻗﺼﺪ زﻳﺎرت اﻣﺎم رضا(ع) از ﻣـﺴﻴﺮ ارﺟﺎن ﺑﻪ شیراز (ﺑﻪ ﺳﺮپرستی اﺣﻤﺪ ﺑﻦ موسی(ع) (ﺷﺎه ﭼﺮاغ) به سوی ﻣـﺮو رﻫﺴﭙﺎر شدند. از اﻓﺮادی ﻛﻪ در اﻳﻦ ﺳﻔﺮ ﺣﻀﻮر داﺷﺘﻨﺪ می ﺗﻮان به ﺣﺴﻴﻦ ﺑـﻦ موسی(ع)،ﻣﺤﻤﺪ ﺑﻦ موسی(ع) و ﺣﻜﻴﻤﻪ ﺑﻨﺖ موسی(ع) ﻛﻪ ﻫـﺮ ﺳـﻪ از ﻓﺮزﻧـﺪان اﻣﺎم ﻫﻔﺘﻢ ﺑﻮدﻧﺪ؛ اﺷﺎره نمود. اﻳﺸﺎن ﺑﺎ ﻋﺒﻮر از ﺷﻬﺮ ﺑﺎﺳﺘﻴﻦ وارد ﺷﻬﺮ ﻣﺘﺮوﻛﻪ ﻣﻴﺸﺎن ﻛﻪ تنگه ای ﻋﻈﻴﻢ و اﻣﻦ داشته می ﺷﻮﻧﺪ و ﺳﭙﺲ در ﻣﻜـﺎن کنونی سکنی میﮔﺰﻳﻨﻨﺪ.

مستند شوق خدمت

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت : مستند شوق خدمت با موضوع فعالیت های مختلف عمرانی و فرهنگی صورت گرفته در امامزاده بی بی حکیمه(س) با همکاری صدا و سیمای استان تهیه و در طول طرح نوروزی آرامش بهاری پخش گردید.

مستند آفتاب جنوب

قاسم مومنی شاد گفت : مستند آفتاب جنوب یک مستند فاخر با موضوع معرفی بقعه متبرکه امامزاده بی بی حکیمه(س) دختر بلافصل امام موسی کاظم(ع) با همکاری صدا و سیمای استان تهیه و در طول طرح نوروزی آرامش بهاری از شبکه استانی دنا پخش گردید.

برگزاری برنامه شب های حرم

این برنامه بصورت ویژه در حرم مطهر امامزاده بی بی حکیمه(س) دختر بلافصل امام موسی کاظم(ع) هر شب در طول طرح نوروزی آرامش بهاری برگزار گردیده و هر شب ۲۰ هدیه فرهنگی با طرح ایرانی اسلامی به شرکت کنندگان در مسابقه ای که حین برگزاری برنامه اجرا می شد اهدا گردیده است. این ویژه برنامه شامل قرائت قرآن ، اجرای مسابقه برای کودکان نوجوانان جوانان و بزرگسالان ، سخنرانی و پاسخ به شبهات ،پخش فیلم و مستند و … بوده است.

طرح نوروزی آرامش بهاری از ۲۸ اسفندماه ۱۳۹۷ لغایت ۱۴ فروردین ماه ۱۳۹۸ به مدت ۱۶ در این بقعه متبرکه برگزار گردید.

منتشر شده در :2019/04/07 - 08:04|شناسه خبر: 38291 354 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه