امروز :شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۲۲:۲۲:۲۵

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

جدیدترین جزییات از ازدواج دختر کم سن و سال؛ اتفاقی تلخ در کهگیلویه و بویراحمد زیر سایه خواب مسئولین فرهنگی!/عقد باطل شد/اختلال در متولیان فرهنگی و امور بانوان استان

جدیدترین جزییات از ازدواج دختر کم سن و سال؛ اتفاقی تلخ در کهگیلویه و بویراحمد زیر سایه خواب مسئولین فرهنگی!/عقد باطل شد/اختلال در متولیان فرهنگی و امور بانوان استان

جدیدترین جزییات از ازدواج دختر کم سن و سال؛ اتفاقی تلخ در کهگیلویه و بویراحمد زیر سایه خواب مسئولین فرهنگی!/عقد باطل شد/اختلال در متولیان فرهنگی و امور بانوان استان

به گزارش پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی راه ملت این روزها فضای مجازی و چالش های آن به یکی از دغدغه های اصلی مسئولان و خانواده ها تبدیل شده است به گونه ای که در برخی اوقات اتفاقاتی در اثر عدم داشتن اطلاعات کافی در خصوص این فضا رقم می خورد که شاید جمع کردن عواقب آن ممکن نباشد.

 

اخیرا کلیپی در فضای مجازی و در برخی رسانه های بیگانه منتشر و دست به دست شده است که از ازدواج دختر 11 ساله با پسری 30 ساله در بهمئی از شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمد حکایت دارد.

 

وجود چنین اتفاقاتی با فرض این که درست باشد قطعا مشکلاتی را به دنبال خواهد داشت و متاسفانه به دلیل ضعف فرهنگی چنین مسائلی در برخی از مناطق محروم استان وجود دارد.

 

بدون شک همت مسئولان استانی در خصوص رسیدگی به این مسائل و برطرف کردن خلاهای بزرگ فرهنگی به اندازه کافی نبوده است چرا که می توان با آموزش های و برنامه ریزی های لازم در کاهش این آسیب ها نقش آفرینی کنند.

 

پیش از این هشدارهایی در خصوص ازدواج در سنین کم در میان دختران استان به مسئولان داده شده بود اما ان ها به جای پیدا کردن راه حلی بری این موضع قصد پاک کردن صورت مساله را داشتند که اکنون نتیجه ان را مشاهده می کنند و این که چگونه خوراک رسانه های غربی شده است.

 

حکمت الله سنایی فرماندار بهمئی در گفت‌وگو با خبرنگار صبح زاگرس گفت: بنده هم این فیلم را در فضای مجازی مشاهده کردم اما از جزئیات دقیق آن بی خبرم.

 

وی با بیان اینکه این مساله اتفاق تلخی است، گفت: به دلایلی ترجیح می دهم در این خصوص صبحت نکنم البته بی تفاوت نخواهیم بود و دستگاه های متولی در حدود اختیارات و وظایف قانونی ورود می کنند.

 

این اتفاق تلخ باز هم نام کهگیلویه و بویراحمد را در صدر اخبار فضای مجازی و رسانه ها قرار داد و باز هم یک آسیب اجتماعی باعث شد که دیدگاه های خاص به استان کهگیلویه و بویراحمد همچنان وجود داشته باشد.

 

عاقد نیز گفته است: به علت دسترسی نداشتن به شناسنامه زوجه و اعتماد به خانواده عروس و داماد که گفته بودند زوجه ۱۰ تا ۱۱ سال سن دارد، صیغه محرمیت را خوانده است.


او گفت: بنا به اصرار خانواده داماد و عروس که از بستگان بسیار نزدیک همدیگر هستند و با هدف اینکه زوجین تا رسیدن به سن قانونی ازدواج با هم محرم باشند و رفت و آمد خانوادگی داشته باشند، بین آن‌ها صیغه محرمیت جاری کرده است.

 

در پایان ذکر این نکته لازم به نظر می رسد که دست به دست کردن این فیلم مسئله ای را جز انتشار اخبار منفی از استان نمیرساند و اجازه ندهیم مردم دیگر نقاط کشور به راحتی مردم استان کهگیلویه و بویراحمد را قضاوت کنند.

 

خبرها حاکی از آن است برخی برخوردها با مسببین این قضیه در دست اقدام است، و قضیه تا حدود زیادی مرتفع شده است، باتوجه به قلیل بودن این قضیه بهتر است به عنوان یک هم استانی در قبال اخبار منفی که از استان مان به سمت کشور ساطع می شود مسئول باشیم.

 

انتهای پیام/

منتشر شده در :2019/09/03 - 11:09|شناسه خبر: 42022 414 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه