امروز :جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۱۹:۴۴:۱۴

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

جلسه مسوولان در خصوص وضعیت فضای آموزشی هنرستان کشاورزی یاسوج/مرکز تحقیقات با مصوبه کمیته منتخب استاندار مخالفت کرد

جلسه کمیته منتخب استاندار کهگیلویه وبویراحمد در شورای آموزش و پرورش استان برای رفع مشکل فضای آموزشی هنرستان کشاورزی آیت الله ملک حسینی (ره) در دفتر این هنرستان برگزارشد.

راه ملت: به گزارش راه ملت از یاسوج، در این جلسه که با حضور شاهرخ کناری فرماندار بویراحمد به عنوان نماینده استاندار و رئیس شورای آموزش وپرورش بویراحمد ،هادی زارع پور مدیرکل آموزش وپرورش استان،الیاس تاج الدینی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان، فرامرز روزبهی معاون آموزشی مرکز تحقیقات استان ، ایوب رضایی معاون آموزش متوسطه آموزش وپرورش استان ، علی حسن زاده رئیس آموزش وپرورش بویراحمد و سید ولی موسوی مدیر هنرستان کشاورزی آیت الله ملک حسینی برگزار شد مدیرکل آموزش و پرورش استان ضمن تبریک فرا رسیدن آغاز سال تحصیلی گزارشی از وضعیت تاسیس این هنرستان ارائه کرد.

هادی زارع پور با بیان اینکه سه سال پیش درخواست تاسیس این هنرستان در شورای تحقیقات به آموزش وپرورش استان پیشنهاد شد گفت: بعد از پیگیریهای متعدد مدیرکل وقت مرکز تحقیقات کهگیلویه وبویراحمد این هنرستان به شکل وابسته طبق اساسنامه مدارس وابسته راهاندازی شد که مورد استقبال دانش آموزان قرار وفت.

وی گفت: هنرستان کشاورزی آیت الله ملک حسینی در سال تحصیلی گذشته در زمینه جذب دانش آموز در بین هنرستانهای کشور رتبه اول را کسب کرد که این امید می رود با رفع مشکل فضای آموزشی آن رشته های جدیدی متناسب با بخش کشاورزی برای تربیت نیروی انسانی اضافه شود.

وی گفت: برای حل مشکل فضای آموزشی این هنرستان به صورت کوتاه مدت باید این فضا به شکل مستقل در اختیار هنرستان قرار بگیرد و در دراز مدت نیز مرکز تحقیقات بر اساس اصول و استانداردهای لازم هنرستانهای کشاورزی برای آن چاره اندیشی کند.

زارع پور خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات این هنرستان مشترک بودن فضای آموزشی آن با دو مجموعه سازمان نظام مهندسی و بسیج مهندسین است که اداره آموزشگاه وفعالیت آموزشی دانش آموزان را با مشکل مواجه کرده است که نیاز هست فضای این هنرستان مستقل شود.
زارع پور هشدار داد در صورتی که مشکلات هنرستان کشاورزی یاسوج علی رغم جلسات متعدد در شورای آموزش وپرورش شهرستان واستان برای آن چاره اندیشی نشود تعطیل خواهد که تبعات منفی اجتماعی در پی خواهد داشت که زیبنده نیست.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش استان نیز با بیان اینکه علی رغم موانع مختلف قانونی تلاش کردیم با تعامل با مرکز تحقیقات در بحث نیروی انسانی و مواد غذایی کمکهایی را برای راه اندازی هنرستان کشاورزی داشته باشیم گفت: رویکرد آموزش وپرورش توسعه رشته های مهارتی فنی وحرفه ای وکاردانش است که با توجه به ظرفیت استان انتظار می رود در این جلسه مشکل فضای آموزشی این هنرستان جهت توسعه رشته های متناسب با بخش کشاورزی مرتفع گردد.

ایوب رضایی گفت: هنرستان کشاورزی آیت الله ملک حسینی علی رغم نوپا بودن امسال در بین هنرستانهای کشاورزی کشور در زمینه جذب دانش آموز رتبه اول کشوری را کسب کرد که برای استان افتخار بزرگی است.

وی با بیان اینکه تاسیس هنرستان کشاورزی یک اقدام ارزشمند جهت تربیت نیروی انسانی در بخش کشاورزی است خواستار حل مشکل فضای آموزشی این هنرستان جهت توسعه رشته ای شد.

 

مدیر هنرستان کشاورزی آیت الله ملک حسینی با تقدیر وتشکر از استاندار و مسئولان استانی که در جلسه بررسی مشکل فضای آموزشی این هنرستان حضور دارند گفت: از سال گذشته تا کنون دهها جلسه برای برون رفت از وضع فعلی این هنرستان گرفته شد که متاسفانه هیچ ثمری را در پی نداشته است.

سید ولی موسوی با بیان اینکه مشترک بودن فضای آموزشی و اداری برای عوامل اجرایی کاری سخت و بستر ساز هر حادثه احتمالی ناخوشایندی است اظهار امیدواری کرد این فضا جهت تحصیل دانش آموزان به شکل مستقل در اختیار این هنرستان قرار گیرد تا دانش آموزان با آرامش خاطر به تحصیل بپردازند.

وی با اشاره به آغاز سال تحصیلی گفت: قریب به ۱۰۰ دانش‌آموز در دو رشته کشت گیاهان دارویی و شیلات در هنرستان کشاورزی یاسوج به صورت شبانه روزی تحصیل می‌کنند که این هنرستان در پایه دهم با کمبود فضای فیزیکی مواجه است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان نیز در این جلسه گفت: هنرستان کشاورزی باید در محلی واقع شود که دارای زمین و مزرعه باشد تا دانش آموزان با مهارت آموزی شیوه های مختلف کشاورزی در عمل به خوبی آشنا شوند.

الیاس تاج الدینی با بیان اینکه طبق دستور وزارتی باید مکانی در اختیار سازمان نظام مهندسی کشاورزی قرار دهیم گفت: اگر دستگاههای اجرایی استان وشهرستان فضایی به شکل موقت در اختیار ما قرار دهند که به شکل کوتاه مدت در اختیار نظام مهندسی برای مدت کوتاهی قرار دهیم نظام مهندسی در این مکان تخلیه و این فضا به شکل مستقل در اختیار هنرستان کشاورزی قرار می گیرد.

فرماندار بویراحمد که به عنوان نماینده استاندار ریاست این جلسه را بر عهده داشت نیز گفت: استان کهگیلویه وبویراحمد در زمینه کشاورزی بالاخص گیاهان دارویی ظرفیتهای منحصر بفردی دارد که تاسیس هنرستان کشاورزی در دو رشته گیاهان دارویی و شیلات استارت خوبی برای نگاه به آینده و توسعه سایر رشته های کشاورزی متناسب با توسعه استان در این بخش است.

وی افزود: برای ادامه فعالیت این هنرستان نیازمند فضای فیزیکی مناسب هستیم که با توجه به وضعیت آبی استان ادامه تحصیل دانش‌آموزان در رشته های متناسب با حوزه کشاورزی در استان ضروری است.

شاهرخ کناری افزود: برای حل مشکل فعلی فضایی آموزشی تنها هنرستان کشاورزی استان باید به صورت کوتاه مدت این فضا به شکل مستقل در اختیار این هنرستان قرار گیرد و برای بلند مدت باید مرکز تحقیقات کشاورزی استان فکری اساسی کند و در مکانی که استانداردهای لازم را دارد هنرستان کشاورزی احداث کند که فرمانداری ازطریق اعتبارات شهرستانی نیز حمایت لازم را خوهد داشت.

در این جلسه پس از بحث وبررسی پیرامون انتقال سازمان نظام مهندسی کشاورزی فرماندار پیشنهاد داد که چند تا اتاق در محل جهاد کشاورزی شهرستان که مرتبط با فعالیتهای نظام مهندسی است در اختیار این سازمان قرار گیرد که به آن مکان منتقل شوند که با مخالفت تاج الدینی رئیس سازمان جهاد کشاورزی مواجه شد که وی پیشنهاد داد طبقه همکف مرکز تحقیقات برای مدت کوتاهی در اختیار سازمان نظام مهندسی کشاورزی قرار بگیرد که همین پیشنهاد مورد موافقت سایر اعضا قرار گرفت و بنا شد طی نامه ای این مصوبه با امضا مدیرکل آموزش وپرورش که دبیری شورای آموزش وپرورش استان را بر عهده دارد جهت اجرا برای استاندار ارسال شود.

پس از این مصوبه فرامرز روزبهی نماینده مرکز تحقیقات که در این جلسه شرکت کرده بود خواستار توضیحاتی در باره مخالفت با این تصمیم شد که مورد موافقت قرار نگرفت.

گفتنی است در پنجمین جلسه شورای آموزش وپرورش استان استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر ضرورت فعالیت هنرستان کشاورزی دستور داده بود ظرف ۷۲ ساعت کار گروهی متشکل از فرماندار به عنوان رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد، تاج الدینی رئیس سازمان جهاد کشاورزی ، زارع پور مدیرکل آموزش و پرورش استان ،کشاورز رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی استان جهت تعیین تکلیف و رفع مشکل فضای فیزیکی هنرستان کشاورزی آیت‌الله ملک‌حسینی تشکیل شود.

 

 

     

منتشر شده در :2019/09/20 - 03:09|شناسه خبر: 42463 700 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه