امروز :یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۰۵:۴۹:۲۳

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

فرماندار شهرستان دنا:

تکذیب قطع ۱۰هزار اصله درخت بلوط/ بلوط های شلال دان کم اهمیت تر از درختان سی سخت نیستند/ فعالان زیست محیطی کل جنگل های زاگرس را دریابند

فرماندار شهرستان دنا گفت: بدون شک یکی از مهم ترین زیرساخت های ایجاد توسعه، رشد راه ها است و گرنه موافق قطع حتی یک اصله درخت هم نیستم.

به گزارش پایگاه خبری راه ملت؛ علیار علیپور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در صورت عدم مهیا بودن زیرساخت های گردشگری در یک منطقه گردشگر هیچگونه رغبتی برای سفر به آن شهر را ندارد.

فرماندار شهرستان دنا با تاکید بر اینکه شهر سی سخت یکی از قطب های گردشگری در استان است، عنوان کرد: اگر ظرفیت های موجود در این شهر در یک منطقه دیگر وجود داشت اکنون به یکی از قطب های گردشگری در کشور تبدیل شده بود.

وی با بیان اینکه اگر بنا است توسعه گردشگری داشته باشیم باید به بحث جاده توجه جدی کنیم، گفت: آنهایی که اینقدر برای درختان بلوط جاده سی‌سخت دلسوزی کردند الان چند سال است که هزاران درخت بلوط در زاگرس دچار بیماری شده و در حال نابود شدن هستند اما هیچ برنامه‌ای برای جلوگیری از نابودی جنگل‌های زاگرس نداشتند.

علیپور اظهار داشت: هزاران درخت بلوط هرساله طعمه حریق می شود که اگر برنامه ریزی می شد به طور قطع خسارات کمتری را شاهد بودیم اما هیچ حساسیتی نشان داده نشد‌.

این مقام مسئول افزود: تعداد زیادی درخت بلوط در منطقه شلال دان به علت بیماری‌های مختلف از بین رفت اما همان‌هایی که بحث قطع درختان بلوط جاده سی‌سخت-یاسوج را مطرح کردند یک بار هم تلاش نکردند جلوی این تخریب درختان در شلال دان را بگیرند.

وی نگرانی‌های فعالان زیست محیطی نسبت به قطع درختان در جاده یاسوج-سی‌سخت را دلسوزی ندانست و گفت: دلسوزی این است که برای کل جنگل‌های زاگرس نگران باشید.

فرماندار شهرستان دنا خاطرنشان کرد: قرار است به جای هر درختی که در جاده سی‌سخت-یاسوج قطع می‌شود سه درخت جایگزین شود که نظارت می‌کنیم که این کار حتما انجام شود.

وی عنوان کرد: در روزهای اخیر هجمه‌های گسترده‌ای از سوی افراد مختلف نسبت به احداث جاده سی‌سخت-یاسوج صورت گرفت در حالی که این بحث‌ها کاملا اغراق‌آمیز بود.

علیپور افزود: در رسانه‌ها مطرح کردند که برای چهارخطه کردن جاده یاسوج-سی‌سخت حدود ده هزار درخت قطع می‌شود در صورتی که در همه طول این مسیر یک هزار و ۲۵ درخت وجود دارد.

فرماندار دنا بیان کرد: انتظار می رود خبرنگاران بدون از هرگونه وابستگی برای اعتلا و توسعه استان قلم بزنند و از هرگونه جهت دهی به اخبار برای حفظ منافع شخصی افراد سیاسی پرهیز کنند.

منتشر شده در :2019/09/28 - 06:09|شناسه خبر: 42757 325 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه