امروز :شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۱۳:۱۷:۱۲

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

اختصاص ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار به محور “طسوج_چاسخار”/توسعه صنعت گردشگری چرام نیازمند بهسازی راه های روستایی

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: ایجاد زیرساخت ها و بهسازی راه های روستایی فرصتی برای توسعه صنعت گردشکری در استان است.

راه ملت: به گزارش راه ملت در ادامه بازدید استاندار از محورهای روستایی استان، حسین کلانتری به همراه امید معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور از برخی مناطق عشایری و روستایی شهرستان چرام بازدید کرد.

در این سفر یک روزه مناطق عشایری “چال بایار”، “چاسخار” و روستاهای “لاور”، “رود نون”، “نیاب آب کنارو”، “گره ای”، “چرو” و “وسی مکی” در شهرستان چرام مورد بازدید و بررسی قرار گرفتند.

استاندار در حاشیه این بازدیدها به ظرفیت های طبیعی و گردشگری این مناطق اشاره و خواستار توجه ویژه به حوزه راه در این مناطق شد.

پس از این بازدیدها کلانتری به همراه معاون رئیس جمهور، عدل هاشمی پور نماینده مردم شریف شهرستان های کهگیلویه، چرام، لنده و بهمئی، اتابک فرماندار کهگیلویه، بخشداران شهرستان های چرام و کهگیلویه و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در خصوص وضعیت مناطق روستایی استان در محل سالن فرمانداری چرام تشکیل جلسه داد.

کلانتری در این نشست با اشاره به بازدید از برخی مناطق روستایی و عشایری این شهرستان به نمایندگی از سایر شهرستان های گرمسیری، گفت: توجه به روستاها و برطرف کردن مشکلات آنها از اولویت های مهم و اساسی دولت است.

نماینده عالی دولت در استان تاکید کرد: در تلاشیم با اختصاص اعتبار ویژه این مشکلات را تا حدامکان برطرف کنیم.

وی گفت: به منظور توسعه پایدار روستایی باید درآمد پایدار در این مناطق ایجاد کرد که با سرمایه گذاری بر ظرفیت های بومی این مناطق امکان پذیر است.

کلانتری تاکید کرد: قطعا با توسعه روستاها از مهاجرت روستانشینان به شهرها و ایجاد مناطق حاشیه نشین در اطراف شهرها جلوگیری می شود.

وی با اشاره به اینکه ۴۵ درصد از جمعیت استان در روستاها سکونت دارند، بیان کرد: باید شاهد ارتقای خدمات رسانی به روستاها نسبت به گذشته باشیم.

امید معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور نیز از اختصاص ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار به محور روستایی《 طسوج_چاسخار》 خبر داد و گفت: توجه به روستاها و عمران و آبادانی آنها یک ضرورت امکان ناپذیر است.

وی بیان کرد: توسعه و بهسازی محورهای روستایی و توجه به زیرساخت ها از جمله عوامل مهم در رونق مناطق روستایی و جلوگیری از مهاجرت روستانشینان به شهرها است.

شایان ذکر است این نشست با محوریت مناطق روستایی و توجه به بهسازی راه ها، رفع مشکلات مناطق روستایی و توسعه پایدار روستاهای شهرستان های کهگیلویه، چرام، لنده و بهمئی برگزار شد.

منتشر شده در :2019/08/02 - 05:08|شناسه خبر: 41009 310 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه