امروز :یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۲۱:۵۱:۳۰

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

 نرخ رشد مصرف انرژی در کهگیلویه و بویراحمد بیشتر از میانگین کشوری است/ گچساران همچنان رکوردار مصرف برق در استان

قائم مقام شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد باتشریح آخرین وضعیت مصرف برق در این استان، از بیشتر بودن نرخ رشد مصرف انرژی این استان نسبت به میانگین کشوری خبرداد.

راه ملت: به گزارش راه ملت و به نقل از روابط عمومی شرکت برق استان  ” دکتر نادر جانی پور ” در حاشیه جلسه مدیریت مصرف ویژه بانوان این شرکت به رسانه ها گفت: نرخ رشد مصرف انرژی در استان کهگیلویه و بویراحمد بیش از هفت و نیم درصد بوده که میانگین این نرخ در کشور حدود پنج و نیم درصد است.

وی با تشریح دلایل چگونگی افزایش نرخ رشد مصرف انرژی در استان کهگیلویه و بویراحمد نسبت به میانگین نرخ کشوری، اظهارداشت: مهاجرت های بی رویه از روستاها به شهرها، تغییر الگوهای مصرف ، افزایش واحدهای صنعتی نسبت به گذشته و بالا بودن مصرف برق از سوی مشترکین را می توان از مهمترین دلایل افزایش نرخ رشد مصرف انرژی در این استان برشمرد.

قائم مقام شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: میزان مصرف برق در حوزه های گرمسیری بویژه گچساران بالا بگونه ای که ۴۳ درصد میزان مصرف انرژی در این استان متعلق به این شهرستان است.

جانی پور با اشاره به میزان بالای مصرف انرژی توسط مشترکین خانگی هم اظهارداشت: حدود ۲۵ قلم از کالاهای خانگی نیاز به مصرف برق دارند که می طلبد خانم های خانه دار نهایت دقت در مصرف برق این وسایل را داشته باشند.

وی گفت: ساعات پیک بار تابستان در استان کهگیلویه و بویراحمد در مناطق گرمسیری از ساعت ۱۲ تا ۱۷ عصر خواهد بود که برای کاهش مصرف برق و جلوگیری از قطعی های ناخواسته برق، مدیریت مصرف را سرلوحه کار خود قراردهیم.

قائم مقام شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در روز نوزدهم تیرماه سال گذشته شاهد بالاترین مصرف برق یعنی ۴۱۶ مگاوات در این استان بوده ایم، خاطرنشان کرد: اگرچه با مدیریت های صورت گرفته هنوز به این میزان مصرف در استان نرسیده ایم اما از مشترکین می خواهیم نهایت دقت در مصرف برق را داشته باشند.

جانی پور گفت: میزان مصرف برق تا روز بیست نهم تیرماه جاری در کشو ۵۶ هزار و ۹۰ مگاوات بوده که این میزان در استان کهگیلویه و بویراحمد ۴۰۹ مگاوات گزارش شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل شاهد رشد حدود شش درصدی بوده ایم.

وی بالاترین میزان مصرف برق تا روز گذشته در استان کهگیلویه و بویراحمد را مربوط به گچساران با ۱۵۴ مگاوات عنوان و یادآورشد: کمترین میزان مصرف برق در این روز نیز در شهرستان چرام با ۲۱ مگاوات به ثبت رسیده است.

قائم مقام شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد، تعداد مشترکین برق در این استان را حدود ۲۷۰ هزار اشتراک عنوان که حدود ۱۷۰ هزار مشترک آن در شهرها و مابقی در روستاها وجود دارد.

منتشر شده در :2019/07/21 - 01:07|شناسه خبر: 40809 685 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه